Skip to main content

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het volgende. 

Binnenkort ga ik op vakantie naar Turkije waarbij mijn normale belbundel niet geldig is. Nu kan ik een buitenland bundel van KPN kopen a € 30 waarmee ik 2gb data heb en wat belminuten. Heb je hiermee een snelle 4G verbinding zoals in NL? Wat ook veel mensen doen is een lokale prepaid simkaart kopen. Turkcell verkoopt deze voor ca. €20 waarmee je 20gb data krijgt en een snelle 4G verbinding. Een stuk voordeliger dus. 
 

Graag zou ik jullie ervaringen willen weten! 😊

Hoi @Michael001! Zelf ben ik nog nooit in Turkije geweest en heb hier dus geen ervaring mee. Beide opties zijn goede opties.

Om je te helpen bij je overweging: wat meer informatie over gebruik van jouw KPN abonnement in Turkije.

 

Turkije is een Supervoordeelland buiten de EU. De tarieven voor dit land zijn anders dan in Nederland. Met een Extra Bundel voor Supervoordeelland buiten de EU internet, bel en sms jij voordelig. Hiermee ben je tot 80% goedkoper uit dan het buitenbundeltarief.

Extra Bundel Supervoordeelland buiten de EU:

Bundel Prijs Sms

100 MB/min/sms

9,99 Sms SUPER VOORDEEL 100 AAN naar 1266
2000 MB/min/sms 29,99 Sms SUPER VOORDEEL 2000 AAN naar 1266
2000 MB (data only) 19,99 Sms VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266

Ook is het goed om te weten dat je in Turkije geen 4G verbinding hebt met jouw KPN abonnement.

 

Meer weten over het gebruik van jouw KPN abonnement in het buitenland? Zie: Internetten, sms'en en bellen in het buitenland.


Hi @Denise_ , dank voor je reactie. Zou je dan toch eens naartoe moeten gaan, goed eten en heerlijk weer!😉

Als ik de 2000 mb/min/sms kies dan neem ik aan dat deze minuten gebruikt kunnen worden voor bellen vanuit Turkije naar NL? 
 

Waarom kun je met je KPN abonnement eigenlijk geen gebruik maken van 4G? De lokale providers bieden dat namelijk wel aan. 


Hi @Denise_ , dank voor je reactie. Zou je dan toch eens naartoe moeten gaan, goed eten en heerlijk weer!😉

Als ik de 2000 mb/min/sms kies dan neem ik aan dat deze minuten gebruikt kunnen worden voor bellen vanuit Turkije naar NL? 

Klopt helemaal!

Waarom kun je met je KPN abonnement eigenlijk geen gebruik maken van 4G? De lokale providers bieden dat namelijk wel aan. 

Dit heeft te maken met de afspraken met de buitenlandse providers (in Turkije). 


Om toch nog even terug te komen op bovenstaande; ondanks dat er wordt aangegeven dat er geen gebruik kan worden gemaakt van 4G, kan dat dus wel. 
Ik heb de hele vakantie een snelle 4G verbinding gehad! 
 

Dit ter info😊


Hey Michael, vraagje ik las dat je aangaf gewoon snelle 4G verbinding te hebben. Ik ga binnenkort ook naar turkije en heb ook 4G nodig, met KPN. Heb je een extra bundel aangeschaft of deed de verbinding het gewoon zo? Groetjes esmee p.s. hoor graag van u


Turkije valt niet onder de EU en daarmee is Internet via KPN zonder aanvullende bundel verschrikkelijk duur.

KPN heeft mijns inziens ook geen acceptabele voordeelbundel voor buiten de EU.

Ik zou je dus sterk aanraden om te kijken of je een lokale simkaart met Internet kunt bemachtigen.


Hey Michael, vraagje ik las dat je aangaf gewoon snelle 4G verbinding te hebben. Ik ga binnenkort ook naar turkije en heb ook 4G nodig, met KPN. Heb je een extra bundel aangeschaft of deed de verbinding het gewoon zo? Groetjes esmee p.s. hoor graag van u

Hi Esmee, met KPN heb je gewoon een snelle internetverbinding via 4G. 
Ik heb de supervoordeel voor buiten de EU genomen. Kost je 30 euro en dan heb je 2000 mb/min/smsjes. Kun je via de kpn app regelen. 
 

Een lokale simkaart zou ik niet aan beginnen als je voor 1 of 2 weken naar Turkije gaat. 
 

Veel plezier!