Skip to main content

kreeg vandaag, in naam van kpn, sms met verzoek om betalingsachterstand te voldoen. Alles wordt echter door kpn automatisch afgeschreven. Dit riekt dus naar fraude. telnr. +31634388076

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Check via mijnKPN of alle openstaande facturen zijn betaald.


Het is fraude, als je zoekt op dat nummer zie je diverse meldingen: https://gebelddoor.nl/nummer/31634388076

Zijn trouwens allemaal meldingen van vandaag.


Hi @RB62 dank je wel voor jouw bericht. Mocht je onverhoopt een keer een openstaand bedrag hebben, dan ontvang je per sms hooguit een herinnering. We zullen nooit vanuit een 06-nummer een betaallink sturen. Als je twijfelt over de echtheid van de sms, dan kun je, zoals @Jeroen Ruiter aangeeft, ook in de MijnKPN omgeving nagaan of er een openstaand factuur is. In dit geval betreft het een zogenaamde phishing sms. Je kunt deze het beste verwijderen en niet op de link klikken. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We helpen je graag verder! 


Ik kreeg vandaag ook zo'n valse aanmaning met een betaal link erin. Eerst dacht ik huh, dat gaat toch automatisch. Er staat genoeg geld op de rekening , dus dat kan het niet zijn. Even de betaal rekening gechecked wanneer er normaal afgeboekt wordt. Dat was meestal rond de 9de van de maand. Er stond geen nieuwe factuur in Mijn KPN, ook al raar. Toen gegoogled en kwam op dit forum terecht. En mijn vermoede wordt bevestigd, het is een valse aanmaning. 

 


Ik kreeg vandaag ook zo'n valse aanmaning met een betaal link erin. Eerst dacht ik huh, dat gaat toch automatisch. Er staat genoeg geld op de rekening , dus dat kan het niet zijn. Even de betaal rekening gechecked wanneer er normaal afgeboekt wordt. Dat was meestal rond de 9de van de maand. Er stond geen nieuwe factuur in Mijn KPN, ook al raar. Toen gegoogled en kwam op dit forum terecht. En mijn vermoede wordt bevestigd, het is een valse aanmaning. 

 

Zelfde SMS vanochtend om 11:11 ontvangen (weliswaar ander bedrag, hash en tracker). Vreemde echter wel dat het bericht verstuurd is vanuit nummer 576 (waar ook alle andere KPN sms’jes vandaan komen en niet zoals gebruikelijk met SMS scam een totaal ander nummer). Plus dat het ook daadwerkelijk een link is naar https://kpn.com en niet een of andere van veraf te herkennen nepsite. Verder hier idem, geen openstaande facturen op mijnKPN, etc. Vraag me eerlijk gezegd echt af of het een gevalletje phishing is of dat de administratie bij KPN de mis inloopt. Verder uiteraard lekker genegeerd onder het motto better safe than sorry.


Ik heb net in mijn KPN een factuur gehad met een ander bedrag. Dat is dus de rechtmatige factuur die automatisch afgeschreven wordt.


Blijkt inderdaad een fout van de administratie te zijn geweest. Fijn dat ze het voor de zekerheid ook 3x melden :):