Skip to main content
Vraag

Valt het Verenigd Koninkrijk voor een Kids sim ook binnen de EU?

• February 23, 2026
  • 7 reacties
  • 99 keer bekeken

VK valt voor KPN-gebruikers 'binnen de EU', dus geen extra kosten. Geldt dit ook voor een kids sim? Kan mijn kind in de VK gewoon internetten op zijn/haar telefoon zondsr extra kosten?

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 23, 2026

Hallo ​@forum-vraag,

Jazeker. Engeland en het Verenigd Koningrijk in zijn geheel zijn inderdaad op dit moment nog een uitzondering. Ondanks dat ze formeel de EU hebben verlaten heeft KPN op dit moment de afweging gemaakt om ze nog wel qua roaming als onderdeel van de EU te zien. Je kan dus ook gewoon de Kids SIM daar gebruiken. Mocht je verder nog vragen hebben dan kun je altijd even een blik in dit topic werpen! 

bron: moderator Remco 

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 23, 2026

Overal in de Europese Unie (EU) bel, sms en internet je zoals je in Nederland gewend bent. Dit zit gewoon bij je abonnement of tegoed in. Je betaalt dus niks extra’s. Is je bundel op? Dan gelden in de EU dezelfde kosten als in Nederland als je meer verbruikt dan je bundel. Hieronder zie je welke landen in het EU-gebied van KPN vallen.

Goed om te weten: IJsland, Noorwegen, Noordzee (Tampnet), Moldavië, Oekraïne, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland en de Canarische Eilanden vallen bij KPN ook onder de EU. Hier gebruik je dus ook je abonnement of tegoed zonder extra kosten.

Zorg dat je geen extra kosten maakt in grensgebieden van de EU: op een veerboot, cruiseschip of in het vliegtuig. Zet daarom je internet uit als je twijfelt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 23, 2026

Weten jullie dat zeker? Ik dacht dat namelijk ook te lezen online, maar dat was van chatgpt en  een dame bij kpn helpdesk zei dat je wel kan bellen en smsen maar geen data hebt in de VK , als kids sim! (Volwassen sim wel). Dus tegenstrijdige info uit verschillende bronnen

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 23, 2026

Als moderator Remco het heeft uitgezocht, dan moet het wel kloppen. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@forum-vraag! Moderator Remco hier, welkom op de KPN Community. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik heel veel topics heb gezien de laatste jaren, dus ik moest even diep graven ;-) . Ik heb even gezocht en volgens mij moet dat, zoals Noordzee aangeeft, gewoon kunnen. Als ik zoek op onze site dan is het volgende van toepassing.

Kan mijn kind in of naar het buitenland bellen met Kids Sim?

Je kind kan binnen de EU net zo bellen, sms’en en internetten als in Nederland. Het is met de Kids Sim niet mogelijk om naar telefoonnummers buiten de EU te bellen.

Dus: Het Verenigd Koninkrijk blijft voor KPN op dit moment onderdeel van KPN en je kan de Kids Sim gewoon als in Nederland gebruiken binnen de EU.

Mocht je verder nog vragen hebben stel die gerust!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 24, 2026

Dank. Dat helpt! Heb nogmaals gebeld met KPN. Bijzonder dat de ene KPN-klantenservice-medewerker die ik sprak zegt dat het niet kan en er een extra bundel nodig is en dat de andere KPN-klamtenservice-medewerker zegt dat het wel kan. We gaan het nerken. Maar jullie reactie hier op het forum wekt vertrouwen. Dank daarvoor.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik heb in ieder geval geen informatie gevonden dat het niet zou kunnen. Maar mocht je toch ergens tegen aan lopen laat het dan hier weten ​@forum-vraag! Dan pakken we het vandaar verder op. IK wens je in ieder geval een fijne vakantie!