Skip to main content

Ik heb een onbeperkt internetten,bellen en sms’en abonnement. Nu wil ik op een Nederlandse camping tv kijken op een normale tv scherm. Dit wil ik doen middels mijn telefoon naar de chromecast van de tv. Dat wil niet omdat chromecast wifi nodig heeft. Nu heb ik voor mijzelf bedacht om mijn mobiele hotspot aan te zetten voor mijn tablet. Dan heb ik op mijn tablet wifi en kan ik op een normaal scherm tv kijken. Valt dit nog steeds onder mijn onbeperkt internetten?

Ja. Nou ja ... u weet vast wel hoe het werkt: 10 of 20 GB per dag en dan via SMS of app steeds 2 GB toevoegen. 

Hotspot op uw mobiel. Tablet met hotspot verbinden. Ook chromecast met hotspot verbinden. Dan zou het moeten werken.


Je zult de wifi hotspot op jouw telefoon aan moeten zetten en moeten en jouw Chromecast daarmee moeten verbinden.

Ja, dat valt dan gewoon onder jouw onbeperkte abonnement maar bedenk je wel dat dan altijd de hoogste beeldkwaliteit gekozen wordt en dat vergt zo'n 3GB per uur. Je kan dus wel jouw daglimiet bereiken waarna je gratis extra databundels van 2GB aan moet vragen,


Biedt de camping geen internet aan @Chris Cruptorix ?

 


Ja, dat wel. Maar onvoldoende om tv te kijken.

 


Ja, dat wel. Maar onvoldoende om tv te kijken.

Dat is vrijwel altijd zo immers de door de camping gecontracteerde bandbreedte moet natuurlijk wel gedeeld worden met alle gasten op die camping die van die wifi gebruik maken.

Je ziet ook regelmatig dat dergelijk netwerken streamingdiensten blokkeren om zo te waarborgen dat er "voldoende" bandbreedte beschikbaar blijft.


Reageer