Skip to main content

Op het moment heb ik twee SIM-kaarten. Op de eerste staat mijn mobiele nummer. De tweede heb ik nodig voor mobiel internet en bellen. De laatste tijd krijg ik steeds vaker de onderstaande melding. Ik denk dat Het te maken heeft met de poort voor de tweede SIM-kaart, aangezien deze melding vaak pas na een uur afgaat. Is het mogelijk dat mijn twee SIM-kaarten worden ‘samengesmolten’ tot één? 

Hoi ​@Stef Delnoye 

Welkom op de community van KPN

Twee simkaarten samenvoegen op één simkaart is helaas niet mogelijk.
Op één simkaart kan maar één abonnement en 06-nummer gekoppeld zijn, en geen twee.
Dus wat je graag zou willen, is dus niet mogelijk.

De melding die je nu krijgt op het display van jouw Smartphone, heeft vaak te maken dat de simkaart er niet goed in zit, vuil is geworden of defect is geraakt.

Haal de bewuste simkaart er helemaal uit, en maak het schoon met een droge, zachte doek.
Doe hem daarna eerst in een ander toestel, om te zien of de simkaart daar wel goed en probleemloos werkt, dit wordt ook wel een kruistest genoemd.
Zo ja, stopt hem dan weer terug in je eigen smartphone, en kijk wat er dan gebeurd.

Blijven de problemen aanwezig naar bovenstaande stappen, ga dan langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt, en haal daar een nieuwe simkaart.

Bedankt voor uw reactie 

Reageer