Skip to main content

@Vikash Uit nieuwsgierigheid heb ik dit topic gelezen en ik had een vraag in het verlengde van dit onderwerp. Ik heb nu van KPN een prepaidnummer en een mobiel abonnement. Misschien zou ik op (de lange) termijn terug willen gaan naar 1 nummer en het liefst zou ik dan mijn prepaidnummer behouden. Is het überhaupt (technisch?) mogelijk om mijn mobiel abonnement inclusief alle voordelen en bundels over te zetten naar mijn prepaidnummer? Of wordt het dan simpelweg: mobiel abonnement beëindigen en dan via de klantenservice een nieuw mobiel abonnement (mogelijk zonder de voordelen en bundels van het beëindigde mobiele abonnement) afsluiten met nummerbehoud van het prepaidnummer?

 

 *afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Wanneer je van een mobiel abonnement naar een prepaid simkaart (met nummerbehoud) overstapt wordt het mobiele abonnement geannuleerd. Alle voordelen komen dan te vervallen omdat je geen mobiel abonnement meer hebt. Je koopt een prepaid simkaart en KPN zorgt er dan voor dat jouw nummer wordt overgezet.

Wanneer je van een prepaid nummer naar een mobiel abonnement overstapt wordt er een nieuw abonnement afgesloten met nummerbehoud.


Dus, als ik het goed begrepen heb, simpel samengevat: ik kan de bundel(s) en eventuele voordelen van mijn KPN mobiel abonnement niet 1-op-1 overhevelen naar mijn KPN prepaid?

Of de vraag anders gesteld: Ik wil het telefoonnummer van mobiel abonnement veranderen in dat van mijn prepaid telefoonnummer. Kan dat zonder mijn huidige mobiel abonnement te beëindigen (en de gebruikelijke procedure in te gaan van een nieuw abonnement afsluiten met nummerbehoud van het prepaid telefoonnummer)?


Zover ik weet is dat niet mogelijk en kan je het prepaid nummer alleen maar toevoegen aan een nieuwe mobiel abonnement. Ik wil het voor de zekerheid wel intern navragen. Zou je het prepaid nummer willen achterlaten op het KPN Forum profiel? Het 06-nummer kan je kwijt in het 'persoonlijke opmerkingen’ veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?


@Vikash Ingevuld (na de “/“ bij het CAS nummer van het digitenne kastje). Het heeft overigens geen haast, het is slechts een overweging voor op de langere termijn, als het al mogelijk is.


Bedankt voor het achterlaten van het mobiele nummer. Ik heb deze vraag zojuist intern doorgezet. Zodra ik een antwoord heb op jouw vraag, laat ik dat weten in dit topic:slight_smile:


Hoi@Vikash,

Zojuist heb ik via een KPN Service SMS een bericht gehad dat mijn nummer gewijzigd is. Ik schrok omdat er een totaal onbekend nummer werd genoemd. (Het bleek om een tijdelijk nummer te gaan om de omzetting mogelijk te maken, gok ik.) Uiteindelijk heeft de verantwoordelijke dienst het als volgt gedaan: mijn prepaid nummer overgezet naar mijn simkaart waar het abonnement op stond en het nummer met mobiel abonnement overgezet naar de prepaid simkaart. Dit na enkele bel- en sms-tests met beide simkaarten. Dat betekent dat mijn abonnement op mijn oorspronkelijke prepaid-nummer staat en andersom. Het “oude abonnementsnummer” bevat het oorspronkelijke prepaid beltegoed, waarvoor hulde dat KPN dat niet zomaar laat verdwijnen. Het was niet helemaal de bedoeling het zo snel om te zetten, maar feitelijk wel waar ik uiteindelijk naartoe zou willen. Niks meer aan doen, ik ben tevreden. Bedankt voor de gedane moeite en de collega(‘s) die het zo gedaan heeft.


Hoi @JorisT. Wat goed dat het allemaal toch gelukt is. Niet hoe het in de eerste instantie bedoelt was, maar een prima oplossing. Op deze manier kan je gebruik blijven maken van beide nummer en wellicht op de duur alleen nog maar het KPN Mobiel abonnement inclusief alle voordelen en bundels. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Hoi @Vikash,

Zoals je zegt, mooie oplossing. Misschien voor jou en de forum-collega’s nog een aanvulling, mochten er vragen komen van eveneens iemand met een “nummerwissel”: aanvankelijk stond het een beetje vreemd in Mijn KPN. Ik had twee keer hetzelfde nummer, waarvan eentje correct stond op mobiel abonnement en de andere onjuist op prepaid en doorklikken leverde de pagina op met resterende databundel van het abonnement en niet het beltegoed. De oplossing hiervoor is alle gekoppelde producten verwijderen uit het account en opnieuw toevoegen, dan staat alles weer correct in Mijn KPN: prepaid geeft het beltegoed en het abonnement de resterende databundel.


Bedankt voor het delen van deze tip. Dit komt niet vaak voor, maar zeker goed om te weten. :wink: