Skip to main content

Dag,

Bij mijn voormalig werkgever had ik een telefoon van de zaak. Ik ben daar onlangs gestopt en wou graag mijn nummer meenemen. Zij hebben geregeld dat ik dit kon overzetten naar een andere provider met behulp van een code).

Maar bij mijn nieuwe werkgever kreeg ik een nieuw mobielnummer wat al bij hen was aangesloten. Omdat ik niet met twee telefoon(nummer)s wil rondlopen heb ik besloten mijn nieuwe nummer aan te houden voor zowel zakelijk als privé. Maar nu heb ik dus nog mijn simkaart met mijn oude mobiele nummer. Deze heb ik verder niet ondergebracht bij een andere provider en heb er ook geen nieuwe abonnement voor afgesloten bij KPN.

Het zakelijk abonnement zou ik blijven houden tot en met maart, dat zou dus sinds vandaag over zijn. Mijn vraag is: wat nu? Ik heb met dit nummer verder geen acties ondernomen, wat gebeurt er nu met dit nummer? En wat zijn mijn opties?

Hoor graag van jullie.

 

Hi Bjorn, welkom op het forum. 

Verbeter me vooral als ik nu dingen zeg die niet kloppen. 

Zoals ik het begrijp heb je nu nog een simkaart met een nummer dat nu nog op naam van je werkgever staat. Je hebt zelf geen abonnement aangevraagd op jouw naam met nummerbehoud. Als dit het geval is, dan is dat geen enkel probleem voor jou. Het nummer staat nu nog op de naam van je werkgever en is waarschijnlijk nog actief omdat zij het hebben vrijgegeven om overgenomen te worden. 

Geef dit snel door aan je oude werkgever, dat je het nummer niet wenst mee te nemen. Dan zij beslissen of ze het nummer willen behouden voor een andere werknemer of dat ze het nummer toch gaan opzeggen. De bal ligt nu bij hun. Sterker nog, ook al zou je het willen zou je dit nummer niet zelf op mogen zeggen omdat het niet op jouw naam staat. 

Leg ik dit zo duidelijk uit? Ik hoor anders graag van je.Â