Skip to main content
Beantwoord

Vandaag overstap naar Simyo, toch een sms van KPN dat nieuwe bundel start

• June 15, 2025
  • 9 reacties
  • 77 keer bekeken

Ik ben vandaag met nummerbehoud overgegaan naar simyo. Nu kreeg ik ineens weer eens sms van kpn dat vandaag mijn nieuwe maand start en dat mijn actuele bundelstand beschikbaar is op de mijnkpn app. Is dit gewoon een systeemfout? Begrijp er niks van.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@supervixen87, jammer dat je bent overgestapt naar Simyo! Maar ik snap heel goed dat je nog wel even wilt weten hoe dat nou zit met de SMS die je van ons hebt gekregen.

De SMS aan het begin van de factuurperiode is een automatisch verstuurd bericht. Bij de start van een factuurperiode kijken wij alleen naar de status van jouw abonnement op dat moment. Ons systeem houdt geen rekening met toekomstige veranderingen, zoals een opzegging. En in de ochtend was jouw abonnement nog actief. Daarom heb je nog data voor een hele maand gekregen. Ook krijg je waarschijnlijk nog een factuur voor de hele maand. Maar geen zorgen, want je hoeft natuurlijk niet te betalen voor iets wat je niet gebruikt. Daarom krijg je van ons nog een slotnota, waarmee je de teveel berekende abonnementskosten van ons terug krijgt.

Voor meer informatie: KPN Factuur bij opzegging.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 15, 2025

Beste ​@supervixen87 dan is je abo bij Simyo nog niet actief 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 15, 2025

Ik ben vandaag met nummerbehoud overgegaan

Op zondag???

Gebruik de kpn simkaart totdat je geen verbinding meer hebt. Dán pas die van Simyo erin stoppen. Anders ben je ook schreeuwend duur uit bij Simyo. Buiten bundel data is € 150,-- per GB bijvoorbeeld. Bellen € 0,31 per minuut. Gewoon wachten tot kpn het écht niet meer doet. Maximaal 3 uur later is je abonnement bij Simyo actief.

!! zet het Data Plafond als extra dan nog aan op je mobiele abonnement bij Simyo. Bij kpn stopt de bundel van het abonnement als ie op is voor einde maand, maar bij Simyo loopt de data buiten de bundel gewoon door à € 150 per GB.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 15, 2025

@PeterG Ja op zondag. Vond het ook nogal wonderlijk. Maar mijn kpn sim was er echt mee gestopt en nu zit ik op simyo. Nog keer dubbelcheck gedaan, want moest nog wat nummers van de sim overzetten. Kon alleen nog noodoproepen doen met de kpn sim. Nou ja toch beetje aparte situatie. Simyo klantenservice nog benaderd die zeggen dat het abonnement actief is bij hun. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 15, 2025

Oké. Dan zal dat wel goed zijn.

Mogelijk is de sms verstuurd tijdens de overname van het nummer. En dan dus afgeleverd toen je nummer via Simyo weer in de lucht was.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 15, 2025

Beste ​@supervixen87 als je zeker weet dat je nu je eigen nummer gebruikt en niet meer het tijdelijke nummer lijk je goed te zitten.

Dubbel check het nog even in MijnSimyo en zet dataplafond aan, dat gaat dan per de 1e van de komende maand in en kost 50 cent per maand.

Als je een Android toestel hebt, kun je daar ook een datawaarschuwing en blokkade instellen,  zodat je geen buitenbundelkosten krijgt.

Je kunt mij ook terugvinden in het Simyo forum.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 17, 2025

Hi ​@supervixen87, jammer dat je bent overgestapt naar Simyo! Maar ik snap heel goed dat je nog wel even wilt weten hoe dat nou zit met de SMS die je van ons hebt gekregen.

De SMS aan het begin van de factuurperiode is een automatisch verstuurd bericht. Bij de start van een factuurperiode kijken wij alleen naar de status van jouw abonnement op dat moment. Ons systeem houdt geen rekening met toekomstige veranderingen, zoals een opzegging. En in de ochtend was jouw abonnement nog actief. Daarom heb je nog data voor een hele maand gekregen. Ook krijg je waarschijnlijk nog een factuur voor de hele maand. Maar geen zorgen, want je hoeft natuurlijk niet te betalen voor iets wat je niet gebruikt. Daarom krijg je van ons nog een slotnota, waarmee je de teveel berekende abonnementskosten van ons terug krijgt.

Voor meer informatie: KPN Factuur bij opzegging.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 17, 2025

@Denise van KPN Ja mijn kpn abonnement liep altijd tot de 8e vd maand. Op de 15e werd mijn nummer overgezet. Toen daarna kwam tegelijkertijd na de simactivatie bij simyo, de kpn sms binnen over start van nieuwe bundel. Dus in principe was het niet de start voor een nieuwe factuur periode. Dus dat snap ik dan nog even niet. Ik heb dus op de 8e sms ontvangen van kpn over start nieuwe factuur periode (wat klopte) en dus op de 15e. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 17, 2025

Beste ​@supervixen87 je krijgt nog een eindafrekening van KPN binnenkort, daarin moet je nog iets bijbetalen of je krijgt iets terug.

Simyo factureert uitsluitend per de 1e van de maand, dus per 1 juli krijg je een factuur of de rest van de maand juni (achteraf) en de abokosten voor de maand juli, abo betaal je vooruit en de variabele kosten achteraf, zie ook onderstaande link (Simyo):

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur

Succes en welkom bij Simyo.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik kan begrijpen dat de sms dan even raar aanvoelt, als het niet aan het begin van de factuurperiode is geweest. Ik heb niet direct een andere verklaring. Ik zou het nog even aankijken. Aangezien je simkaart van KPN niet meer werkt, is de overstap wel goed gegaan. Dus waarom je toch die sms nog hebt gekregen, geen idee.