Skip to main content
Vraag

Vandaag werkte mobiel internet zeer matig op iPhone Pro 17

• April 7, 2026
  • 6 reacties
  • 47 keer bekeken

Vandaag de hele dag problemen gehad in Nederland met mobiel internet op mijn iPhone pro 17. Meerdere malen ook helemaal uit en aan gedaan maar iedere keer maar tijdelijk resultaat. Erg lastig. Meerdere mensen problemen mee gehad?

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Roewi 

In dit soort gevallen kun je het beste de netwerkinstellingen van je iPhone 17 Pro gaan resetten.
Hiermee haal je eventueel fouten weg, en laat je iPhone 17 Pro automatisch de juiste netwerkinstellingen terug, waarna de problemen zijn verholpen.

Ga als volgt te werk:

1. Open de app Instellingen.
  2. Tik op Algemeen.
  3. Scroll naar beneden en tik op Zet over of stel iPhone opnieuw in.
  4. Kies Stel opnieuw in.
  5. Selecteer Herstel netwerkinstellingen.
  6. Voer je toegangscode in en bevestig de actie.

Belangrijk om te weten:

• Je iPhone zal herstarten.
  • Wachtwoorden van wifi-netwerken worden gewist.
  • E-sims worden niet verwijderd bij deze actie.
  • Dit is een effectieve oplossing als het mobiele netwerk niet goed werkt

Check na het resetten van de netwerkinstellingen of mobiel internet weer goed werkt op 4G of 5G.

Er zijn momenteel geen problemen met het mobiele netwerk van KPN, behalve als er lokaal werkzaamheden aan de zendmasten plaats vinden of er een zendmast is uitgevallen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Roewi. Kan mij voorstellen dat het lastig is dat je mobiel internet zo hapert gedurende de dag. Heb je er nu nog steeds last van? 

Dan raad ik je aan de tip te proberen die ​@Michel.uit.Arnhem hierboven uiteen zet. Dat wil wel eens helpen. Mocht dat niet helpen, dan kun je het beste contact opnemen met onze helpdesk. Zij kunnen nog wat zaken met je doornemen en eventueel een ticket voor je aanmaken. Dan kan er wat dieper op ingedoken worden. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt.

• Auteur
  • Topper
  • April 9, 2026

De tip lijkt te werken. Dus erg fijn. Haperend mobiel internet is lastig.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Gelukkig werkt dat! Dank je voor de terugkoppeling. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

De tip lijkt te werken. Dus erg fijn. Haperend mobiel internet is lastig.

Hoi ​@Roewi 

Ik wist dat dit zou gaan werken bij de iPhone, aangezien ik al jaren een vaste gebruiker ben van de iPhone, en bij netwerkproblemen altijd de netwerkinstellingen ga resetten.
Het is trouwens ook een vast advies vanuit Apple zelf.

Super fijn dat mijn advies ook bij jouw heeft geholpen!
En ik hoop voor je, dat de problemen met het mobiel internet voorlopig niet meer zullen voorkomen.

• Auteur
  • Topper
  • April 11, 2026

Ja erg blij. Niets zo vervelend als wegvallend mobiel internet.