Skip to main content
Beantwoord

Veel (alarm)geluid vanuit zendmast in Hengelo aan de Drienerwoldeweg

• June 4, 2025
  • 2 reacties
  • 54 keer bekeken

Backto India
Nieuwkomer

Sinds enkele dagen hoor ik een hard alarmsignaal van de zendmast komen.t klinkt ongeveer als een wekker op megafoon afgespeeld lol...Loeihard dus..t gaat de hele nacht door met als gevolg dat wij hier zon 50 meter verder niet kunnen slapen.Niet alleen ik maar iedereen heeft er last van ook aan t Kneppelhoutpad..De zendmast wordt steeds verder uitgebreid en ligt direct naast een woonwijk..De mast  is sowieso veels te dicht bij de woonwijk neergezet.Ik hoop dat jullie er een keer naar willen kijken en er technici op af sturen want dit kan zo niet langer.Er zijn veel protesten tegen deze zendmast plaatsing geweest, maar helaas is hij er toch gekomen...met alle gevolgen van dien.Ik heb nu dus constant een piep in mn huis en snachts een soort van alarm .Doe er iets aan kpn..wij willen ook graag slapen!!!Ik ben gebroken!Dit is neit de eerste keer dat de zendmast problemen heeft veroorzaakt.Ikzelf zit in de kasbah en t signaal komt letterlijk bij mij binnen omdat ik hoog zit in een paalwoning.

Beste antwoord door Ik_Combineer

De zendmasten zijn over het algemeen niet in beheer van KPN maar van Cellnex of iets dergelijks. KPN huurt dan een plekje om hun apparatuur op te hangen. Voor een klacht over fysiek geluidsoverlast etc (en niet iets als te weinig dekking) kan je misschien beter aankloppen bij het antennebureau. 

Telefoon 088-0416100 (via het Klantencontactcentrum op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • June 4, 2025

De zendmasten zijn over het algemeen niet in beheer van KPN maar van Cellnex of iets dergelijks. KPN huurt dan een plekje om hun apparatuur op te hangen. Voor een klacht over fysiek geluidsoverlast etc (en niet iets als te weinig dekking) kan je misschien beter aankloppen bij het antennebureau. 

Telefoon 088-0416100 (via het Klantencontactcentrum op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur)

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Backto India 

Ik ben eens even voor je op onderzoek gegaan, en heb de bewuste zendmast (aan de Drienerwoldeweg) via Google bekeken.

Ten eerste zit er op deze vakwerkmast zowel de antenne’s van KPN maar ook die van Odido en Vodafone, dus het is een belangrijke zendmast (voor de omgeving) waar alle drie de mobiele netwerken gebruik van maken.
Hierdoor hoeft het dus niet perse te liggen aan de antenne’s van KPN, maar kan het ook veroorzaakt worden door de antenne’s van Odido of Vodafone.

Ten tweede, heb je het over een geluid dat klinkt als een alarmsignaal, dat loeihard klinkt.
Hierbij denk ik niet direct aan deze zendmast (want die kan zulk geluid in principe niet veroorzaken), hooguit kan bij (zeer) harde wind de zendmast (hoge) fluitgeluiden veroorzaken, omdat de wind dan langs de antennes waait.

Daarnaast staan zulke vakwerkmasten bij alle steden en dorpen in Nederland, zowel aan de randen als binnen de bebouwde kom, dus de plek waar deze zendmast is neergezet is op zicht niet raar of vreemd.

Maar wat KPN monteur ​@Ik_Combineer al schreef in zijn reactie, neem in elk geval contact op met het antennebureau via het opgegeven telefoonnummer, zodat ze er daar in elk geval vanaf weten.
Maar ga ook even na, eventueel samen met je buren, of het geluid mogelijk niet door iets anders wordt veroorzaakt, zodat je dat 100% kunt uitsluiten.

Â