Skip to main content
Vraag

Veel data van mijn mobiele abonnement gebruik ik niet: kan dit anders?

• May 22, 2025
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Ik heb op mijn adres 4 abbo’s. 1 van mijzelf en 3 van mijn kids. Nu is het zo dat veel data van deze abbo’s niet verbruikt worden (en natuurlijk wel voor betaald) en dat vind ik enorm zonde.

Is het mogelijk dat ik maar 1 of 2 abbo’s heb en dan MB deel met mijn kinderen? Zodat ik niet meer betaal dan dat we verbruiken. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• May 22, 2025

Je moet natuurlijk wel 4 abonnementen hebben. Maar je kunt 1 unlimited abonnement nemen. En de andere 3 abonnementen zonderen data.

Vanuit het unlimited abonnement kan je vervolgens elke maand data delen naar de andere 3 abonnementen. Dat kan je ook instellen dat da elke maand automatisch gaat. 

Bij het goedkoopste unlimited abonnement kan je elke maand 40 GB delen naar de andere 3 abonnementen. Bij het iets duurdere unlimited abonnement 50 GB. En bij het duurste unlimited abonnement 75 GB.

Het goedkoopste abonnement zonder data en 150 belminuten kost € 11,50 als je ook internet thuis hebt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 22, 2025

Dus als ik het goed begrijp kan ik dan 3x een  abbo zonder datum nemen: € 11,50 per abbo.     (Ik heb internet van KPN)

En dan 1 unlimited abbo van zeg 40 GB? Wat kost dit abbo dan?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Anoniem82 

Uit de volgende Unlimited abonnementen kun je kiezen bij KPN:

Unlimited50

Unlimited400

SuperUnlimited

SuperUnlimited+

Tot maximaal 50 Mbit/s

Tot maximaal 400 Mbit/s

Tot maximaal 600 Mbit/s

Tot maximaal 1000 Mbit/s

20GB per dag

20GB per dag

20GB per dag

20GB per dag

40GB per maand in de EU

50GB per maand in de EU

75GB per maand in de EU

100GB per maand in de EU*

Deel maandelijks tot 40GB

Deel maandelijks tot 50GB

Deel maandelijks tot 75GB

Deel maandelijks tot 100GB

*Met SuperUnlimited+ heb je ook 25GB in de VS, Canada, Turkije, Marokko, Caribisch deel van het koninkrijk en Suriname.

Het duurste Unlimited abonnement van KPN heeft 100 GB aan data om te mogen delen, en dus niet 75 GB aan data, wat mede community lid ​@Marlon92 per ongeluk in haar reactie schreef.

De prijzen (met combivoordeel korting) zijn als volgt:

Bij een 2-jarig contract (met onbeperkt bellen/sms)

Unlimited 50  = 22,50 euro per maand

Unlimited 400 = 25,00 euro per maand

SuperUnlimited = 27,50 euro per maand

SuperUnlimited Plus = 32,50 euro per maand

Bij een 1-jarig contract (met onbeperkt bellen/sms)

Unlimited 50  = 23,50 euro per maand

Unlimited 400 = 26,00 euro per maand

SuperUnlimited = 28,50 euro per maand

SuperUnlimited Plus = 33,50 euro per maand

Als je kiest voor de 150 bel/sms bundel, dan gaat er bij alle bovenstaande abonnement 1 euro ervan af.

Dus bekijk wat je kinderen maandelijks aan data verbruiken, en kies daarop de juiste Unlimited abonnement, bij 75 GB aan data (SuperUnlimited) dat je kunt delen, kun je aan jouw 3 kinderen dus 25 GB aan data geven per maand.

Kies je voor de duurste Unlimited abonnement (SuperUnlimited Plus), dan krijgt elk kind 33 Gb aan data per maand.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Anoniem82, je kunt ook in MijnKPN kijken. De tabel die Michel noemt is het huidige aanbod, als de abonnementen die jullie hebben al langer lopen zou je ze ook kunnen wijzigen naar een andere variant van het oudere abonnement. Dat kan alleen via MijnKPN en de klantenservice. Je kunt daarbij alle opties vergelijken om te kijken wat het beste aansluit voor jou.