Skip to main content

Hoi allemaal,

Ik ben sinds 2 jaar terug met de release van de iPhone 14 Pro Max een KPN klant geworden.

Nou wilde ik dit jaar weer gaan verlengen met een iPhone 16 Pro Max, maar nu zag ik dat die kan preorderen op 13-09 en de release is op 20-09 net als de voorgaande jaren.


Maar mijn contract is ingegaan op de dag dat de iPhone 14 Pro Max is uitgebracht en is afgeleverd, nou kan ik dus volgens KPN niet preorder plaatsen op 13-09 want ik kan pas weer op 20-09 verlengen.

Dit vind ik nogal belachelijk, dat ze moeilijk doen om die paar dagen eerder, en ben ik genoodzaakt om de iPhone los te bestellen bij Apple zelf, terwijl ik gewoon mijn huidige contract wilde verlengen.

Nu ga ik dus maar een los toestel kopen, en ergens anders een goedkopere sim only aanschaffen, zonde want ik heb ook KPN thuis, dus had graag alles overzichtelijk bij 1 provider willen hebben.

Is hier nou echt niets beters op te verzinnen, wachten en een aantal dagen later bestellen is geen optie, want mijn huidige telefoon gaat naar mijn vrouw.

Hoi @Rem0n , wat is jouw probleem?

Een KPN Mobiel abonnement kan je al verlengen vanaf 4 maanden (120 dagen) vóór de einddatum contract. Het nieuwe abonnement sluit dan aan op het oude contract.


Hoi @Rem0n , wat is jouw probleem?

Een KPN Mobiel abonnement kan je al verlengen vanaf 4 maanden (120 dagen) vóór de einddatum contract. Het nieuwe abonnement sluit dan aan op het oude contract.


Dat snap ik, maar dan kom ik dus precies op 20-09 als verlengdatum uit, want het contract einddatum is 17-01-2025 omdat mijn contract bij Vodafone toen was afgelopen.


En als je een nieuwe telefoon neemt, kan je eerder verlengen. Misschien morgen even de klantenservice bellen? Ik gok dat daar vast wel iets mogelijk is.

En mag ik vragen waarom je gaat upgraden? Ik heb ook de 14 Pro Max, was tijdens de presentatie positief verrast, maar tijdens de Bright livestream werd terecht gezegd dat alle AI dingen pas veel later naar EU/NL komt. Dat was wel 50% van de presentatie in mijn ogen. Dan vind ik de upgrade van 14 naar 16 wel weer meevallen, hoe kijk jij daar na?


Dat snap ik, maar dan kom ik dus precies op 20-09 als verlengdatum uit, want het contract einddatum is 17-01-2025 omdat mijn contract bij Vodafone toen was afgelopen.

@Rem0n Maakt die ene week dan zoveel uit?
Gezien de ervaringen in eerdere jaren sta je met de pre-order alleen maar een week langer in de wachtrij. De levertijden van de uitvoering die jij wilt hebben, vallen waarschijnlijk toch tegen.


En laten we niet vergeten dat na het aflopen van het abonnement deze automatisch wordt omgezet in een sim-only voor onbepaalde tijd met maand opzegtermijn. Met andere woorden: je hoeft niet te verlengen en het staat je vrij om zelf een ander toestel te kopen als je dat graag wilt.


En als je een nieuwe telefoon neemt, kan je eerder verlengen. Misschien morgen even de klantenservice bellen? Ik gok dat daar vast wel iets mogelijk is.

Wat bedoel je @ikheetjeff ? 

Alleen een Sim Only abonnement kan bij KPN na een looptijd van drie maanden worden opengebroken om dan een nieuw abonnement met toestel af te sluiten. Een lopend abonnement met toestel moet je helemaal uitdienen en kan je 4 maanden (120 dagen) voor het eind pas verlengen.


Dat snap ik, maar dan kom ik dus precies op 20-09 als verlengdatum uit, want het contract einddatum is 17-01-2025 omdat mijn contract bij Vodafone toen was afgelopen.

@Rem0n Maakt die ene week dan zoveel uit?
Gezien de ervaringen in eerdere jaren sta je met de pre-order alleen maar een week langer in de wachtrij. De levertijden van de uitvoering die jij wilt hebben, vallen waarschijnlijk toch tegen.


Ja die ene week maakt enorm veel uit voor mij, ik ben tot nu toe elk jaar altijd bij de eerste batch orders en levering, en dat wil ik dit jaar weer. 
 

je krijgt soms via je provider wel is €100 toestelkorting, als je direct afbetaald en een 2 jarig contract neemt, maar goed dan ga ik gewoon ergens anders een goedkopere sim only nemen en het toestel los halen bij Apple zelf, het is niet anders dit jaar ;) 

 


En laten we niet vergeten dat na het aflopen van het abonnement deze automatisch wordt omgezet in een sim-only voor onbepaalde tijd met maand opzegtermijn. Met andere woorden: je hoeft niet te verlengen en het staat je vrij om zelf een ander toestel te kopen als je dat graag wilt.

Doelend op deze opmerking… is de prijs van het toestel dan even hoog als incl de verlenging?


Hi @Stephane , bij KPN op de website kan je een toestel alleen bestellen bij een abonnement.
Losse toestellen zijn daar niet verkrijgbaar. In een KPN winkel is die optie er wel, maar afhankelijk van beschikbaarheid. Dan geldt volgens mij wel een ‘los toestel’ toeslag.


En laten we niet vergeten dat na het aflopen van het abonnement deze automatisch wordt omgezet in een sim-only voor onbepaalde tijd met maand opzegtermijn. Met andere woorden: je hoeft niet te verlengen en het staat je vrij om zelf een ander toestel te kopen als je dat graag wilt.

Doelend op deze opmerking… is de prijs van het toestel dan even hoog als incl de verlenging?

Dat durf ik echt niet te zeggen, het is voor al jaren geleden dat ik ooit een toestel bij het abonnement had maar tegenwoordig koop ik 'm eigenlijk altijd los zodat ik van telefoon kan wisselen wanneer ik dat wil en niet gebonden ben aan het abonnement.


Hi @Rem0n, ik snap wat je bedoelt en ik snap ook waarom je dit wilt doen. Wat jij wilt kan echter niet. Je kunt al 4 maanden voor de einddatum van je contract verlengen. "Wat maakt die enkele dagen uit?” vraag je. Zo werkt dat helaas niet, ergens moet er een grens worden getrokken. Deze afspraak is ook met andere providers gedaan zodat elke provider dezelfde spelregels heeft. Ik hoop dus dat je nog even kunt wachten. 


Hi @Alex van KPN 

Ik begrijp dat er spelregels moeten zijn onderling met providers, maar wat ik gewoon niet echt helemaal begrijp is dat mijn verlengdatum 20-09 is, de release of te wel uitgifte van de nieuwe iPhone 16 is precies op 20-09, maar omdat je op 13-09 een pre-order kan plaatsen, anders zit je vaak met langere wachttijden.. Puur omdat ik niet een bestelling kan plaatsen om mijn verlengdatum 20-09 is ipv 13-09, of te wel 7 dagen verschil. 

Het is niet zo dat ik ook echt 13-09 een nieuwe iPhone krijg want die krijg ik pas echt uiteindelijk op 20-09, of te wel jullie kunnen me dan toch gewoon een bestelling laten plaatsen, en alsnog die 20-09 als verlengdatum aanhouden zodra die is geleverd?

Een nieuw contract wordt ook pas geactiveerd op het moment dat de telefoon is geleverd en ervoor is afgetekend.


Hoi @Rem0n , uit jouw eerdere opmerking begrijp ik dat je wilt verlengen (met nummerbehoud?) vanaf het nog ruim 4 maanden lopende abonnement bij Vodafone. Jouw probleem ligt dan bij twee partijen. Het is niet alleen KPN die dwars ligt. VF zal niet eerder het nummer vrijgeven, lijkt me.


Hoi @Rem0n , uit jouw eerdere opmerking begrijp ik dat je wilt verlengen (met nummerbehoud?) vanaf het nog ruim 4 maanden lopende abonnement bij Vodafone. Jouw probleem ligt dan bij twee partijen. Het is niet alleen KPN die dwars ligt. VF zal niet eerder het nummer vrijgeven, lijkt me.

 

Hi @RBxx,

Nee ik ben 2 jaar terug van Vodafone naar KPN overgestapt met nummerbehoud.

Nieuwe iPhone 14 Pro Max via KPN ontvangen op 20-09-2022 overstap incl nummerbehoud vanwege einde contractdatum bij Vodafone 17-01-2023.

Of te wel ik heb mijn toestel al eerder ontvangen, en ze hebben het contractdatum laten ingaan zodra Vodafone de nummerimportering had toegestaan.


t toestel los halen bij Apple zelf, het is niet anders dit jaar ;) 

Service en garantie technisch sowieso het beste om te doen, ik ga vrijdag ook de pre-order plaatsen bij Apple zelf. Ooit eens via KPN mijn kapotte iPhone moeten laten repareren, was het toestel 2 maanden kwijt, via Apple had ik direct een nieuw gehad als hij daar aangekocht was. Dus ik heb me les geleerd!


t toestel los halen bij Apple zelf, het is niet anders dit jaar ;) 

Service en garantie technisch sowieso het beste om te doen, ik ga vrijdag ook de pre-order plaatsen bij Apple zelf. Ooit eens via KPN mijn kapotte iPhone moeten laten repareren, was het toestel 2 maanden kwijt, via Apple had ik direct een nieuw gehad als hij daar aangekocht was. Dus ik heb me les geleerd!

Je had je toestel gewoon bij een Apple Store mogen laten repareren.


Waarom zou ik de reparatie / vervanging zelf gaan betalen als ik nog garantie heb @Steef78 ?

Ik ben soms gek, maar niet zo gek natuurlijk…


Reageer