Skip to main content

Goedendag,

Zo snel als ik begin met bellen verandert mijn 4g indicatie naar een E 

Gesprekskwaliteit is dan soms heel slecht.

Voorheen was dit altijd normaal nu lees ik dat er een vinkje niet goed zou kunnen staan bij kpn het gaat over Voice LTE wanneer dit goed ingesteld wordt zou het probleem opgelost kunnen zijn.

Kan iemand hier dit controleren?

Mvrgr,

Sjaak 

 

Hoi @profish. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat de kwaliteit van het gesprek niet altijd goed is. Ik heb het gelijk voor je nagekeken en VoLTE staat aan in onze systemen. Heb je het toestel al eens opnieuw opgestart en ervaar je dit probleem op meerdere locaties? 


Hoi,

Toestel start ik regelmatig opnieuw op en staat ook niet super vol, het is eigenlijk overal dat dit gebeurt.

Soms kan ik gewoon bellen en ben ik goed verstaanbaar de andere X brokkelt hij en ben ik niet verstaanbaar voor de andere kant.

Het is ook zo dat wanneer ik aan het bellen ben dat hij ook geen foto's ontvangt op whatsapp ik moet dan eerst de verbinding verbreken dan komen ze gelijk binnen.

Eerst was dit niet het is plotsklaps gekomen.


Hallo @profish 

 

Staat VoLTE wel aan op jouw toestel?

Heb je nog steeds de Samsung Galaxy S7 zoals in je profiel staat?

Zo ja, als je dan de stappen op deze helppagina volgt lukt het dan om het aan te zetten?

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/samsung/galaxy-s7-android-oreo/topic/bellen/4g-bellen-activeren/1


Dit ‘probleem’ heb ik ook, maar bij mij is het geen probleem. Want ik heb een toestel waarbij het internet via 4G loopt en het bellen via 3G. Omdat 3G is uitgeschakeld kan daarover niet meer gebeld worden, maar dan wordt er automatisch overgeschakeld naar 2G. Als dat gebeurt wordt het internet via 4G tijdelijk uitgeschakeld. Zodra het bellen is afgelopen wordt er weer automatisch overgeschakeld naar 4G.

Piet.


Ook jouw toestel (Gigaset GS270 plus?) heeft VoLTE aan boord @P.J.M. van der Vooren 

Alleen kwam ik op een ander forum wel tegen dat het soms wel in het menu staat maar niet aan te zetten is, dat is ongetwijfeld afhankelijk of de juiste ondersteuning er in zit voor de telefoonnetwerkprovider.

 

Maar met zo'n S7 van TS (als hij die S7 tenminste nog steeds heeft) zou het moeten werken.


Ook jouw toestel (Gigaset GS270 plus?) heeft VoLTE aan boord @P.J.M. van der Vooren 

Alleen kwam ik op een ander forum wel tegen dat het soms wel in het menu staat maar niet aan te zetten is, dat is ongetwijfeld afhankelijk of de juiste ondersteuning er in zit voor de telefoonnetwerkprovider.

 

Maar met zo'n S7 van TS (als hij die S7 tenminste nog steeds heeft) zou het moeten werken.

KPN had op de website destijds een speciale pagina waarop kon worden gecontroleerd of een toestel na het uitschakelen van 3G ging bellen via 2G of via 4G. Ook daaruit bleek dat bellen via 4G niet mogelijk is met de Gigaset.

Piet.


KPN had op de website destijds een speciale pagina waarop kon worden gecontroleerd of een toestel na het uitschakelen van 3G ging bellen via 2G of via 4G. Ook daaruit bleek dat bellen via 4G niet mogelijk is met de Gigaset.

Piet.

Dat is jammer, je zou verwachten dat een Duits bedrijf VoLTE voor KPN zouden ondersteunen in hun mobiele toestellen.