Skip to main content
Beantwoord

Verbinding mobiel internet wordt heel erg langzaam als je data op is

• July 27, 2026
  • 6 reacties
  • 86 keer bekeken

Wat mij enorm stoort is dat KPN aangeeft dat internet langzamer wordt als de data uit mijn bundel op zijn, wat zij niet benoemen is dat dat daadwerkelijk betekend dat je geluk hebt als je een whatsapp bericht kan ontvangen. Ik vind dit zeer slechte service. Ik heb alle begrip dat de snelheid omlaag gaat, maar dat ik helemaal niks meer kan doen vind ik kwalijk. Zelfs de KPN app openen kan niet. 

Beste antwoord door Dicksooo

Volgens KPN:

6 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 27, 2026

Volgens mij is het de bedoeling dat je wat ademruimte hebt zodat je een nieuwe bundel aan kan schaffen. En desnoods kan je ook overschakelen op wi-fi.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Herbrink .  Als je data op is schakelt het terug naar hele basic snelheden.  Voldoende om bijvoorbeeld een tekst berichtje te versturen maar niet toereikend om filmpjes te kijken of foto's te sturen. 

Als jou dit vaker overkomt is misschien een upgrade naar een andere bundel een goed idee? 

JanD
Wijsgeer
  • July 30, 2026

Beste ​@Herbrink wees blij dat het bij KPN zo werkt, bij dochter Simyo blijft alles gewoon werken, maar ga je 15cent per MB betalen als je dataplafond niet geactiveerd hebt en val je dus echt in de prijzen. 

• Nieuwkomer
  • July 30, 2026

Wat mij enorm stoort is dat KPN aangeeft dat internet langzamer wordt als de data uit mijn bundel op zijn, wat zij niet benoemen is dat dat daadwerkelijk betekend dat je geluk hebt als je een whatsapp bericht kan ontvangen. Ik vind dit zeer slechte service. Ik heb alle begrip dat de snelheid omlaag gaat, maar dat ik helemaal niks meer kan doen vind ik kwalijk. Zelfs de KPN app openen kan niet. 

Precies de zelfde klacht 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • July 30, 2026

Volgens KPN:

• Topper
  • July 30, 2026

64 kbps is inderdaad niet snel. Iets sneller dan inbel-snelheden van de eind jaren 90.

Als je iets op de achtergrond hebt draaien, dan kan het inderdaad zijn dat een WhatsApp bericht langer duurt om te versturen. Als je vaak tegen de grens aan loopt, is het beter om je internet bundel te verhogen (of als je meer mobiele abonnementen hebt in je huishouden, kun je het ook delen).

KPN app is tegenwoordig ook dusdanig groot dat het op lage snelheid zo goed als onmogelijk is.