Skip to main content

Sinds april heb ik de samsung s24 ultra, en heb ik problemen met de 5g verbinding bepaalde apps werken alleen via wifi en niet 5g, maar als ik de 5g verbinding met een vpn gebruik werken deze apps wel, deze problemen had ik nooit met mijn vorige toestel de s22 plus, ik gebruikte op dit toestel ook nooit wifi vanwege unlimited data, ik heb dit probleem 2 maanden geleden neergelegt bij kpn, en je raad het al 2 maanden lang hoor je niks, ik zou gebelt worden door de techische afdeling, maar dit gebeurde niet dus ging zelf maar weer contact opnemen met kpn 7 dagen geleden, hierbij werd gezegt dat ik binnen 7 werkdagen gebeld zou worden, tot ik deze ochtend een sms kreeg, waarbij stond vermeld dat ze de verbinding hebben onderzocht, en dat alles nu in orde is, maar je raad het al dat is het niet, inplaats van dat de technische dienst mij belt en samen met mij kijkt wanneer ik verbinding maak met deze apps, maar nee ze doen maar wat, om te janken deze slechte service

Hi @Itsthewolf, als je al zo lang tegen deze problemen aanloopt, is het wel een flinke domper dat ze zonder jou ook maar te spreken, een sms sturen met dat het allemaal weer goed zou moeten werken 😕 Excuus hiervoor 🙁

Stond er in die sms ook een apart telefoonnummer met een code? Zo ja, dan kan je daar heen bellen en zullen ze je melding heropenen, dat lijkt me toch wel het beste nu zodat er alsnog gekeken kan worden naar wat er mis gaat met de apps!

@Itsthewolf 

Wat je kunt proberen in je toestel is om bij apn instellingen van apn internet apn-protocol op IPv4 te zetten.

@Itsthewolf

Wat je kunt proberen in je toestel is om bij apn instellingen van apn internet apn-protocol op IPv4 te zetten.

Nou ongelovelijk, je hebt het probleem opgelost, heb het op ipv4 gezet en de apps werken weer via 5g, enig idee hoe dit komt?, bedankt voor het oplossen

@Itsthewolf 

Ik vermoed dat de apps niet goed werken met IPv6. Daarom dacht ik probeer eens IPv4.

Goed dat je hier over begonnen bent ​@Neville! Heel fijn dat het hiermee allemaal weer werkt ​@Itsthewolf, ik merk dat ik onbewust de aanname heb gedaan dat dit vanuit de telefonische klantenservice al wel met je besproken zou zijn 😬

Steeds meer apps werken wél ook met IPv6, ik wil je dus aanraden om af en toe even te kijken wat er gebeurt als je weer terugschakelt 🙂 Jouw S22 plus heeft wel de mogelijkheid gehad om IPv6 aan te zetten, maar ik vermoed dat dit niet daadwerkelijk aangestaan heeft, wat het verschil verklaart na je switch naar de S24 ultra. 

@Itsthewolf

Ik vermoed dat de apps niet goed werken met IPv6. Daarom dacht ik probeer eens IPv4.

Ja klopt heb al een beetje lopen googlen en wat jij zegt sommige apps werken nog niet met ipv4

Goed dat je hier over begonnen bent ​@Neville! Heel fijn dat het hiermee allemaal weer werkt ​@Itsthewolf, ik merk dat ik onbewust de aanname heb gedaan dat dit vanuit de telefonische klantenservice al wel met je besproken zou zijn 😬

Steeds meer apps werken wél ook met IPv6, ik wil je dus aanraden om af en toe even te kijken wat er gebeurt als je weer terugschakelt 🙂 Jouw S22 plus heeft wel de mogelijkheid gehad om IPv6 aan te zetten, maar ik vermoed dat dit niet daadwerkelijk aangestaan heeft, wat het verschil verklaart na je switch naar de S24 ultra. 

Nou het mooiste was dus dat ik bij kpn al heb aangegeven dat het probleem waarschijnelijk met mijn ip adres te maken had, aangezien het wel werkte met wifi of 5g via vpn, en dat er in die richting gekeken moest worden, maar denk dat ze dit niet hebben gedaan

Nou het mooiste was dus dat ik bij kpn al heb aangegeven dat het probleem waarschijnelijk met mijn ip adres te maken had, aangezien het wel werkte met wifi of 5g via vpn, en dat er in die richting gekeken moest worden, maar denk dat ze dit niet hebben gedaan

Jammer, want anders was je veel eerder van dit probleem af geweest 😑 Gelukkig nu alsnog, excuus voor deze gang van zaken!

Reageer