Skip to main content

Sinds de overgang van telfort naar KPN valt de verbinding vaak even weg als ik ik bel. Dit gebeurt vooral als ik naar een oude 2g mobiel bel. Bij moderne telefoons is de geluidskwaliteit heel slecht. ik heb een lg g7 android 10

Hallo @Barry23 je zou binnen je mobiel bij netwerkinstellingen deze eens kunnen resetten.

Dan worden, wifi, Bluetooth en mobiel naar hun standaard waarden teruggezet.

Gaat het dan beter/goed?

 


Hi, Ik heb dat gedaan wat je aangaf. Nu even afwachten! bedankt


Graag gedaan.

 


De verbinding blijft onstabiel. Wat raar is dat als mensen mij bellen de verbinding meestal heel goed is. (top geluidskwaliteit en stabiele verbinding) Maar als ik hun bel niet.


Hoi @Barry23 en welkom hier op ons forum!

Heb jij ook de mogelijkheid om je simkaart eens in ander toestel te testen? Puur om eens te kijken of je dan nog steeds hetzelfde probleem ervaart. Wat ik me nu net ook bedenk, is dat je wellicht nog een echt oude simkaart in gebruik hebt en dat kan op den duur ook problemen geven. Die simkaart kan ik, indien nodig, zo voor je om laten ruilen. 


Simkaart gecheckt en die is van KPN. Andere tel proberen moet ik even achteraan.


Simkaart gecheckt en die is van KPN. Andere tel proberen moet ik even achteraan.

Als je bent overgekomen van Telfort en je hebt inmiddels een simkaart van KPN, dan denk ik niet dat het probleem in de simkaart zit. 

Je bevindingen met een ander toestel zie ik heel graag tegemoet, hopelijk lukt het je om dit even een keer te testen! 


Heb zitten spelen met de netwerkkeuze 2g of 3g of 4g. Viel mij optijdens bellen dat hij van 0 naar 5 streepjes gaait achter elkaar door. Nu heb ik hem op alleen 3g gezet en had geen ontvangst. Toen heb ik hem op alleen 2g gezet toen was de verbinding goed en stabiel 4 strepen. Daarna heb ik hem weer op automatisch gezet en dan flipt die lijkt het wel. Hij schiet denk ik dan van mast 2g naar mast 4g met het gevolg dat de verbinding dan een paar seconden nul streepjes is. (geen onvangst) Helaas kan ik niet instellen op mijn tel alleen 4g keuze.


Hoi @Barry23, heb je dit dan met een ander toestel geprobeerd of met je eigen toestel? Dat wordt me niet helemaal duidelijk! 


Ooh nog steeds met mn eigen toestel. Een andere was nog niet gelukt


Ooh nog steeds met mn eigen toestel. Een andere was nog niet gelukt

Helder! 

Zodra je in de gelegenheid bent om je simkaart eens in een ander toestel te testen, zie ik je bevindingen natuurlijk graag tegemoet!


Ik heb de sim in een LG G4 gedaan. En tijdens het bellen bleef die stabiel op 2g hij begon niet als een gek heen en weer te gaan tussen 4g en 2g wat mijn LG G7 wel doet. Mijn telefoon het probleem?


Ik heb de sim in een LG G4 gedaan. En tijdens het bellen bleef die stabiel op 2g hij begon niet als een gek heen en weer te gaan tussen 4g en 2g wat mijn LG G7 wel doet. Mijn telefoon het probleem?

Daar lijkt het gezien de test die je hebt gedaan wel op @Barry23 :(
Als je het toestel ook via KPN hebt aangeschaft, kun je hier altijd eens mee langs de winkel gaan. Wat misschien nog zou kunnen helpen, is om het toestel eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (vergeet dan alleen niet om een backup te maken). 


Daar zat ik ook al aan te denken een factory reset. Ik heb wel het idee dat de problemen zijn begonnen toen 3g is uitgezet door kpn.


Daarnaast is het probleem ook alleen bij mobiel niet als ik bel naar een vaste lijn.


Daar zat ik ook al aan te denken een factory reset. Ik heb wel het idee dat de problemen zijn begonnen toen 3g is uitgezet door kpn.

Dat zou in principe niet uit moeten maken! Heb je je toestel inmiddels een factory reset gegeven en zo ja, merk je verschil?


Reset gegeven en geen verschil. Wat mij blijft opvallen is dat als ik iemand bel dan vaak slecht geluid, En als iemand mij belt dan goed geluid..


Reset gegeven en geen verschil. Wat mij blijft opvallen is dat als ik iemand bel dan vaak slecht geluid, En als iemand mij belt dan goed geluid..

Jammer dat de reset geen verschil maakt @Barry23!

Zoals ik eerder aangaf, lijkt het toch te gaan om een probleem dat zich afspeelt op 'toestelniveau' (omdat het met een ander toestel wel goed werkte gaf je aan). Je kunt hiermee altijd een keer bij een KPN winkel langs gaan. 


Duidelijk! slotje