Skip to main content

Verbindingsproblemen bij doorreizen in het buitenland

• February 20, 2023
  • 5 reacties
  • 90 keer bekeken

Bij het reizen buiten Europa heb ik iedere keer hetzelfde probleem. Het eerste land waar ik aankom (Panama) werkt het internet met de bundel prima, zodra ik de grens over ga naar een tweede land buiten Nederland (El Salvador) stopt het internet met werken. Roaming etc aan, telefoon uit/aan gezet, alle settings gecontroleerd, krijg ook duidelijk 4G signaal maar 0 byts worden binnen geladen of verstuurd.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik zit aan het start van mijn vakantie en heb al 3 keer een chat opgestart met KPN maar volledig nutteloos die zouden terugbellen maarja dat lukt ze waarschijnlijk niet aangezien ik geen verbinding kan krijgen. Bellen heeft geen nut want het 0800 nummer werkt niet vanuit het buitenland. 

Is er een work around dat ik toch deze vakantie gebruik kan maken van mijn telefoon?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @pascaldeklant, welkom op ons forum! Als het in het ene land wel werkt en het andere niet moeten de instellingen op je toestel in principe goed staan maar er zijn nog wel een paar dingen die we kunnen proberen. We hebben hier ook een handig topic over!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 20, 2023

@Thomas dank voor je bericht, alle opties had ik al doorlopen, behalve de sim kaart in een andere twlefoon te stoppen. Dit nu als nog gedaan en ook op die telefoon wel bereik en netwerk maar geen internetverbinding. Ligt het niet aan dat de buitenland bundel gestart is in 1 land en jullie software er niet mee overweg kan dat je daarna op doorreis gaat? Afgelopen zomer precies dezelfde problemen gehadet een rondreis.

Jasper van KPN
Moderator

Dat je op doorreis bent maakt niet uit @pascaldeklant, ook zonder bundel kan je data gebruiken in het buitenland. Alleen lopen de kosten dan snel op, dus met een bundel heb je dat meer in de hand. De verbinding zelf moet los daarvan wel altijd gemaakt kunnen worden. Heb je het nu met 1 specifieke lokale provider geprobeerd, of ook met verschillende? Als het met 1 specifiek netwerk speelt kan het zijn dat die het niet toelaat. 

Je hebt het in beide berichten over dat de internetverbinding niet werkt, werkt bellen, gebeld worden en sms’en wel? We zijn ook bereikbaar vanuit het buitenland, dat kan ook makkelijk zijn in dit geval: +31 6-1200 1200.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 28, 2023

Een week verder, tiental euros aan bel kosten naar de servicedesk vanuit het buitenland en geen technische dienst die terugbelt en wederom in het derde land niguragua geen internet verbinding. Tip voor de lezer, ga niet samen met KPN op vakantie als je verder reist dan europa.

Jasper van KPN
Moderator

Als de technische dienst het al in behandeling heeft kan ik er ook niet veel meer over zeggen, zij hebben veel meer mogelijkheden dan mij bij zulke situaties. In jouw geval gaat er iets mis, maar dat is zeker niet standaard. Het kan zijn dat de techinsche dienst wel geprobeerd hebben om je te bereiken maar je niet aan de lijn kregen. Ze zullen het dan later opnieuw proberen.