Skip to main content

Sinds enige tijd ervaar ik verbindingsproblemen op mijn Galaxy S24.

Dit is op verschillende locaties en verschillende tijdstippen, na het in- en uitschakelen van vliegtuigmodus of het uit- en aanzetten van mobiele gegevens heb ik weer verbinding.

Ik lees dat dit bij iPhone 11 en 12 voorkomt, kan dit hiermee gerelateerd zijn?

Het is gewoon niet meer te volgen. De ene medewerker heeft al meer klachten over Samsung gehad en de ander heeft er (zogenaamd?) nog geen ene gehad. Als er dus ook al iemand over de S24 Ultra gebeld heeft, zijn er gisteren dus minstens 3 telefonische meldingen geweest: Jij, ik (S24+ heb ik overigens :-)) en diegene met een S24 Ultra. En inderdaad, het forum kent best wat klanten met klachten met de S24 familie. Maar daar hebben de meeste klantenservicemedewerkers nog nooit van gehoord, het forum lezen ze schijnbaar nooit. Ik begrijp dat de iPhone 11 nu een reparatie/vervanging voor iPhone 13 ondergaat. Dus wellicht dat de capaciteit nu naar de Samsungs kan en wij ook gauw wat meer horen. Compensatie krijg ik overigens nog steeds niet, dit wordt door de technische dienst ‘nadien’ geregeld.


Dan is het voor Samsung S24 gebruikers al lastig, kun je nagaan met andere type Samsung… nog minder bekend en nog minder medewerking.

Ik heb eerlijk gezegd geen fut meer, naast alle andere dingen die ik moet doen, om naar de winkel te gaan, wachten tot KPN netwerk een streepje geeft en dan de klantenservice bellen waar iedereen in de winkel me kan horen en hoe KPN reageert als het binnen korte tijd is dat je te woord wordt gestaan, best vernederend af en toe dat je dat gesprek niet thuis kan voeren en anderen er heerlijk van kunnen meegenieten van je ellende met KPN…

 

En dan hopen we maar dat KPN ook de Samsung gebruikers die al deze maanden problemen heeft tegemoet gaan komen.

Ik wens ons allen succes ;)


Ik heb ook de problemen, maar ik betwijfel of het aan kpn ligt. Zowel 5g, wifi en gps vallen af en toe uit. En dan helpt herstarten. Maar wifi en gps heeft niks met kpn te maken denk ik...


Sinds enige tijd ervaar ik verbindingsproblemen op mijn Galaxy S24.

Dit is op verschillende locaties en verschillende tijdstippen, na het in- en uitschakelen van vliegtuigmodus of het uit- en aanzetten van mobiele gegevens heb ik weer verbinding.

Ik lees dat dit bij iPhone 11 en 12 voorkomt, kan dit hiermee gerelateerd zijn?

Ik heb er ook last van tot op de dag van vandaag 

S24 , mijn  vrouw heeft de s21 en ervaart soms ook problemen met laden pagina's terwijl er wel 4g+ staat 

De oplossing is de vliegtuig module aan en uit zetten en dan doet hij het weer .

Graag zo snel morgen oplossen , 


Sinds enige tijd ervaar ik verbindingsproblemen op mijn Galaxy S24.

Dit is op verschillende locaties en verschillende tijdstippen, na het in- en uitschakelen van vliegtuigmodus of het uit- en aanzetten van mobiele gegevens heb ik weer verbinding.

Ik lees dat dit bij iPhone 11 en 12 voorkomt, kan dit hiermee gerelateerd zijn?

Ik heb er ook last van tot op de dag van vandaag 

S24 , mijn  vrouw heeft de s21 en ervaart soms ook problemen met laden pagina's terwijl er wel 4g+ staat 

De oplossing is de vliegtuig module aan en uit zetten en dan doet hij het weer .

Graag zo snel morgen oplossen , 

Klopt dat is ook steeds het problem. Maak wel een melding bij Kpn hoe meer er gemeld wordt hoe eerder ze het probleem oplossen


Sinds enige tijd ervaar ik verbindingsproblemen op mijn Galaxy S24.

Dit is op verschillende locaties en verschillende tijdstippen, na het in- en uitschakelen van vliegtuigmodus of het uit- en aanzetten van mobiele gegevens heb ik weer verbinding.

Ik lees dat dit bij iPhone 11 en 12 voorkomt, kan dit hiermee gerelateerd zijn?

Ik heb er ook last van tot op de dag van vandaag 

S24 , mijn  vrouw heeft de s21 en ervaart soms ook problemen met laden pagina's terwijl er wel 4g+ staat 

De oplossing is de vliegtuig module aan en uit zetten en dan doet hij het weer .

Graag zo snel morgen oplossen , 

Klopt dat is ook steeds het problem. Maak wel een melding bij Kpn hoe meer er gemeld wordt hoe eerder ze het probleem oplossen

Ik heb het idee dat het bij ons is begonnen na de storing vorige week .

 

Leest kpn mee in dit forum  ?? 


Sinds enige tijd ervaar ik verbindingsproblemen op mijn Galaxy S24.

Dit is op verschillende locaties en verschillende tijdstippen, na het in- en uitschakelen van vliegtuigmodus of het uit- en aanzetten van mobiele gegevens heb ik weer verbinding.

Ik lees dat dit bij iPhone 11 en 12 voorkomt, kan dit hiermee gerelateerd zijn?

Ik heb er ook last van tot op de dag van vandaag 

S24 , mijn  vrouw heeft de s21 en ervaart soms ook problemen met laden pagina's terwijl er wel 4g+ staat 

De oplossing is de vliegtuig module aan en uit zetten en dan doet hij het weer .

Graag zo snel morgen oplossen , 

Klopt dat is ook steeds het problem. Maak wel een melding bij Kpn hoe meer er gemeld wordt hoe eerder ze het probleem oplossen

Ik heb het idee dat het bij ons is begonnen na de storing vorige week .

 

Leest kpn mee in dit forum  ?? 

Als ze dit lezen dan doen ze er niks mee. Maar je moet bellen en  een ticket aan laten maken. Dit duurt al 4 maanden dus dat heeft niks met een storing te maken. 


S24+ gebruiker hier, ook last van het probleem waarbij het signaal "5G" of "4G+" etc. zegt, maar geen internetverbinding...

Dit gebeurt willekeurig gedurende de dag 10-15 keer... en ik heb alle tricks geprobeerd die ik online kon vinden... het probleem blijft bestaan.

Ik kan me voorstellen dat het minder zichtbaar is als je video's streamt etc. omdat die dingen bufferen.. maar als je internetgesprekken voert (Whatsap, teams, etc.) dan gaat het echt op je zenuwen werken..

Ook eerder vanochtend een ticket geboekt, mij werd verteld dat ik binnen 14 dagen iets zou horen..

Erg benieuwd wat "het beste netwerk in NL" zijn klanten te bieden heeft...


S24+ gebruiker hier, ook last van het probleem waarbij het signaal "5G" of "4G+" etc. zegt, maar geen internetverbinding...

Dit gebeurt willekeurig gedurende de dag 10-15 keer... en ik heb alle tricks geprobeerd die ik online kon vinden... het probleem blijft bestaan.

Ik kan me voorstellen dat het minder zichtbaar is als je video's streamt etc. omdat die dingen bufferen.. maar als je internetgesprekken voert (Whatsap, teams, etc.) dan gaat het echt op je zenuwen werken..

Ook eerder vanochtend een ticket geboekt, mij werd verteld dat ik binnen 14 dagen iets zou horen..

Erg benieuwd wat "het beste netwerk in NL" zijn klanten te bieden heeft...

Ben benieuwd ik ben vandaag teruggebeld door de klachtenafhandeling die zeiden dat mijn ticket nog openstaat al 3 weken en dat vond die ook lang maar ik moest er toch op wachten. Voor de rest begreep die mij maar ook hij gaf weer aan dat er bij samsung bijna geen meldingen zijn over wegvallend internet. Ik heb hem toch een keer aangedrongen de community te lezen en dat het niks moet uitmaken of er 1 of 1000 meldingen zijn ik wil gewoon dat het werkt en niet betalen voor iets wat hun niet kunnen bieden. Ben er wel een beetje klaar mee.

 


Helaas is dat 'ons probleem'. KPN vindt het aantal klachten allemaal niets voorstellen, dus onze klachten worden onderop de stapel gegooid. Tickets worden binnen 2 weken beantwoord. Maar dat gebeurt niet, dus dan bel je ze, maken ze weer een nieuw ticket.. Zonder verder antwoord op enige vraag, want ze weten niets. Zo blijf je dus in een vicieuze cirkel met steeds nieuwe tickets waarop de looptijd steeds 2 weken is. Dit kunnen ze jarenlang rekken, dus heb geen hoop op afwachten en tickets. Gewoon ingebrekestelling insturen en dan kun je, al dan niet met juridische hulp, eerder van KPN af. Tenzij je natuurlijk tevreden bent en geduld hebt. Mijn 5G is vandaag wederom meermaals weggevallen, dus de september update van gisteren (S24+) brengt ook geen oplossing. Vanuit KPN is er op de stille achtergrond dus ook niets gedaan. 


Wat vervelend dat jullie deze problemen ervaren met mobiel internet op je Samsung s24! Helaas kan ik jullie zelf niet verder helpen hierin. Mijn advies is om telefonisch contact op te nemen met ons via 0800-0402, als jullie dat nog niet gedaan hebben. Mijn collega's doorlopen een aantal stappen met jullie om dit probleem te verhelpen en maken, indien nodig, een ticket aan voor onze technische dienst. Vanuit daar zal er dan naar je klacht worden gekeken.


Mijn vrouw met de s21 heeft ook problemen 

Ik heb hem nu op 2g 3g 4g gezet vooralsnog blijft het werken 


Dat is de enige oplossing die op dit moment werkt Arnold.

Ik vrees dat dit een zaak van de hele lange adem wordt.. Vanmorgen nog eens gebeld, immers zijn de zoveelste 14 dagen voorbij. De mevrouw beaamde dat de tickets zeer traag behandeld worden en veel tickets - uit nota bene mei(!) - zelfs nog gewoon openstaan.. Ik vrees dat een oplossing naar het volgende jaar getild wordt.


Wij hebben trouwens simyo, maar dat is netwerk kpn .

Wat wel gek is dat wij helemaal geen 5 g hebben simyo klanten kunnen nog geen gebruik maken van dat netwerk. 

Maar zodra ik de telefoon op 5g 4g 3g 2g zet komen er problemen op de s24 en mijn vrouw op de s21 .

Wel raar allemaal,  je zou bijna zeggen het bij Samsung ligt 


Hmm dat is wel apart inderdaad, wellicht dat er met 5G 4G 3G 2G dan toch naar een band gezocht wordt die de verbinding stoort.

Wellicht zit het in de toestellen. Dat kan. Het lastige is alleen, dat er duidelijke netwerkfouten zichtbaar zijn in de foutlogs, die Samsung op verschillende momenten voor mij geanalyseerd heeft. Dat wijst dus echt naar KPN. Daarnaast ben ik de afgelopen tijd meermaals in het buitenland geweest en daar geeft het plaatselijke roaming netwerk op 5G ook geen problemen. Ook lost een overstap naar bij. Odido voor meerdere klanten het probleem op. Het kan uiteraard en en zijn, maar dat is dus ook iets wat KPN moet doen: contact leggen met Samsung.


Het ligt niet bij Samsung, het ligt bij KPN want steek er maar een kaart is die GEEN gebruik van KPN netwerk maakt, dus Vodafone of Odido, 1x raden en bingo : het hele probleem is weg.

Het is KPN, daar is geen twijfel over.


Klopt, telefoon helemaal laten nakijken. Niets mee aan de hand. 


Het blijft een raadsel ik heb destijds de kaart in een iphone 15 van de eigenaar van de winkel laten plaatsen en daar werkte die wel goed maar zodra die weer in de samsung gaat krijg ik weer geen 5g. Dus ik denk dat het een combi kpn samsung is die gewoon niet goed functioneert. De foutlogs in het netwerk die kon samsung mij ook geven dus dat duidt dan weer op kpn....


Normaal heb ik veel vertrouwen in de netwerkservice van KPN. 

Maar voor de zekerheid heb ik een 2e e-sim (van Lyca) toegevoegd aan mijn S24+.

Het werkte als een zonnetje... een volle dag lang gebruik maken van Lyca data... het netwerk viel geen seconde uit. 

Tot nu toe lijkt het mij een KPN-kwestie.... 


https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5460271/kpn-storing-mobiel-internet-4g-5g-apple-iphone-11-iphone-12-samsung

 

Beste kpn ???? Dit is al van 12 juli 

Vikash van kpn ?? Nee jij kan er niks aan doen of verder helpen maar je werkt wel bij kpn 

Je kent vast mensen van de technische dienst waar je misschien eens kunt informeren hoe ver ze zijn toch ?

 


Helaas heb ik op dit moment geen verdere informatie over dit onderwerp. Ik begrijp dat dit wellicht teleurstellend is, maar zodra er een update is, zullen we dit met de community delen.


Teleurstellend is zacht uitgedrukt, wij hebben al maanden (niet alleen met s24, ook andere samsung toestellen) dezelfde problemen als de iphone.

Ik ben in het ongelukkige proces van TD en onzinnige dingen moeten doen (ik heb mijn eigen topic maar hier is de samenvatting)

andere telefoon,

fabrieksinstellingen terugzetten,

simkaart vervangen

wat allemaal gedaan is.

De instellingen resetten is echt een probleem ivm speciale apps die door zorginstantie erop worden gezet voor partner die chronisch ziek is en hulpbehoevend en nu pissig zijn omdat ik dit nu elke week moet vragen of ze de apps willen terugzetten/opnieuw installeren wegens problemen die ik heb met KPN en omdat ik van KPN maar moet blijven resetten naar fabrieksinstellingen.

 

Maar het wordt gezien als los probleem en de schuld wordt bij ons als persoon gelegd ipv de samsungklachten op 1 stapel te leggen en te combineren en dan vanuit dat punt een behandelplan/actieplan op te zetten en mensen op basis daarvan te helpen.

Nu wordt je geholpen alsof er geen groot probleem is maar een los probleem waardoor je in een cirkel vastzit van dingen proberen, namelijk de dingen die al via 0800 0402 / 1200 worden gevraagd wordt nu weer door TD gevraagd, dat kan toch niet?

En dan zeg je dat en wordt er gezegd nee dat is niet hetzelfde wat we vragen

Simkaart vervangen is hetzelfde

andere telefoon regelen/kopen/lenen is hetzelfde

fabrieksinstellingen resetten is hetzelfde


Er wordt ronduit gezegd toen ik problemen kreeg emt de s23 eind mei 2024 dat ik maar mijn telefoon moet vervangen/nieuwe moet kopen want de s23 die wij hebben heeft een defect (dit zonder reparatieverzoek etc) en dit werd ons telefonisch verteld en geadviseerd, dus geen bewijs zwart op wit.


Hoe vaak wil je dat ik nieuwe telefoons koop en dezelfde problemen heb?


De 2x samsung s23 die wij hadden, die had dit probleem sinds eind mei 2024, die heb ik op telefonisch dwingend advies verkocht omdat ik anders geen andere telefoon kon halen, lullige is wel dat de s23 van KPN abonnement is waarvoor ik 2x 70 euro per maand betaal, dus ik betaal voor abonnement maar telefoons heb ik niet meer waardoor ik blijkbaar ook recht op compensatie ben verloren.
Deze s23 zijn dus weg, ik betaal ervoor en ik heb 2 toestellen NIET via of van KPN Samsung A55 met dezelfde problemen vanaf het moment dat ik ze had.

Maar ook geen goed internet en bel bereik dus dure 2x 70 euro per maand, 140 euro die ik weggooi en er niks voor terugkrijg wat werkt.

Weer de riedel met de A55 die ik moest doen : simkaart vervangen, toestel resetten fabrieksinstellingen, maar wat ik weiger is andere telefoon want ik ben geen rijk persoon en je kan niet verwachten dat dit de oplossing is.


Ik kon toen (toen we de s23 nog hadden) niet weten hoe groot dit probleem zou zijn en kreeg duidelijk te horen als ik weigerde de telefoon te vervangen dat ik NIET geholpen ga worden.
Ik heb alles gedaan als een aapje en nu moet ik weer alles opnieuw doen als een aapje.
En wordt er weer gezegd : doe je dit niet dan wordt je taak(TD heeft/krijgt taken geen tickets) gesloten en kun je het uitzoeken en is het je eigen probleem.

Gedwongen worden dingen te doen die je al tig keer hebt gedaan met 0800 0402 of 1200 maar nu alweer via de TD is geen hulp maar mensen de ellende in helpen, dat is niet teleurstellend dat is beschamend zeker als je te horen krijgt : je moet anders sta je er alleen voor.

Ik kan het niet meer wat er ge-eist en gevraagd wordt, ik heb er geen geld voor en ben de wanhoop nabij omdat ik gewoon letterlijk niet over kan naar ander provider en dus vastzit als een rat in de val.

Met een chronisch zieke partner die afhankelijk is van een werkende telefoon, net als iedereen tegenwoordig.

 

En artikel 13.2 is leuk maar ik ben dan direct mijn nummers kwijt, hoe wil ik mijn 2factors etc dan overzetten dus kom ik nogmaals in de problemen.

Teleurstellend is bij lange na het goede woord niet

@Vikash van KPN 

 


Via artikel 13.2 wordt je nummer niet ingetrokken hoor. Het 1 of 2 jarige abonnement wordt enkel eerder dan de einddatum beëindigd. Nummerovername is dan dus ook mogelijk door Odido, Vodafone of één van de kleine providers. Zie het alsof je nu je abonnement afkoopt: je betaalt in 1x alle termijnen af/een vast boetebedrag en je kunt dan of blijven met een doorlopend abonnement zonder einddatum of je kunt vrij overstappen.


Ik kreeg de uitleg als artikel 13.2 wordt ingezet is het per direct en geen overname van het nummer mogelijk, het wordt direct afgesloten en je bent direct je nummer definitief kwijt.

En ik mag de rekening gewoon betalen maar dan in 1 keer, dan kan ik net zo goed de boel laten doorlopen en per maand geld blijven weggooien want in 1 keer kan ik het geen 2 abonnementen tot eind mei ophoesten.


Zo is het mij verteld/uitgelegd door KPN klachtenafdeling.
Zelfs nadat ik vroeg maar dan zou ik direct onbereikbaar zijn dat kan toch niet : tuurlijk wel want het is artikel 13.2 dat is direct zonder uitstel van datum, je krijgt geen keus voor welke datum je wilt eindigen, dat bepaalt KPN en dat is 9 van de 10 keer direct zonder omwegen.

En ook de vraag maar artikel 13.2 dan hoef ik niet meer te betalen was de reactie natuurlijk wel want je contract loopt tot eind mei 2025, dat heb je afgesloten ongeacht of wij wel of niet leveren je moet dit betalen.

Maakt artikel 13.2 overbodig nutteloos en dan kan ik net zo goed zelf vroegtijdig beeindigen aanvragen lijkt me als dat een optie was geweest.

Ik heb gelezen dat jij dat niet zo hebt gehoord of aangeboden hebt gekregen.
En dat is wederom een KPN ding, het 1 tegen de 1 vertellen en iets anders over hetzelfde tegen een ander.

Moedeloos, hopeloos.


Hmm, ik vrees dat er eentje wat knollen voor citroenen aan je heeft verkocht. Opzeggen betekent ook niet meer betalen. Immers eindigt de overeenkomst. Keuze in datum krijg je inderdaad niet. Immers is vandaag vandaag.


Reageer