Skip to main content

Op aanraden van medewerker KPN dit forum benadert.

 

ik heb sinds kort 2 simkaarten op mijn Iphone 13 (1x esim en 1x normale sim beide van KPN).

Sinds die switch krijg ik moeilijk verbinding met de  ring deurbel. Als iemand aanbelt duurt het een eeuwigheid voordat ie verbinding maakt.

voor deze switch was het geen enkel probleem en kreeg ik gelijk verbinding met de normale sim. Met de wifi verbonden heb ik ook totaal geen probleem met de ring deurbel. Het lijkt echt aan de verbinding in Nederland te liggen in combinatie met het gebruik van 2 simkaarten op 1 toestel. Ik kom namelijk net terug uit Spanje en had er daar ook totaal geen moeite mee om gelijk verbinding te krijgen met de Ring.

 

Wie kan mij helpen hiermee?

Hallo @Vzzz, welkom! Wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Ik heb dit nog niet eerder zo gehoord, dus heb niet meteen een oplossing helaas. Heb jij de mogelijkheid om de normale simkaart eens uit je toestel te halen en deze tijdelijk in een ander toestel te plaatsen? Loop je dan nog steeds tegen hetzelfde probleem aan?


Hi Marcia,

 

dank voor je antwoord. Sorry dat ik dit er niet bij heb verteld. Maar ja, dit heb ik idd al eerder geprobeerd en dat werkte gewoon prima. Sterker nog, als ik 1 van de 2 simkaarten uitschakel op mn huidige toestel werkt het ook gewoon prima. Geconcludeerd kan dus worden dat het probleem zich alleen voordoet bij tegelijk gebruik van 2 simkaarten in Nederland. In het buitenland (Spanje) had ik hier dus ook geen last van bij gebruik van het data-abonnement.


Hmm.. Wat gek! Ik ga dit dan zeker eens intern doorgeven. Kan je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer? Is het 06-nmmer wat je doorgeeft van de esim of de fysieke sim? En is de andere sim ook van KPN of van een andere provider? Het maakt niet uit welke van de twee je uitschakelt? 


Hi Marcia,

 

excuus voor mijn late reactie. Heb het zojuist aangepast. Het opgegeven nummer is van de fysieke simkaart.

 

Nee, het maakt inderdaad niet uit welke van de 2 ik uitschakel. Voor de verduidelijking het volgende:

 

  • beide ingeschakeld: Ring werkt niet goed, duurt soms wel een minuut tot hij verbinding krijgt of helemaal niet na het aanbellen.
  • 1 van de 2 ingeschakeld: werkt prima en na 2/3 sec beeld
  • beide ingeschakeld buitenland (in dit geval Spanje): Werkt prima en gelijk beeld.

 

 


Bedankt! Ik heb een ticket voor je aangemaakt richting de technische dienst. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met je opgenomen. Laat je nog even weten wat eruit gekomen is?


Graag wil ik op de hoogte blijven welke oplossing er eventueel geboden wordt. Zoals gezegd heb ik hetzelfde probleem, met zowel de Ring als de Eufy deurbel.


Jullie horen van me.


Hi Marcia, tot op heden niet teruggebeld. Kan jij even kijken wat er misgaat?


Marcia is afwezig, @Vzzz, dus heb ik even gekeken. Ik zie dat de technische dienst je inderdaad niet gebeld heeft. Zij hebben onderzoek gedaan en je op 31 juli een e-mail gestuurd met hun bevindingen. Die e-mail is gegaan naar het bij ons bekende contact e-mailadres. Dat is een zakelijk adres, niet dezelfde als je hier op het forum gebruikt. Wat zij in de mail hebben aangegeven is dat zij in jouw mobiele aansluiting geen issues zien die de problemen die je hebt kunnen verklaren. Betekent dat wij hier ook verder niet direct iets aan kunnen doen. Je kunt proberen de app eens opnieuw te installeren. Of kijken op de supportpagina van Ring.


Dank voor je antwoord. Ik heb echter geen mail gehad, ben ook allerminst tevreden over dit antwoord. Het opnieuw installeren van de app of kijken op de RING pagina slaat natuurlijk helemaal nergens op, aangezien ik duidelijk heb aangegeven dat het een signaalprobleem is. In het buitenland met een ander signaal werkt het perfect, en hier alleen als ik 1 simkaart geïnstalleerd heb of met wifi verbonden ben. Alleen iemand die niet logisch na kan demken komt dan met een oplossing om de app opnieuw te installeren of de schuld bij RING neer te leggen.

ik trek weer aan het kortste eind, blijkt maar weer. Dat wordt 4 abonnementen opzeggen in dit geval. Dank jullie wel.


Ook ik heb het zelfde probleem. Met de dual Sim 1x E en 1x kaartje. Doet de ring het niet. Op de WiFi lokaal doet hij het wel. Ga ik naar de 4/5G stopt de ring ermee. 
 

 


Wanneer je naar de RING community gaat lees je dat all over the world issues zijn. Lijkt dus meer op een dingetje van RING dan van de providers. 
 

Ring community


@Hoopvol 

Als je mijn verhaal hier boven leest had je kunnen lezen dat ik totaal geen problemen heb met de ring app als 1x sim kaart actief is, ik met wifi verbonden ben of ik mijzelf in het buitenland bevind met mijn 2x actieve simkaarten. Op al deze manieren heb ik binnen 0,1 seconde verbinding met mijn ring deurbel.

het probleem is alleen maar gaande als ik mijzelf in NL bevind en 2x actieve simkaarten heb op mijn toestel. Hoezo is dit dat een dingetje van Ring en niet van de provider?


Ik heb ook geconstateerd dat als ik gebruik maak van WiFi waar dan ook dat het wel werkt. Als ik 1 Sim uitschakel werkt alles wel. 


@Mark.F

Gebruik je ook een iPhone of Android toestel?

Ik vraag mij af of dit probleem ook bij Android voorkomt?

Welke apn gebruiken jullie?

 

Update:

Als ik het ring forum lees lijkt het een iPhone probleem. 


Ik gebruik inderdaad een iPhone. 
 

de gewone Sim KPN heeft als APN internet. 
de ESim Vodafone heeft als APN live.vodafone.com. 
 

beide hebben het zelfde probleem maar gebruik voornamelijk de KPN omdat deze stabieler is. 


Bedankt voor je reactie.

Dan denk ik dat het een iPhone plus dual sim met ring app probleem is. Ik lees dat gebruikers met iPhone met dual sim problemen ervaren die jullie ook beschrijven met de ring app. Op het ring forum lees ik verder dat een Android toestel wel goed werkt  Lees dat Pixel 6 pro met dual sim geen problemen geeft.


@Neville 

ik vraag me dan alleen af hoe het komt dat dit probleem in het buitenland totaal niet aan de orde is met dezelfde simkaarten? 
ik ben sinds dit probleem in Duitsland, Italie, Spanje en Portugal geweest. Daar heb ik dit probleem allerminst en wordt er binnen 1 seconde verbinding gemaakt met dezelfde sinkaarten en dezelfde iphone. Dan kan naar mijn mening de conclusie getrokken worden dat dit geen iphone probleem is toch? Of er moeten andere instellingen gelden in het buitenland.


Beste @Vzzz, ik zie dat er in september opnieuw een klacht door je ingediend is over dit issue. Daar zie ik dat mijn collega's je niet hebben kunnen bereiken en dat daarom de klacht is gesloten. 

@Mark.F, zoals Neville hierboven aangeeft, lijken er meer gebruikers met een iPhone waar dit probleem speelt. Dit is niet iets wat in het KPN netwerk zit. Het verzoek is daarom toch om nog eens contact op te nemen met Apple hierover. 


@Marcia_ ik heb de klacht toen inderdaad in de winkel doorgegeven. Ik werd teruggebeld en heb aangegeven dat het nu niet gelegen uitkomt en men zou mij een sms sturen waarin ik een andere datum kon uitkiezen. Nooit gebeurt. Net zoals dat ik ook nooit ben teruggebeld na jouw inspanningen destijds en ik zelf erachter aan moest gaan, en weg werd gewimpeld door me door te verwijzen naar Ring. Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van alle valse beloftes van KPN en de laksheid waarmee met mijn legitieme klacht wordt omgegaan. Ik heb 3 mobiele abonnementen en een thuis abonnement. Is dit de manier hoe jullie met zulke klachten omgaan? Moet ik letterlijk smeken zodat iemand mij helpt?

En dat antwoord dat het aan de iphone of ring ligt hebben we exht niks aan. ALSJEBLIEFT lees mijn bevindingen.

ps. Dit is niks ten nadele van jou, jij bent me altijd keurig te woord gestaan hier.


Helaas kan ik vrij weinig anders ermee.😓 Zoals aangegeven heeft onze technische dienst een analyse op je netwerk gedaan en daar is verder niets uitgekomen wat dit probleem zou moeten verklaren. Daarnaast zie ik op de Ring community ook andere klanten van Ring die hier tegenaan lopen. Uit verschillende landen en met verschillende providers. 


@Vzzz  @Marcia_ 

Heb je misschien data roaming voor 1 van de simkaarten uitstaan? Waardoor het wel in het buitenland werkt.

 

Misschien dat iemand een test zou kunnen doen met een Android toestel met twee simkaarten en de ring app. Volgens ring forum zou dat wel werken. Dan sluiten we uit of het een netwerk of iPhone probleem is.

 


@Neville nee stond aan


@Vzzz 

Zaten beide simkaarten op hetzelfde buitenlands netwerk of op verschillende netwerken?


Hallo, ik herken me aardig in het verhaal:

iPhone 12, duo Sim (beide eSim, 1 kpn zakelijk, 1 kpn privé). Via wifi (maakt niet uit waar) geen problemen, via 4G/5G geen live video. Echter! niet met de Ring maar met de Google deurbel. Zet ik 1 eSim uit, geen issue. Ik zal eerst volgende keer in Duitsland ook eens proberen.

m.i. Blijven er nog 2 oorzaken mogelijk over?: de provider of Apple duo-sim.

 

live video kijken naar mijn beveiligingscamera’s geven geen problemen in alle situaties. 
 

gr

 Remco

 


Reageer