Skip to main content

Op aanraden van medewerker KPN dit forum benadert.

 

ik heb sinds kort 2 simkaarten op mijn Iphone 13 (1x esim en 1x normale sim beide van KPN).

Sinds die switch krijg ik moeilijk verbinding met de  ring deurbel. Als iemand aanbelt duurt het een eeuwigheid voordat ie verbinding maakt.

voor deze switch was het geen enkel probleem en kreeg ik gelijk verbinding met de normale sim. Met de wifi verbonden heb ik ook totaal geen probleem met de ring deurbel. Het lijkt echt aan de verbinding in Nederland te liggen in combinatie met het gebruik van 2 simkaarten op 1 toestel. Ik kom namelijk net terug uit Spanje en had er daar ook totaal geen moeite mee om gelijk verbinding te krijgen met de Ring.

 

Wie kan mij helpen hiermee?

Hallo,

ik ervaar precies hetzelfde probleem. Ik kwam er maar niet achter waarom alleen ik dit probleem had bij onze ring. N.a.v. deze post mijn privé sim uitgezet en dit verhelpt het probleem direct.

mooi natuurlijk, maar geen oplossing. Nu ben ik privé onbereikbaar. Is er ondertussen nog een oplossing gekomen voor dit probleem? 
 

groet


Ook ik heb de bovenstaande probleem ervaren. Inmiddels lijkt het erop dat ik een voor mij werkbare oplossing heb gevonden. Ik heb in mijn Iphone 13 een fysieke (Odido) en een Esim (Vodafone zakelijk).  Voor mijn mobiele data gebruik ik mijn fysieke simkaart. Bij mijn Esim heb ik bij netwerkselectie het schuifje achter automatisch uitgezet en vervolgens T-Mobile aangevinkt. Omdat dit natuurlijk niet gaat schakelt het Vodafone abonnement automatisch over op mobiele data.

Ik krijg nu vrijwel direct live beeld via mijn Ring app en kan nog steeds gewoon in- en uitgaand bellen via zowel Odido als Vodafone.


Super,

Dit verhelpt voor mij het probleem👍🏻

met vriendelijke groet,

Jarno


Ook ik heb de bovenstaande probleem ervaren. Inmiddels lijkt het erop dat ik een voor mij werkbare oplossing heb gevonden. Ik heb in mijn Iphone 13 een fysieke (Odido) en een Esim (Vodafone zakelijk).  Voor mijn mobiele data gebruik ik mijn fysieke simkaart. Bij mijn Esim heb ik bij netwerkselectie het schuifje achter automatisch uitgezet en vervolgens T-Mobile aangevinkt. Omdat dit natuurlijk niet gaat schakelt het Vodafone abonnement automatisch over op mobiele data.

Ik krijg nu vrijwel direct live beeld via mijn Ring app en kan nog steeds gewoon in- en uitgaand bellen via zowel Odido als Vodafone.

Hi René,

Kun je mij uitleggen hoe je dit precies bedoelt? Ik heb jou stappen herhaalt. In mijn geval gebruik ik ook mijn fysieke sim (KPN) voor data. Bij mijn Esim (Simyo) heb ik bij netwerk selectie automatisch uitgezet en T-Mobile geselecteerd. 
 

Nu werkt de ring app inderdaad perfect. Alleen nu ben ik dus onbereikbaar op mijn Esim nummer aangezien ik daar geen bereik mee heb. Dat is toch ook geen oplossing?

Wat doe ik verkeerd/ snap ik verkeerd aan jouw oplossing? :)


Reageer