Skip to main content

Mijn verbruikkosten klopt niet. Ik ben 17 maar met boot naar England geweest. Op het factuur staat dat 62,50 internetkosten heb gemaakt. Dat is onterecht want ik had in de boot geen signaal en ook geen Internet gebruikt.

Ik heb daarna een sms gekregen dat er geen kosten zijn gemaakt omdat ik in UK ben.

Maar op het factuur staat nog steeds 62,50 internetkosten.

Ik vraag voor een correctie graag.

 

Mvg

Payman 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Hallo @Payman Welkom hier op het KPN Forum. Ik ga graag met je meekijken, maar dan heb ik wel wat gegevens van je nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Op basis van je verhaal, de boot en de kosten, vermoed ik dat je verbinding met internet hebt gemaakt via een satelliet-netwerk en dat er daarvoor kosten in rekening zijn gebracht. Kan dat kloppen? 


Hallo @Payman Ik heb geen antwoord van je gekregen, dus ik ga er graag vanuit dat je op een andere manier bent geholpen. Als ik nog iets kan betekenen lees ik het graag. 


Hallo Bart,

Sorry ik heb net uw bericht gezien,

(...)

 

Ik heb mijn contract bij telfort afgesloten, ik heb in mijn contract staan hoge kosten blokkade. 

Mvg

Payman Amin 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Dank voor je reactie, @Payman Ik heb direct gekeken en wat ik eerder schreef blijkt te kloppen. Je hebt op 17 en 18 maart verbinding gemaakt met een zogeheten maritiem of satellietnetwerk, toen je op de boot Engeland zat. De kosten voor het gebruik van zo'n netwerk liggen veel hoger dan internet via een regulier netwerk. Dit kost €10,- per mb en daarom raden we het gebruik van dit soort netwerken ook af. We hebben op 17 maart een sms-bericht naar je verstuurd, waarin werd aangegeven dat je op zo'n netwerk zat en wat de tarieven waren. Om nog hogere kosten te voorkomen blokkeren we een verbinding als de grens €60,50 is bereikt. Dat hebben we bij jou ook gedaan. In Engeland zelf zijn er verder géén kosten in rekening gebracht voor internetten. 

Ik zie dat je ook al contact hebt gehad met de collega's van de chat en kan ik je niets anders vertellen. Ik vind het vervelend voor je dat deze kosten zijn gemaakt, maar zijn niet onterecht gefactureerd en kan ze dan ook niet in mindering brengen.  

 


Ook geen korting door corona of hoge straling 😂😂😂😂😂

Ik ga niet betalen, ik heb corona


In de eerste plaats vind ik je opmerking erg ongepast, @Payman. Als tweede is het niet betalen van een openstaande rekening onverstandig. Bij het uitblijven van een betaling volgen er herinneringskosten en kan je aansluiting op een gegevens moment worden geblokkeerd. Zoals ik aangaf zijn de kosten terecht en er zal dan ook niets aan veranderen. Als je de rekening op dit moment niet kunt betalen kun je via onze site de rekening eenmalig uitstellen. Je kunt ook bellen met de klantenservice (0800-0402) om een betalingsregeling aan te vragen. 


Sorry. Ik was boos. En ik ga natuurlijk betalen. Want dat noem ik gewoon stelen op een nette manier.

En ik heb echt Corona. 3 dagen geleden positief getest. En over mijn opmerking, ik wist niet dat het ongepast is, want dat heb ik gewoon van media gehoord.

Fijne dag bij KPN. 


Goed om te horen dat je de rekening gewoon gaat betalen. Natuurlijk snap ik dat het zonde geld is en dat je er van baalt. Over je opmerking: ik vind het niet nodig om een verband te trekken tussen een hoge rekening en een uiterst naar virus. Vandaar mijn reactie. Als je dit virus zelf ook hebt opgelopen wens ik je veel sterkte en gezondheid toe. 


Reageer