Skip to main content

Hallo, 

 

Ik heb in Juli een nieuw abonnement (sim only) geregeld, wat eind oktober in zal gaan. Ik heb toch ook nieuwe simkaart van KPN ontvangen, omdat ik nu bij andere provider zit. Dit alles met nummerbehoud. De simkaart heb ik ontvangen en netjes in de kast gelegd, om eind oktober in mijn telefoon te doen. Nu zie ik echter dat ik de simkaart had moeten activeren… Dit heb ik dus niet gedaan. En activeren lukt nu niet, omdat ik ook geen activatie code kan vinden. Hoe kan ik dit nu oplossen? 

 

Alvast bedankt voor de antwoorden. 

Groet, 

Esther

Er zijn drie mogelijkheden

  1. Bel 0800-0402, wellicht lange wachttijd
  2. Ga langs bij een KPN-winkel, misschien flinke reistijd
  3. Wacht op een reactie door een moderator. Dan is het handig om alvast je forumprofiel in te vullen, inclusief het betreffende telefoonnummer. Kan een paar dagen duren voor je reactie krijgt. 
    Maar gelukkig duurt het nog even tot eind oktober


 


Hoi @R.Esther, welkom bij ons op het forum. Zoals JRe al zegt kan dit op verschillende manieren. Ik zie nog geen gegevens op je profiel staan, dus ik vermoed dat je een van de eerste 2 opties inmiddels hebt gedaan? Mochten wij nog iets voor je kunnen doen dan horen we het graag van je.


Nee sorry, door omstandigheden was ik er niet meer aan toe gekomen. Inmiddels mijn profiel aangevuld. Dus hoor graag wat nu?


Hallo @R.Esther , bij mij stond in de brief bij de simkaart het volgende:

Het is belangrijk dat u uw simkaart direct activeert, zodat uw nummerbehoud geen vertraging oploopt.
……
Als u de simkaart nog niet hebt geactiveerd na 7 dagen, dan wordt uw simkaart automatisch geactiveerd door KPN.

 


Ik heb via de mail een brief gehad met dat nummerbehoud is goedgekeurd. Dat ik vervolgens een simkaart ontvang die ik binnen 5 dagen moet activeren. De simkaart heb ik per post ontvangen, maar buiten de simkaart zat daar geen brief bij. Door omstandigheden toen, ben ik deze vergeten te activeren. Wanneer simkaart geactiveerd zou zijn, zou kpn ervoor zorgen dat ik met mijn nummer eind van de maand zou worden overgezet 

 

Maar ik weet niet of dit nu wel goed gaat, omdat ik de kaart niet heb geactiveerd. 

 

En gelukkig duurt het nog even,maar hoop wel dat ik een en ander geregeld heb voor 31-10-22 de datumvan overstappen


@R.Esther , dat komt wel goed.

Als je je gegevens hebt achtergelaten in je forumprofiel dan kan @Jasper het voor je nakijken.


Hoi @R.Esther, welkom bij ons op het forum. Zoals JRe al zegt kan dit op verschillende manieren. Ik zie nog geen gegevens op je profiel staan, dus ik vermoed dat je een van de eerste 2 opties inmiddels hebt gedaan? Mochten wij nog iets voor je kunnen doen dan horen we het graag van je.

 

Sorry,  ik had al wel een keer gebeld, maar erg lange wachttijd en vervolgens kom ik ook niet verder. Ik heb inmiddels mijn forumprofiel ingevuld. Hoe nu verder?

 


Gewoon wachten tot ik er weer ben, nu dus 😉 Dit is een forum, geen chat. Dus je krijgt niet direct een antwoord, maar je krijgt altijd antwoord zoals je ziet.

Met de gegevens heb ik het abonnement gevonden. Heb je die eerdere simkaart nog in huis? Die lijkt namelijk sinds 12 juli actief te zijn. Als je die nog hebt en in een toestel doet, werkt het dan wel (met het tijdelijke nummer wat er op staat)?


Die simkaart die heb ik nog. Dus eogenlijk zou deze dus moeten werken als op 31-10-22 mijn nummer wordt overgezet?

 

Ik ben nu niet in de gelegenheid dit te testen..


Theoretisch moet deze simkaart dan inderdaad werken. Als je die kaart in jouw telefoon doet en iemand (of jezelf) belt als test weten we het zeker. Je belt dan met het tijdelijke nummer, maar dan heb je de geruststelling dat je deze simkaart aan het einde van de maand met je eigen nummer kunt gebruiken.


Dan zal ik dat dit weekend even proberen, ben nu niet thuis en simkaart niet bij me. Lukt dit niet, dan laat ik nog van me horen. Wordt vervolgd. 


Theoretisch moet deze simkaart dan inderdaad werken. Als je die kaart in jouw telefoon doet en iemand (of jezelf) belt als test weten we het zeker. Je belt dan met het tijdelijke nummer, maar dan heb je de geruststelling dat je deze simkaart aan het einde van de maand met je eigen nummer kunt gebruiken.

Beste Jasper, Ik heb er wegens omstandigheden nu pas naar kunnen kijken, maar op de simkaart die ik heb, daar staat geen 06 nummer bij, omdat ik gekozen heb coor nummerbehoud denk ik. Dus geen idee hoe nu verder. 


Dat is geen probleem @R.Esther, sommige dingen gaan altijd voor. Als je uitbelt hoef je jouw nummer niet te weten, de ontvanger van het gesprek ziet die wel verschijnen.

Het gaat er vooral om dat het gesprek doorkomt, dat je ziet dat het werkt. Als je 'echte’ nummer nu nog actief is bij de andere provider kan je dat nummer ook bellen vanaf het tijdelijke nummer. Als je 2 toestellen hebt zie je dan direct of het doorkomt en werkt 🙂


Dat is geen probleem @R.Esther, sommige dingen gaan altijd voor. Als je uitbelt hoef je jouw nummer niet te weten, de ontvanger van het gesprek ziet die wel verschijnen.

Het gaat er vooral om dat het gesprek doorkomt, dat je ziet dat het werkt. Als je 'echte’ nummer nu nog actief is bij de andere provider kan je dat nummer ook bellen vanaf het tijdelijke nummer. Als je 2 toestellen hebt zie je dan direct of het doorkomt en werkt 🙂

Hoi Jasper,

Ik heb even de simkaart in de telefoon gedaan en mijn huistelefoon geprobeert te bellen. Er wordt geen verbinding gemaakt. Krijg direct mededeling. "Uw aansluiting is om administratieve reden buiten gebruik gesteld".

 

Wat kan ik nu nog doen? 

Gr. Esther


Dat is gek, de simkaart staat nog steeds actief aan deze kant. Wat je dan kunt doen is een nieuwe simkaart aanvragen. Dat kan via onze website maar ook in een KPN winkel. Via de winkel kan je direct ook controleren of het werkt en loop je met een gerust gevoel weer naar buiten.


Hi @Jasper , ik heb uit eerdere topics begrepen, dat het tijdelijke nummer alleen nog een 'kapstok' is om het abonnement aan op te hangen. Bellen kan niet (meer) omdat er dan buitenbundelkosten gemaakt zouden worden. Is dat niet de verklaring? Op de overnamedag 31-10 wordt het eigen nummer dan overgezet en verdwijnt het tijdelijke nummer.


Dat is gek, de simkaart staat nog steeds actief aan deze kant. Wat je dan kunt doen is een nieuwe simkaart aanvragen. Dat kan via onze website maar ook in een KPN winkel. Via de winkel kan je direct ook controleren of het werkt en loop je met een gerust gevoel weer naar buiten.

Dank je Jasper, voor het adviseren. Ik ga vanavond wel even naar een kpn winkel. Dan ben ik toch geruster dat mn nummer maandag 31/10 goed wordt overgezet. 


Het tijdelijke nummer zal inderdaad verdwijnen als het echte nummer wordt overgenomen. Of het tijdelijke nummer een kapstok is is mij eerlijk gezegd niet bekend, ik heb er naar gezocht maar kan het zo ook niet vinden. Heeft de winkel daar nog gisteren meer over kunnen zeggen @R.Esther?


@Jasper Ik ben gisteren in de kpn- winkel geweest. Maar daar zeggen ze niet eerder de activiteit van de simkaart te kunnen bekijken dan wanneer m'n nummer is overgezet. Dus op 31/10. 

Mocht het dan niet werken. Kan ik met de simkaart naar de winkel. 

Dus helaas niets opgeschoten en zal ik moeten afwachten of maandag mn nummer wordt overgezet en de simkaart wel of niet werkt. 


Dat is jammer inderdaad. In de loop van vandaag zal het juist nummer overgenomen worden. Voor de zekerheid heb ik de status daarvan nog gecontroleerd en dat staat nog steeds gepland. Ik hoop straks een berichtje te lezen dat het werkt!


M'n nummer is inmiddels overgezet en mn simkaart doet het dus. 

Het is dus gewoon goed gekomen. 

Dank allemaal voor het advies en meedenken. 


Goed om te horen @R.Esther . Gelukkig waren de zorgen dus “om niets”. 


Klopt!

Ik blijf het wel raar vinden dat je activeren moet binnen 5 dg. Dat brengt enorm onrust. En blijkt dus niet nodig. 

Maar goed, het werkt nu. Op naar een verder probleemloos gebruik 


Dat is zeker goed om te lezen @R.Esther! Dat in de bijgevoegde communicatie staat dat het geactiveerd moet worden wat onnodige onrust geeft ga ik doorgeven, zodat dat bekeken kan worden!

Op naar probleemloos gebruik inderdaad 🙂 En als er toch iets is, je weet ons te vinden.


Ik heb dat anders ervaren, de boodschap was heel duidelijk. Het activeren is ook een bevestiging voor KPN dat de simkaart is ontvangen.

Hallo R.Ester , bij mij stond in de brief bij de simkaart het volgende:

Het is belangrijk dat u uw simkaart direct activeert, zodat uw nummerbehoud geen vertraging oploopt.
……
Als u de simkaart nog niet hebt geactiveerd na 7 dagen, dan wordt uw simkaart automatisch geactiveerd door KPN.

 

Het advies is om het snel te doen, zodat het proces zonder vertraging doorloopt. Maar als dat door omstandigheden niet lukt doet KPN het automatisch. En dus ook bij topicstarter.