Skip to main content
Beantwoord

Vergrendelde Samsung telefoon gevonden met KPN simkaart

• June 3, 2025
  • 8 reacties
  • 65 keer bekeken

Ik heb een samsung telefoon gevonden met een KPN simkaart. Graag jullie hulp om de eigenaar te vinden. 

Beste antwoord door Denise van KPN

Mijn excuses, ik hoor net dat wij hier wél bij kunnen helpen! We mogen niet de gegevens van de klant doorgeven, maar we kunnen wel kijken of we jullie in contact kunnen brengen.

@Lieke.Charlotte Zou jij in je profiel onder ‘Persoonlijke opmerking’ het simkaartnummer van de simkaart in het gevonden toestel willen zetten? Zou je in jouw profiel ook een telefoonnummer kunnen plaatsen waarop de eigenaar contact met jou kan opnemen? Dan kan ik een e-mail sturen naar de eigenaar en hopelijk heeft hij of zij dan snel het toestel terug.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• June 3, 2025

Aan de hand van het simkaartnummer zou KPN de eigenaar kunnen achterhalen. Maar KPN mag jouw de naam en adresgegevens uit privacy overwegingen niet overhandigen denk ik. Gewoon het toestel bij een KPN winkel afgeven. Of bij de politie. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Lieke.Charlotte, welkom! Wat ontzettend lief dat je de eigenaar terug wilt helpen aan zijn/haar toestel. Helaas mogen wij gegevens van de eigenaar niet aan jou overhandigen. Je kunt het toestel het beste bij de politie afgeven. Die kan dan op zoek gaan naar de eigenaar.

• June 5, 2025

Gevonden voorwerpen moeten niet (meer) bij de politie afgegeven worden, maar bij de gemeente. Die hem alleen een tijdje bewaard voor de vinder (als het goed is), geen ambtenaar die actief op zoek gaat.

Zelf zou ik eerst proberen de eigenaar terug te vinden. Dat kan bijv. met Dé zoekmachine voor gevonden voorwerpen | iLost  Misschien heeft de eigenaar al een melding geplaatst. 

Je kunt ook zelf een melding doen. Vanzelfsprekend niet het simkaartnr. vermelden.

• June 5, 2025

Lieke zou het simkaart nummer door kunnen geven aan KPN en het toestel bij de gemeente af kunnen geven. Dan kan KPN de eigenaar bellen of een berichtje sturen dat het toestel bij de gemeente ligt.

• June 5, 2025

Lieke zou het simkaart nummer door kunnen geven aan KPN en het toestel bij de gemeente af kunnen geven. Dan kan KPN de eigenaar bellen of een berichtje sturen dat het toestel bij de gemeente ligt.

Zou mooi zijn als de KPN daar aan mee werkt. KPN winkel een optie? Kunnen ze meteen even de eigenaar contacten en een afspraak maken waar hij kan worden opgehaald.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 5, 2025

Persoonlijk zou ik even langs de KPN winkel gaan mochten ze in de buurt zijn. Soms kunnen die met een simkaartnummer nog wel iets achterhalen. Dan kunnen ze zelf eventueel bellen met de klant. Doorgeven van de informatie mag inderdaad niet. 

• June 5, 2025

Providers (dus niet alleen KPN) geven schaamteloos zonder toestemming alle klantgegevens door aan bedrijven waar zij op de 1 of andere manier mee samen werken. Daar doen ze dan weer helemaal niet moeilijk over.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Mijn excuses, ik hoor net dat wij hier wél bij kunnen helpen! We mogen niet de gegevens van de klant doorgeven, maar we kunnen wel kijken of we jullie in contact kunnen brengen.

@Lieke.Charlotte Zou jij in je profiel onder ‘Persoonlijke opmerking’ het simkaartnummer van de simkaart in het gevonden toestel willen zetten? Zou je in jouw profiel ook een telefoonnummer kunnen plaatsen waarop de eigenaar contact met jou kan opnemen? Dan kan ik een e-mail sturen naar de eigenaar en hopelijk heeft hij of zij dan snel het toestel terug.