Skip to main content

Ik krijg n verificatiecode toegestuurd! Komt deze inderdaad van KPN? Zijn huiverig voor hackers

Hoi @P.ien 

Enkele vragen.

  • Wat is de exacte inhoudt van het bericht. 
  • Heb je iets gedaan / aangevraagd wat een verificatie verlangt?
  • Wie is de afzender? (een 06 nummer is zeker verdacht)

 


“ beste klant, uw verificatiecode is ….let op! Deze is alleen te gebruiken op kpn.com. Kpn zal u nooit bellen voor deze code! Verstrek nooit aan derden.Groet KPN” dit was de sms ! Spontaan gekregen zonder dat ik iets wijzigde of zoiets


@P.ien Zolang er geen link o.i.d. in dat bericht staat, zou ik me er niet al te druk over maken.

Maar een beetje bijzonder vind ik het wel. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit van kpn een verificatiecode heb gekregen. Maar misschien is het van een kpn-dienst die ik zelf niet gebruik.

Ben benieuwd naar de reactie van een moderator.


Hoi @P.ien, dat je zo'n sms'je uit het niets krijgt is wel gek inderdaad. Er zijn dingen waarvoor zo'n sms gestuurd kan worden, als je bijvoorbeeld een mobiel abonnement wilt verlengen wordt er een verificatiecode per sms gestuurd. Zonder die code kan je niet verder. Iemand kan daarbij een typefout gemaakt hebben in hun nummer waardoor het jouw nummer werd. In dat geval hoef je er niets mee te doen.

Als je zo’n sms'je krijgt en daarna gebeld wordt met de vraag naar de code, geef die code dan nooit. Zoals de sms al zegt bellen wij niet voor die code. Dus ook niet als diegene zegt dat hij/zij namens KPN belt, want dat is dan niet het geval.