Skip to main content
Antwoord

Verkeerd voorgelicht in de winkel en nu zit ik met een onbruikbare mobiel

• September 24, 2025
  • 5 reacties
  • 97 keer bekeken

In de winkel kpn geweest nadat ik bij audicien ben geweest. A26 samsung schijnt vlgs audicien met koppelen hoortoestellen problemen, winkel zegt software probleem is en ik beter S modellen had moet hebben! Maar bij aanschaf door vervanging oude mobielA32 aangegeven dat ik koppeling nodig heb, dus vervanging A 26 was dus niet correct. Nu ben ik de dupe en zou ik 2e mobiel moeten aanschaffen om het probleem op te lossen! Kpn blijft nu in gebreke naar de klant, ondanks ik lange klant ben van deze organisatie, 53 jaar lang, nooit problemen en nu is uw kpn niet thuis. Ben diep teleurgesteld in kpn, mede ik op basis van de winkel kpn vertrouwde, en m.i.z. goe geholpen ben door de medewerker, maar nu blijkt niet het juiste mobiel heb.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@100419 heb je al met de helpdesk van de fabrikant van het hoortoestel contact gezocht?

Mijn persoonlijke ervaring is dat auduciens veel over (h)oren weten, maar lang niet alles over verbindingsmogelijkheden.

In de rubriek oproepinstellingen, subrubriek overige oproepinstellingen kun je aanvinken:

comprabiliteit gehoorapparaat.

Heb je bij geluidsinstellingen van je toestel alles doorlopen voor optimaal gebruik geluid?

Heb je ook de goede bijbehorende app geïnstalleerd en op de juiste manier ingesteld?

Het is trouwens niet nodig voor iedere vraag/mededeling over eenzelfde onderwerp een nieuw topic te openen, is verwarrend voor de reageerders en je wordt er niet sneller mee geholpen.

Ik blijf, waar nodig, uitsluitend binnen dit topic reageren met het beleefde verzoek ook dit topic voor dit onderwerp aan te houden.

5 reacties

• September 24, 2025

De medewerkers van KPN hebben helemaal geen kennis van de werking van hoortoestellen. Je had eerst naar de audicien moeten gaan en daar moeten vragen welke toestellen geschikt zijn.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 24, 2025

Beste ​@100419 heb je al met de helpdesk van de fabrikant van het hoortoestel contact gezocht?

Mijn persoonlijke ervaring is dat auduciens veel over (h)oren weten, maar lang niet alles over verbindingsmogelijkheden.

In de rubriek oproepinstellingen, subrubriek overige oproepinstellingen kun je aanvinken:

comprabiliteit gehoorapparaat.

Heb je bij geluidsinstellingen van je toestel alles doorlopen voor optimaal gebruik geluid?

Heb je ook de goede bijbehorende app geïnstalleerd en op de juiste manier ingesteld?

Het is trouwens niet nodig voor iedere vraag/mededeling over eenzelfde onderwerp een nieuw topic te openen, is verwarrend voor de reageerders en je wordt er niet sneller mee geholpen.

Ik blijf, waar nodig, uitsluitend binnen dit topic reageren met het beleefde verzoek ook dit topic voor dit onderwerp aan te houden.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 24, 2025

De medewerkers van KPN hebben helemaal geen kennis van de werking van hoortoestellen. Je had eerst naar de audicien moeten gaan en daar moeten vragen welke toestellen geschikt zijn.

Beste ​@Marlon92 je hebt helemaal gelijk, maar als ervaren hoortoestel gebruiker weet ik dat de meeste mobiele toestellen hoorapparatren met BT aankunnen, zeker met het gebruik van de juiste bijbehorende app.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 24, 2025

Beste ​@Marlon92 je hebt helemaal gelijk, maar als ervaren hoortoestel gebruiker weet ik dat de meeste toestellen hoorapparatren met BT aankunnen, zeker met het gebruik van de juiste bijbehorende app.

In principe kan elk gehoortoestel welke voorzien is van bluetooth gekoppeld worden aan een telefoon met bluetooth. Hier oa. zonder problemen gekoppeld met een OnePlus Nord en later een Samsung A55. De audicien installeert de app van de fabrikant van de  hoortoestellen op je telefoon en koppelt de beide toestellen aan de app. Hierna kun je met de app veel functies instellen en corrigeren. Als beiden voorzien zijn van bluetooth ‘zien’ ze elkaar en kunnen ze communiceren. Hier thuis met een speciaal kastje hebben we zelfs het geluid van de tv zonder problemen op de hoortoestellen.  

@100419, ik zou in jouw geval teruggaan naar de audicien en door hem de bijbehorende app laten installeren, koppelen en afstellen. App’s voor gehoortoestellen verschillen per fabrikant, belangrijk is dat de juiste app geïnstalleerd wordt.    

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 25, 2025

Hoi ​@100419. Eerst een huishoudelijke mededeling: Je kunt het beste in één topic blijven reageren die je hebt aangemaakt voor een onderwerp. Dan staat alle informatie mooi bij elkaar en blijft het overzichtelijk. In dit geval laat ik het topic open, omdat er waardevolle reacties in staan die je kunnen helpen. Toekomstige topics die je aanmaakt over hetzelfde onderwerp zullen worden gesloten. 

Kun je iets met de reactie van ​@JanD en ​@Berrie_Kaas? Dit zijn beide heren die bekend zijn met de materie en je hierin goed kunnen adviseren en helpen. Hopelijk heb je daar iets aan. Ook in het eerste topic hierover heb je goede tips gehad waar je mee aan de slag kunt.

Als je daar nog hulp bij nodig hebt, laat het dan weten. We helpen je graag.