Skip to main content

Hoi ik heb een buitenlandbundel aangachaft, en kreeg de volgende sms,

Beste klant, uw bestelling/wijziging van Super Voordeellanden buiten de EU 2000 is verwerkt. Mvg, KPN
 

roaming staat aan maar internet werkt niet,

wat gaat hier mis?

 Hoor graag van jullie!!

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 

Hallo @BoBali 

 

Als je, zoals je gebruikersnaam doet vermoeden, in Bali zit dan heb je waarschijnlijk een verkeerde bundel gekocht, welke bundel heb je aangeschaft?

Als je niet in Bali verblijft, waar dan wel?

Je kan hier de buitenlandbundels vinden: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

 


Ik heb de bundel gekocht die aanbevolen werd in een sms die jullie stuurden

Beste klant, u bevindt zich in Maleisie. Met de Super Voordeellanden buiten EU bundel 2000 krijgt u 2000 MB, minuten of sms'jes voor EUR 29,99. Sms VOORDEEL 2000 AAN naar 1266. Deze bundel is 31 dagen geldig. Zet wel in uw toestel (data)roaming aan. De tarieven in Maleisie: bellen 1,00 /min, gebeld worden 0,50 /min, sms sturen 30 cent en mobiel internet 2,50 per MB. Reis je met het vliegtuig, cruiseschip of de veerboot? Op zee of in de lucht geldt een satelliet tarief. Bellen kost 4,25 /min, gebeld worden kost 1,75 /min. Een sms versturen kost 75 cent, e


De bundel die ik heb aangschaft impliceert buiten Europa te werken in Singapore op het vliegveld heb ik deze gekocht voor 29.99, daar staat aangegeven buiten Europe dus mag je aannemen dat datbheel Azië is, de bundel is daar niet gebruikt, mocht het niet-Nederlandse juiste bundel zijn zou ik het niet meer dan fair vinden dat jullie hem omzetten naar Indonesië . Hoor graag van U, met een vriendelijke groet, bobali.


Niet Nederlandse juiste bundel moet zijn, niet de juiste bundel (zonder Nederlandse) :-)


De bundel die ik heb aangschaft impliceert buiten Europa te werken in Singapore op het vliegveld heb ik deze gekocht voor 29.99, daar staat aangegeven buiten Europe dus mag je aannemen dat datbheel Azië is, de bundel is daar niet gebruikt, mocht het niet-Nederlandse juiste bundel zijn zou ik het niet meer dan fair vinden dat jullie hem omzetten naar Indonesië . Hoor graag van U, met een vriendelijke groet, bobali.

Als je nu in Indonesië bent dan zal die bundel voor "supervoordeellanden" buiten de EU niet werken. Indonesië is immers geen "supervoordeelland" maar een gewoon "voordeelland" en daar is een andere bundel voor nodig.


Ik heb de bundel gekocht die aanbevolen werd in een sms die jullie stuurden

Beste klant, u bevindt zich in Maleisie. Met de Super Voordeellanden buiten EU bundel 2000 krijgt u 2000 MB, minuten of sms'jes voor EUR 29,99. Sms VOORDEEL 2000 AAN naar 1266. Deze bundel is 31 dagen geldig. Zet wel in uw toestel (data)roaming aan. De tarieven in Maleisie: bellen 1,00 /min, gebeld worden 0,50 /min, sms sturen 30 cent en mobiel internet 2,50 per MB. Reis je met het vliegtuig, cruiseschip of de veerboot? Op zee of in de lucht geldt een satelliet tarief. Bellen kost 4,25 /min, gebeld worden kost 1,75 /min. Een sms versturen kost 75 cent, e

Kan je eens een screenshot plaatsen van dat smsje dat KPN jou gestuurd heeft?

Staat daar echt "sms VOORDEEL 2000 AAN naar 1266" of staat daar "sms SUPER VOORDEEL 2000 AAN naar 1266"?

 


Beste klant, u bevindt zich in Singapore. Met de Super Voordeellanden buiten EU bundel 2000 krijgt u 2000 MB, minuten of sms'jes voor EUR 29,99. Sms VOORDEEL 2000 AAN naar 1266. Deze bundel is 31 dagen geldig. Zet wel in uw toestel (data)roaming aan. De tarieven in Singapore: bellen 1,00 /min, gebeld worden 0,50 /min, sms sturen 30 cent en mobiel internet 2,50 per MB. Reis je met het vliegtuig, cruiseschip of de veerboot? Op zee of in de lucht geldt een satelliet tarief. Bellen kost 4,25 /min, gebeld worden kost 1,75 /min. Een sms versturen kost 75 cent,


hier de screenshot,

 

 


 


Ik hoop dat er binnenkort een moderator van KPN zal reageren immers volgens de site van KPN bestaat er geen "VOORDEEL 2000 AAN" smsje. Het is ofwel "SUPER VOORDEEL 2000 AAN" (€29,99) voor "supervoordeellanden" ofwel "VOORDEEL 500 AAN" (€39,99) voor "gewone voordeellanden".


Ah en ik maar steeds denken dat ik

met een moderator spreek:-))

hoe kan ik die herkennen? En reageren die wel eens?


Deze sms is van KPN zelf, dus als dat niet klopt is het misleidend, buiten Europa kan ik niet anders uitleggen ….. dan moeten ze het werelddeel erbij vermelden….


Deze sms is van KPN zelf, dus als dat niet klopt is het misleidend, buiten Europa kan ik niet anders uitleggen ….. dan moeten ze het werelddeel erbij vermelden….

Het werelddeel vermelden wordt lastig maar ik ben het volledig met je eens dat KPN zou moeten vermelden dat de door jou gekozen bundel alleen geldig is in "supervoordeellanden" en niet in "gewone" voordeellanden met een verwijzing naar een site waar je kunt inzien wat "supervoordeellanden" zijn en wat "gewone" voordeellanden zijn. 


Er wordt namelijk niet gesproken over een suppervoordeelland alleen bundel buiten Europa 


Ha @BoBali, er is inderdaad geen VOORDEEL AAN, dus dat is een beetje raar. Je zou in Singapore inderdaad SUPER VOORDEEL 2000 AAN naar 1266 moeten sms’en. Is dat uiteindelijk nog wel gelukt? Wil je je profiel aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer? Dan ga ik je signaal zeker intern doorgeven én zal met je meekijken naar de gemaakte kosten. 


ik heb je privé even mijn 06 nummer en klantnummer gestuurd de sms, kon ik niet naar je  uploaden...maar dat zou ik hier nog kunnen doen maar je kunt hem ook 4 berichten hierboven zien. Dankjewel in ieder geval voor de moeite!

Met een vriendelijke groet,

Bp


Heb ook de profiel instelling aangepast!

Dank

 


Bedankt! Ik heb meegekeken en deel mijn antwoord even op in twee punten: 

  • In de sms wordt inderdaad vermeld dat je VOORDEEL AAN naar 1266 kunt sms’en, terwijl op de website SUPER VOORDEEL AAN staat. Ik twijfel nu zelf ook even welke van de twee juist is (of misschien wel allebei!). Ik zie dat naar aanleiding van jouw sms de juiste bundel wel aangezet is. Dus dat is verder allemaal wel naar behoren gegaan. Ik laat dit verder uitzoeken én aanpassen, waar nodig. 
  • Dan het punt over de bundels. Op onze website kan je heel overzichtelijk zien welke bundels er zijn en welke je per land nodig hebt. Net zoals je vóór vertrek op de website van je reisorganisatie kijkt waar je rekening mee moet houden (als voorbeeld), is het ook handig om te kijken wat je met jouw mobiele abonnement kunt doen. Op onze website wordt uitleg gegeven over welke bundel je in welk land nodig hebt. Daarnaast wordt er in het tweede deel van de sms aangegeven dat je alle info op kpn.com/buitenland ziet. Er is in de sms niet echt meer ruimte om nog meer uitleg te geven over de betreffende bundels. 

In dit specifieke geval begrijp ik uit jouw verhaal dat je in Singapore een bundel hebt aangevraagd, terwijl je in Indonesië gaat verblijven? Je gaat deze periode, dus tot 23 augustus, geen gebruik maken van een Supervoordeelbundel? In dat geval kan ik zeker afspreken dat je zelf ook een bundel voor Indonesië aanvraagt en ik dan na 23 augustus de Supervoordeelbundel vergoed. 


Dit is echt wel een "interessant" hiaat in de procedure. De abonnee arriveert in een ministaatje (Singapore) wat een supervoordeelland blijkt te zijn en activeert de databundel waar hij bij aankomst door KPN op geattendeerd wordt. Vervolgens reist hij door naar zijn eindbestemming (Indonesië) wat geen supervoordeelland blijkt te zijn en daar is zijn buitenbundel dus niet geldig. Een dure les.

De informatievoorziening is blijkbaar niet afdoende geweest, mijns inziens had de sms moeten vermelden goed te controleren of de bundel ook op de eindbestemming geldig is.

Iets in de trend van "Bent u op doorreis controleer dan eerst of deze bundel ook voor uw eindbestemming geldig is."


Reageer