Skip to main content

Beste,

Graag leg ik het volgende voor. Zojuist probeerde iemand mij te bellen op mijn kpn mobiele nummer. Op de telefoon van de persoon die mij belde staat ook dat mijn kpn mobiele nummer is gebeld. De oproep kwam echter binnen op mijn zakelijke mobiel van vodafone met een heel ander mobiel nummer. Het zijn 2 losse toestellen zonder gebruik van dual sim oid. Bellen via wifi staat ook uit op de zakelijke telefoon. Op mijn kpn mobiel zie ik ook geen binnengekomen oproep maar wel op mijn vodafone mobiel. Mijn vraag is dan ook hoe dit uberhaupt mogelijk is aangezien dit geen veilig gevoel geeft met alles wat we tegenwoordig mobiel doen. Iemand belt mijn kpn mobiel en een compleet ander toestel met ander nummer gaat over.. 

Mvg

Je hebt niet toevallig jouw KPN mobiel nummer doorgeschakeld naar jouw zakelijke VF nummer?


Nee  zeker niet. Er is niks doorgeschakeld. Dit is ook de eerste keer dat dit zomaar gebeurd. Toen we het later weer probeerde ging ook weer gewoon mijn kpn mobiel over.


Ik zie eigenlijk geen andere verklaring. Misschien alleen “doorschakelen indien bezet" o.i.d. ?
Hoe zou KPN het zakelijke nummer bij VF anders moeten weten?


Enige wat de telefoons gemeen hebben is een google account waarmee is ingelogd op de google playstore. Er is los van een google account geen enkele link tussen beide toestellen. Tevens gebruik beide telefoon al lange tijd dagelijks en is dit nog nooit gebeurd en is het ook niet de repliceren. Ik zal nog eens goed in de instellingen zoeken want dat doorschakelen zou toch ergens ingesteld moeten staan inderdaad. Dank voor de hulp in ieder geval!  


Ik weet niet welk toestel (merk/type) je hebt, maar op mijn Samsung Galaxy S22 met Android 14 vind ik de doorschakelopties in de Bellen app via de drie puntjes rechtsboven en dan 

→ Instellingen → Aanvullende services → Oproepen doorschakelen.

Succes en kom gerust terug met meer vragen !


Hoi @Henk987654321, kan het zijn dat de persoon die jou belde beide nummers onder een contact heeft op zijn toestel en dat het daarmee mis is gegaan. Want een verdere verklaring kan ik zo niet bedenken. 


Ah, dat. Goeie van Bart_Z zeg!!

Je kunt meerdere nummers onder één contact opslaan. Als de persoon geen keuze maakt kiest het toestel altijd het eerste opgeslagen nummer. Dat is dan vast jouw Vodafone nummer.

Dit is de reden dat ik nog heel ouderwets voor elk nummer een apart contact maak.

Piet vast

Piet 06

Piet bedrijf 06

En niet alles onder Piet