Skip to main content
Hallo



we hebben begin juli een abonnement verlengd en daarbij een nieuw toestel besteld. Er is wel een nieuw toestel bij ons bezorgd, maar dat was een ander type dan we besteld hadden (en een andere EMEI dan door KPN werd aangekondigd). Op verzoek van KPN hebben we het toestel teruggestuurd volgens de procedure die daarbij hoort. De track- en trace info van die retourzending geeft aan dat het toestel ook daadwerkelijk is afgeleverd bij bestemming (Ceva).

Volgens het proces zou ik daarna van KPN een bevestiging moeten krijgen van ontvangst, en dat is de basis om opnieuw te bestellen of om de juiste telefoon nu op te sturen. Maar ik ben nu 4 weken bezig en er komt geen bevestiging dat de teruggestuurde telefoon is ontvangen. Er is wel aangegeven dan KPN extra navraag gaat doen bij Ceva, blijkbaar ging daar iets mis. Maar daar heb ik niet veel mee van doen.

Wel dus bewijs dat de retourzending correct is afgeleverd, maar geen bevestiging van KPN dat de retour is ontvangen.

Wat nu?

In de tussentijd wordt het nieuwe contract gewoon gefactureerd alsof er niets aan de hand is. Daarover heb ik vanmiddag gebeld en mij werdt aangeraden om hier een klacht over in te dienen. Dat heb ik nu ook gedaan, en de reactie is dat er binnen 10 dagen contact wordt opgenomen. Dan moet de factuur al betaald zijn...

Ik vind de service van KPN hier niet heel erg sterk: Als we het oude contract kunnen doorfactureren totdat nieuwe telefoon correct is bezorgd, zou ik gelukkig zijn. Ook als de bestelde telefoon daadwerkelijk geleverd wordt, dan kan het nieuwe contract in gaan. Maar ik spreek nu alleen mensen die me niet kunnen helpen met de bestelde telefoon (eerst moet duidelijk zijn waar de retourzending is gebleven) en ook niet met de factuur (eerst moet betaald worden).



Dat kan alleen maar leiden tot ontevreden en vertrekkende klanten... graag actie. Gr Mathijs
Hoi Mathijs,

Welkom op het forum! Wat een vervelend verhaal Ik kan me goed voorstellen dat je hier moedeloos van wordt.

Je hebt je profiel al ingevuld en ik kan zien dat hier momenteel een klacht voor loopt. In dat geval heeft het geen zin dat ik er tussen spring. Ik verwacht dat er op korte termijn contact met jou gezocht wordt en ik hoop dat er dan een nette oplossing gevonden wordt.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden!