Skip to main content

Hi! Ik vraag me af of ik mijn telefoon mag verkopen zonder dat deze al helemaal afbetaald is. Mijn abbonement stopt in mei. Ik hoor het graag!

Hoi @Kettelarij33 ,

Als jij jouw sim-kaartje in een ander telefoontoestel stopt en je jouw rekeningen gewoon blijft betalen, dan weet KPN zelfs niet dat jij voortaan met een ander toestel belt. 

Jouw abonnement blijft dus wel gewoon doorlopen op jouw naam. Dat staat los van het gebruik van het telefoontoestel. 


Oh super. En dan kan ik gewoon voordat mijn abbonement afloopt deze omzetten naar sim only?

 

dankjewel voor het snelle antwoord!


Oh super. En dan kan ik gewoon voordat mijn abbonement afloopt deze omzetten naar sim only?

 

Als je jouw telefoon verkoopt aan een derde, dan blijf jij wel hetzelfde bedrag aan KPN betalen. Het is dus niet zo dat jouw abonnementsbedrag hierdoor wijzigt. 


Ja dat begrijp ik! Maar ik bedoel wanneer mijn abbonement is afgelopen.


Als jouw abonnement (Lees: contractsperiode) is afgelopen, dan worden jouw maandelijkse kosten verminderd met het gedeelte wat je nu nog betaalt voor jouw toestelkosten. 

Als je dan jouw lopende abonnement niet verlengt of opzegt, dan blijft het abonnement verder ongewijzigd doorlopen. (Maar dan zonder het gedeelte van de toestelkosten.) 

 


Hi @Kettelarij33, welkom hier. 

Ik sluit me ook aan bij wat Noordzee hier aangeeft, dit is helemaal juist. 

Laat het me weten mocht je nog vragen hebben. :relaxed: