Skip to main content

In de SMSjes en op de website wordt verteld dat na het verbruiken van de bundel je gewoon kunt blijven internetten, maar met vertraagde snelheid. Dit is echter een keiharde leugen: de telefoon geeft aan dat er geen verbinding is, en ook een simpel WhatsApp berichtje sturen is onmogelijk. De klantenservice aan de telefoon zegt doodleuk dat na de bundel het internet eigenlijk niks meer doet, en dat het helemaal niet gek is dat een WhatsApp bericht na een uur nog niet is verstuurd. Kan deze misleiding direct uit alle communicatie verwijderd worden? 

Nee, ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Als je door je bundel heen bent, wordt de snelheid verlaagt naar 64 Kbit/s download en 32 Kbit/s upload.

 

 


@JuanNegro blijkbaar is dat dus niet zo. Het staat heel leuk op de site vermeld:

"Als je je internetbundel hebt verbruikt, blijf je bij KPN gewoon online zonder extra kosten. Wel verlaagt je internetsnelheid naar 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid tot het einde van de maand. Daarmee kun je nog gewoon berichten versturen via WhatsApp."

Het probleem is alleen: het is gewoon niet waar, en dit werd door de klantenservice dus ook gewoon bevestigd. 


Dat is wel bijzonder. Mijn data is sinds vandaag namelijk ook op en ik kan wel zonder problemen gebruik maken van bijvoorbeeld Whatsapp. Ik heb dus verbinding alleen is deze erg traag. Ik ervaar dus het tegenovergestelde van jou. Om dan te zeggen dat het gewoon 'niet waar' is vind ik een beetje kort door de bocht ;)


Het blijkt dus dat ik wel internet zou moeten hebben, maar dat ik iemand van de klantenservice aan de lijn had die geen verstand van zaken heeft. Net nog een keer gebeld en nu wel normaal te woord gestaan. Er wordt een nieuwe simkaart opgestuurd om te zien of het daaraan ligt.

Mijn reactie dat het niet waar is, was dus omdat dit expliciet door de medewerker van de klantenservice werd gezegd.Â