Skip to main content

Hoi allemaal,

Ik snap het verlengen van het mobiele abonnement niet (helemaal).

Als ik niets doe veranderd er niets!

Als ik mijn abonnement verleng krijg ik een ander abonnement.

Wat snap ik niet?

Dat vraag ik me ook af. Wat snapt u niet?


Begrijp ik het goed dat als ik niets doe mijn abonnement verlengd wordt?

Of is het zo dat als ik mijn abonnement verleng ik een nieuw abonnement krijg met andere mogelijkheden en prijs?


Als u niets doet, dan loopt uw huidige abonnement gewoon door en kunt u op elk moment later alsnog verlengen. Of overstappen naar een andere provider met een maand opzegtermijn.

Alleen als u ook toetselkosten had, dan vallen die weg na 2 jaar uiteraard. Want dan is het toestel afbetaald.

Als u verlengt, dan krijgt u inderdaad een nieuw abonnement. Met hoogstwaarschijnlijk inderdaad iets andere voorwaarden en andere prijs.


Maar wat wordt er dan verlengd?

Het lidmaatschap bij de provider?

Niet het abonnement want dat wordt anders.


Euhm... het feit dat je weer 2 jaar aan KPN vast zit. Dat word verlengt :wink::grin:

En je bent gewoon klant. Geen lid. KPN is geen voetbalvereniging of korfbalclub ofzo...


Euhm... het feit dat je weer 2 jaar aan KPN vast zit. Dat word verlengt :wink::grin:

 

😂🤣 Maffe Nick! LOL!


Euhm... het feit dat je weer 2 jaar aan KPN vast zit. Dat word verlengt :wink::grin:

En je bent gewoon klant. Geen lid. KPN is geen voetbalvereniging of korfbalclub ofzo...

Conclusie:

Je abonnement verlengen kan niet!


Euhm... het feit dat je weer 2 jaar aan KPN vast zit. Dat word verlengt :wink::grin:

En je bent gewoon klant. Geen lid. KPN is geen voetbalvereniging of korfbalclub ofzo...

Conclusie:

Je abonnement verlengen kan niet!

Dat kun je zo niet stellen.

Bij verlengen ga je eigenlijk een nieuw abonnement aan met een vaste looptijd. Maar je betaalt geen aansluitkosten. Doe je niks wordt het stilzwijgend verlengd en is je abonnement maandelijks opzegbaar.


Euhm... het feit dat je weer 2 jaar aan KPN vast zit. Dat word verlengt :wink::grin:

En je bent gewoon klant. Geen lid. KPN is geen voetbalvereniging of korfbalclub ofzo...

Conclusie:

Je abonnement verlengen kan niet!

Dat kun je zo niet stellen.

Bij verlengen ga je eigenlijk een nieuw abonnement aan met een vaste looptijd. Maar je betaalt geen aansluitkosten. Doe je niks wordt het stilzwijgend verlengd en is je abonnement maandelijks opzegbaar.

conclusie: verlengen is nieuw abonnement


Maar zoals gezegd geen aansluitkosten en dat maakt het verschil.


En een kruk is een stoel zonder rugleuning


Ach ja, een tractorstoel zonder vering kan behoorlijk stuiteren op een casseienweg.:joy: 

Sorry, maar uhh nu ben je me echt kwijt.:wink:


Hoi @Jondalar, leuk dat je de kpn community een vraag stelt, welkom op het forum :) 

Als ik niets doe veranderd er niets!

Als ik mijn abonnement verleng krijg ik een ander abonnement.

Wat snap ik niet?

Zo te lezen snap je het perfect. Ik leg het hieronder nog wat uitgebreider uit: 

Wat is mobiel verlengen? 

Heb je al een mobiel abonnement bij ons? Wanneer je jouw mobiele abonnement verlengt, ga je een nieuw contract met nieuwe voorwaarden én nieuwe looptijd aan. Je mobiele telefoonnummer blijft gewoon hetzelfde en je betaalt geen aansluitkosten. 

Waarom verlengen?

Dat ligt aan jouw wensen. Je hoeft namelijk niet te verlengen als je tevreden bent over je huidige mobiele contract. Je abonnement blijft na de oorspronkelijk einddatum op het contract gewoon doorlopen en het is dan maandelijks opzegbaar. Zolang het abonnement loopt, hou je de voordelen die daarbij horen.

Nieuw abonnement, nieuwe voorwaarden en voordelen
Maar, voldoet het abonnement niet meer aan je wensen en verbruik? Dan kunnen de nieuwe kpn Hussel abonnementen een uitkomst zijn. Met kpn Hussel heb je bijvoorbeeld Unlimited data en Onbeperkt bellen /sms’en voor een vast bedrag per maand. MB's zijn ook nog te delen met de andere kpn Hussel en Compleet huishouden, zo heeft iedereen genoeg. Ook kan het aantrekkelijk zijn omdat er een tijdelijke aanbieding geldt wanneer je jouw abonnement weer verlengt.  

Kids Sim
Ook kun je met Hussel een extra Kids Sim bestellen, speciaal voor een jong lid in het gezin. Met de Kids Sim betaal je een vast bedrag per maand voor 1 GB data en Onbeperkt min/sms. Zo hoef je je geen zorgen te maken over extra kosten. Zodra de databundel op is, verlagen we de internetsnelheid. Je betaalt dan niets extra. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan. Daarnaast kun je 0900-nummers automatisch blokkeren. Je kunt de Kids Sim alleen bestellen als je al een ander mobiel abonnement bij ons hebt. Lees meer over de Kids Sim.

Nieuw toestel 
Bij een verlenging van je abonnement hebben we een groot assortiment aan toestellen tegen een scherpe prijs. Wanneer je een toestel bij ons koopt, kies je zelf hoe je deze betaalt. Je kan het hele bedrag in 1 keer betalen of gespreid over de looptijd van je abonnement. Je kan ook kiezen om eenmalig een groter gedeelte te betalen, zodat je daarna maandelijks minder hoeft te betalen.
Let op: de overheid heeft bepaald dat als je gespreid wilt betalen, je eigenlijk een vorm van krediet aangaat. Een lening dus. Wij zijn bij een toestelkrediet van € 250,- of meer verplicht om het op te nemen in het BKR-register. Alle informatie over het afbetalen van je toestel vind je op kpn.com/gespreidbetalen.

De keuze is aan jou. Hen je nog vragen? Stel ze hier gerust. We helpen je graag :)


Dat dacht ik al.

Waarom er dan in het verleden voor verlengen is gekozen en niet voor vernieuwen is mij voor mij niet helemaal duidelijk.

 


Waarom er dan in het verleden voor verlengen is gekozen en niet voor vernieuwen is mij voor mij niet helemaal duidelijk.

Wat bedoel je precies?


Dat dacht ik al.

Waarom er dan in het verleden voor verlengen is gekozen en niet voor vernieuwen is mij voor mij niet helemaal duidelijk.

Al alle providers werkt het zo. En bij alle providers word het verlengen genoemd. Dat het puur technisch niet helemaal zo is, dat maakt verder niet zoveel uit toch?


De duur van de verbintenis van je contract wordt verlengd, maar de voorwaarden worden vernieuwd ;)

Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik spreek liever zelf ook over een vernieuwing van je abonnement. Maar omdat het in de volksmond beter bekend staat als: ‘verlenging’ is dat zo gebleven. 


Technisch niet.

Taalkundig een wereld van verschil.

Zo hadden we jaren terug ook een gratis mobiel bij een abonnement.


Gratis bestaat niet! Kreeg ik altijd van mijn opvoeders te horen. Maar het is natuurlijk wel erg aantrekkelijk.

Ik ben ook blij dat de voorwaarden voor gespreid betalen van een mobiel toestel zijn aangescherpt en verduidelijkt. Er ligt natuurlijk een zorgplicht bij de provider om ervoor te zorgen dat de consument niet in financiële problemen komt. Zeer terecht! 


Technisch niet.

Taalkundig een wereld van verschil.

Zo hadden we jaren terug ook een gratis mobiel bij een abonnement.

:joy: gratis mobiel. U denkt dat KPN de kerstman is?

Vroeger zaten de kosten van het toestel bij de abonnementsprijs in en was het 1 bedrag. Dat hielt ook in dat als je na afloop van het contract niet meteen verlengde, dat je dus gewoon doorbetaalde aan je mobiel. Terwijl die dan al afbetaald was. Dat was een verdienmodel van de providers, want heel veel mensen lieten hun abonnement gewoon doorlopen. Nog steeds overigens.

Tegenwoordig staan de toetselkosten gelukkig apart en vallen deze weg na 2 jaar. Of na 1 jaar als je daarvoor kiest. Is nu een stuk beter geregeld zo.


Niets is gratis. Weet ik ook wel.

Werd wel zo gecommuniceerd.

Later genadeloos afgestraft. (Het schijnt dat je nog steeds geld terug kunt krijgen).

Verlengen wordt ook gecommuniceerd terwijl dat eigenlijk niet zo is, ben benieuwd wat daar in de toekomst mee gebeurt.


Reageer