Skip to main content

Goedemorgen, 

Kan ik mijn telefoon abonnement verlengen met een verblijfsvergunning. Wegens Covid-19 heb ik mijn Portugese id niet kunnen verlengen omdat de consulaat dicht was, ik heb een afspraak gepland staan voor in september. Ik heb wel een document van de consulaat waar in staat beschreven dat id kaarten die verlopen zijn, tot 1 oktober nog geldig zijn vanwege Covid. Maar mag ik met een geldige verblijfsvergunning wel mijn telefoon abonnement verlengen? 
 

 

 

Hall9 @Steppii , voor de goede orde, een telefoonabonnement hoef je niet te verlengen, dat loopt na de vaste contractperiode gewoon door, echter met 1 maand opzegtermijn, dat is het verschil.

Dus om een boel gedoe te voorkomen, gewoon laten zoals het nu is, of je moet een speciale reden hebben om te verlengen.

 


Hall9 @Steppii , voor de goede orde, een telefoonabonnement hoef je niet te verlengen, dat loopt na de vaste contractperiode gewoon door, echter met 1 maand opzegtermijn, dat is het verschil.

Dus om een boel gedoe te voorkomen, gewoon laten zoals het nu is, of je moet een speciale reden hebben om te verlengen.

 

Hi Jan, 

ik bedoel meer dat ik een nieuwe telefoon wil halen en hierbij mijn abbo/contract wil verlengen. Heb momenteel een telefoon die 2,5 jaar oud is en zijn kuren vertoont. 


Hallo @Steppii , in jouw situatie is het dan het eenvoudigst het abonnement zo te laten en in een lokale telefoonwinkel een los toestel te kopen, dan heb je ook niets met de BKR van doen die de financieringseisen begin 2020 aangescherpt heeft.

Succes met je beslissing.

 


Hoi @Steppii

Ik zie je graag nog even bij KPN blijven, je blijft van harte welkom. Het lijkt me goed om met je documenten naar een KPN Winkel bij je in de buurt te gaan. Er zijn nogal wat bijzonderheden als ik het zo lees en dit kan om deze reden alleen in de KPN winkel geregeld worden. Lukt het niet? Dan kunnen mijn collega's je hierover informeren.

Het is verder belangrijk om ook nog BRP (basis registratie personen) mee te nemen waarop staat dat je ‘ingezetene’ bent. Deze kun je opvragen bij je woongemeente. Ook is het van belang dat je een Nederlands bankrekeningnummer op jouw naam hebt staan, waarmee je een verificatiebetaling kunt doen. 

Heel veel succes met de verlenging en ik hoop en verwacht dat dit goed gaat komen. Alvast veel plezier met je nieuwe toestel.


Reageer