Skip to main content
Ik heb begrepen dat Telfort is overgenomen door KPN.

Nu hebben wij internet van KPN, maar nog 2 mobiele abonnementen bij Telfort. Nu wilde ik de mobiele abonnementen verlengen, maar dan graag naar KPN ivm de combi-voordeel.

Is het verstandiger om de mobiele abonnementen nu gewoon bij Telfort te verlengen en te wachten totdat Telfort helemaal overgenomen is door KPN óf kan ik nu beter bij KPN de mobiele abonnementen afsluiten met nummerbehoud etc..?



*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
Goedemiddag @Vanos, Welkom op het forum. Telfort en KPN gaan inderdaad samen.



Je kunt als Telfort klant met een mobiele abonnement gratis de overstap maken naar KPN. Je kan dit doorgeven zodra je verlengbaar bent, maar je kan ook verlengen bij Telfort. Als je nog maar net kan verlengen bij Telfort, gaat jouw abonnement ook pas over in oktober. Dit heeft er mee te maken dat je je verlenging kan doorgeven 4 maanden voor het einde van je contract. In dat geval maak je de overstap sowieso in oktober. Omdat jouw gegevens nog niet bekend zijn bij ons, wil ik je adviseren om eens te kijken naar je verlengvoordeel via MijnTelfort en naar de tarieven bij KPN. We doen via het forum geen verkoop, daardoor vind ik het lastig om in te schatten wat voor jou het voordeligste is. Hopelijk kan @Galdor68 of @Jan-D je hier meer over vertellen. Zij zijn ook actief op het Telfort Forum 🙂
Met twee mobiele abonnementen kan je bij Telfort van Combivoordeel in de vorm van dubbele data gebruik maken. Door Telfort Compleet klant te worden kan je bij KPN kiezen uit het Pluspakket of Fox sports. Als ik het goed lees wordt er geen TV afgenomen dan valt dat voordeel af.



Mijn advies in deze specifieke situatie blijf bij Telfort met de mobieltjes verleng deze via Mijn Telfort zodra het kan. Dan wordt je vanzelf KPN klant wel met de Telfort prijzen en voorwaarden het meenemen van je tegoed van 2 maanden bijvoorbeeld heel handig als je eens meer belt of data verbruikt.



Als het om 1 mobiel abonnement ging dan is alles bij KPN iets gunstiger.

Reden om beide toestellen wel bij KPN onder te brengen is het onderling kosteloos bellen en wellicht nuttiger data delen.





Dit advies is op basis van de nu bekende gegevens. Vooral het punt dat nog niet bekend is gemaakt tot wanneer we onder Telfort voorwaarden kunnen verlengen.
Als je onderling veel belt en één van de abonnementen is geen "onbeperkt bellen" abonnement dan is het verstandig om over te stappen naar KPN.
Als je onderling veel belt en één van de abonnementen is geen "onbeperkt bellen" abonnement dan is het verstandig om over te stappen naar KPN.

Met de nadruk op veel is dat inderdaad de bedoelde afweging. Onbeperkt kost als het mee zit nog 1 euro extra bij de huidige prijzen als je bij Telfort verlengt. Kom je niet buiten je bundel vanwege het meenemen van ongebruikt te goed vervalt de meerwaarde hiervan. Dat vanuit mijn ervaring als minimaal verbruiker met nog geen 5 belminuten per factuur periode.



Elke keuze is in dat opzicht goed het bel en ander verbruik zal de doorslag gevende factor zijn.



Ps @Vanos KPN heeft ooit in periode 2001-2005 de naam/bedrijf Telfort gekocht dit was een zelfstandige mobiele telefonie operator met eigen apparatuur later is naam Telfort over de naam Tiscali het voormalige World online geplakt. Telfort geschiedenis
Bedankt voor jullie input @Galdor68 en @wjb. Hopelijk maakt deze informatie het je makkelijker om een keuze te maken @Vanos. Mocht je nog meer informatie willen, dan kan ik er uiteraard voor zorgen dat één van mijn collega's je telefonisch benadert op de KPN abonnementen met je door te nemen. Vragen kun je uiteraard hier ook stellen 🙂

Reageer