Skip to main content

Als ik mijn mobiel abonnement verleng In combinatie met een nieuwe telefoon 120 dagen voordat mijn contract afloopt, betaal ik dan 120 dagen voor een nieuwe telefoon terwijl mijn oude telefoon lening ook nog loopt?

Hallo @Robbie41,
Die 120 dagen (oftewel 4 maanden) is de verlengdatum voor het contract afloopt. Jouw huidige toestelkrediet loopt door tot de einddatum van dit huidige contract. Na deze datum start jouw nieuwe (verlengde) contract met je nieuwe toestelkrediet, die betaal je vervolgens weer af tot de einddatum van het nieuwe contract. 


Dus dan betaal ik niet 120 dagen de lening van een nieuwe mobiel en 120 dagen van de huidige mobiel? Dus na de periode van 120 dagen ga je pas het nieuwe abonnement en toestel lening betalen terwijl je wel al de nieuwe mobiel 120 dagen kan gebruiken?


Hallo @Robbie41,

Ja, je betaald echt tot einde huidige contract je huidige kosten (mits daar een telefoon bij zit), en pas vanaf de ingangsdatum van je nieuwe contract (dus 4 maanden later dan je verlengdatum) pas de nieuwe kosten van de toestellening. Je krijgt je nieuwe toestel ook direct vanaf je verlenging mee, maar begint met aflossen vanaf de start van je nieuwe contract. 

Voorbeeld 
Jouw contract is gestart in september 2018 voor 2 jaar, je neemt er een toestel bij waarvan je 30 euro per maand afbetaald. Deze betaal je af van september 2018 tot september 2020. Je mag wel 4 maanden van te voren verlengen (dus in mei 2020), maar dat contract gaat pas in vanaf september 2020. Je betaald je nieuwe telefoon dan af in de periode september 2020 tot september 2022 (uitgaande van 2 jarig contract) 

Helder zo?


Hi @Robbie41, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Exact wat hierboven door Chris al wordt aangegeven :relaxed:  Je verlengingen + nieuwe kosten mobiele toestel gaan pas in op het moment dat je huidige contract eindigt. Hier hoort ook de bijbetaling van je toestel bij. Je hoeft dus niet bang te zijn voor dubbele kosten voor een mobiel toestel :wink:  Dat is een voordeel van verlengen als je een nieuw toestel nodig hebt :smile:

Heb je hier nog vragen over? Dan hoor ik het uiteraard graag van je!


Waarom wordt er niet gezegd dat je eerst je toestel krediet moet afkopen (betalen) voordat je kunt verlengen heb het zelf meegemaakt wacht nog steeds om te verlengen   in  5 werkdagen dagen zou de toestelregestratie vervallen bij BKR  en dan ben je al een week verder en dat allemaal om te  verlengen 

 


@Marich, excuses ik zie dat er geen reactie meer is gekomen op jouw bericht! Klopt helemaal wat je zegt, een goede aanvulling op de eerdere berichten! We proberen natuurlijk zo compleet mogelijke antwoorden te geven maar soms glipt daar net nog iets tussendoor. Bedankt voor jou toevoeging!


Reageer