Skip to main content

ik wil graag een andere mobiel toestel hebben en ik kom al geruime tijd in aanmerking voor verlengen. 1. Het is me niet geheel duidelijk of ik ook abonnement moet verlengen als ik ALLEEN een ander mobiel toestel wil, dit lijkt er wel op?  2. als ik bij “verlengen” kies, dan wordt ook gesuggereerd dat Spotify premium niet meer gratis is?  ik heb momenteel kpn compleet en oa is Spotify premium daarbij gratis. of hoort Spotify premium bij mn internet abonnement en kan ik dit gewoon ook vervolgens gratis op mobiel zetten?  3. het is met niet duidelijk hoe compleet voordelen nu gaan als ik een nieuwe abonnenment of toestel doe: ik heb nu Fox Eredivisie gratis, blijft dit zo? toen ik voor verlengen koos (maar ik voltooide dit nog niet), kwam daar niet een bericht dat dit niet het geval is, echter elders op dit forum wordt gesuggereerd dat die voordelen verdwijnen;ik lees hier echter niks ove

Hallo @Grunn74 

1. Het is me niet geheel duidelijk of ik ook abonnement moet verlengen als ik ALLEEN een ander mobiel toestel wil, dit lijkt er wel op? 

Klopt, als je verlengd ga je eigenlijk een nieuw contract aan. Maar omdat je al een bestaande klant bent hoef je dan geen aansluitkosten te betalen.

2. als ik bij “verlengen” kies, dan wordt ook gesuggereerd dat Spotify premium niet meer gratis is?  ik heb momenteel kpn compleet en oa is Spotify premium daarbij gratis. of hoort Spotify premium bij mn internet abonnement en kan ik dit gewoon ook vervolgens gratis op mobiel zetten? 

Spotify Premium hoort niet bij compleet en heeft tot 2017 onderdeel uitgemaakt van Zorgeloos Premium qua mobiel abonnement. Als je een actief KPN thuis abonnement hebt met de naam '’Alles in 1 Standaard of Premium'’ hoort het '’gratis'’ Spotify daar bij. 

3. het is met niet duidelijk hoe compleet voordelen nu gaan als ik een nieuwe abonnenment of toestel doe: ik heb nu Fox Eredivisie gratis, blijft dit zo? toen ik voor verlengen koos (maar ik voltooide dit nog niet), kwam daar niet een bericht dat dit niet het geval is, echter elders op dit forum wordt gesuggereerd dat die voordelen verdwijnen;ik lees hier echter niks ove

Zolang je niks aan je thuis abonnement aanpast dan zal je gratis voordeel gewoon blijven bestaan. Het enige wat vervalt is het dubbele data aanbod.  Als je je thuis abonnement aanpast naar Hussel dan vervalt je voordeel wel en krijg je 5 euro korting i.p.v. gratis fox sports. Ook verlies je dan je '’gratis'’ Spotify. De redenen dat ik gratis tussen haakjes heb staan is dat je in je abonnementsprijs wel degelijk een deel voor Spotify betaald. 


Je kunt ook gewoon een ander toestel kopen. Bij belsimpel ofzo. Of coolblue of mediamarkt ofzo. Dan hoef je je geen zorgen te maken over het abonnement en de voordelen die mogelijk veranderen. Tevens heb je geen BKR registratie.


Tevens heb je geen BKR registratie.

Die heb je ook niet als je maandbedrag voor het toestel in totaal (over 12 of 24 maanden) onder de €250 euro blijft. Op basis van 1 jaar is de maximale termijn op 20 euro per maand en op basis van 2 jaar is dit maximaal 10 euro per maand. Je dient dan wel het verschil van te voren te betalen. Dus als een telefoon 500 euro kost en je dus 2 jaar 10 euro p.m. voor betaald (€240 euro) dien je dus direct het verschil te voldoen bij het afrekenen, (dus €260 euro) betaal je dan direct. Je krijgt dan geen lastentoets of BKR registratie. 


dank!