Skip to main content

Ik zie in het forum dat abonnees op KPN Compleet overgezet zijn naar Hussel, alleen omdat ze een verlenging van een mobiel abonnement hebben aangevraagd. Komende maand moet ik mijn mobiele abonnement ook verlengen. Ga ik dan ook over van Compleet naar Hussel met alle nadelen van dien?

Mijn contract loopt einde deze maand af. Het handigst lijkt het dan niet te verlengen maar het huidige contract door te laten lopen. Echter: er wordt gezegd ‘onder dezelfde voorwaarden’ maar wat gebeurt er met de korting die ik 2 jaar lang had op het abonnement? Vervalt die korting nu of blijft ook dat gewoon doorlopen? Het toestel is dan inmiddels afbetaald. Dus ik zou qua kostenberekening gewoon de toestelkosten eraf kunnen halen en that's it?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Zo lang je hetzelfde abonnement houdt veranderd er niks.

Dus ik zou qua kostenberekening gewoon de toestelkosten eraf kunnen halen en that's it?

@Verlengenofniet. Ik neem aan dat die bij jouw (al) apart vermeld zijn. Dan vervalt dat gewoon en houd je alleen het abonnement over.

Verlengen houd in: je neemt een nieuw abonnement/contract bij dezelfde provider met hetzelfde telefoonnummer.
De term verlengen is dus wat verwarrend en kan beter vernieuwen zijn.

Een abonnement/contract neem je af voor minimaal 1 of 2 jaar maar kan en mag veel langer lopen. Onlangs heb ik “verlengd” na 8½ jaar m’n vorige abo gehad te hebben.

En sommigen lijken te denken dat je een telefoon alleen met lening en dus i.c.m. (verlengen) contract kan kopen. Maar je kunt 'm ook gewoon in 1 X helemaal betalen, dus losse aankoop. Dan heb je geen BKR en lagere maandlasten.


Hallo @Verlengenofniet, welkom! Of je verlengt of niet, is inderdaad aan jou. Peter legt al goed uit hoe het zit. Voor wat betreft de kosten: kortingen lopen door zolang je je abonnement niet verlengt. Je toestelkosten komen inderdaad automatisch te vervallen, tenzij het om een al wat ouder abonnement gaat. Als jij je abonnement nu net twee jaar hebt, dan heb jij niet een wat ouder abonnement en dan moet dat helemaal goed komen.