Skip to main content

b7596a4a-a47f-47d9-8eb0-dec14b849b5f.png


Je wilt de nieuwste Samsung of juist liever een Sim Only: zomaar twee redenen om je abonnement te verlengen. Hieronder geven we antwoord op al je vragen!

 

Wanneer mag ik verlengen?

Bij KPN mag je 120 dagen (ruwweg 4 maanden) voor het einde van je contract verlengen.

 

Hoe weet ik of ik al kan verlengen?

De snelste manier is om dit te controleren via je MijnKPN account. Als je inlogt met je KPN ID dan word je verwelkomd met de volgende banner:

9568b032-670d-40e6-9416-b421f2914d95.jpg

Zie je deze niet, kijk dan onder het kopje ‘Abonnement’ naar de einddatum van je contract. Pak de dag daarna en trek daar 4 maanden vanaf. Nu weet je wanneer je mag verlengen.
Voorbeeld: Als je contract tot 1.1.2018 loopt, mag je vanaf 2.9.2017 verlengen. Loopt je contract tot 15.10.2018, mag je vanaf 16.6.2018 verlengen.
Je kunt hieronder een reactie geven, dan kijken wij het voor je na. Ook kan je 24/7 chatten en bellen met onze gratis klantenservice via 0800-0402.

 

Hoe kan ik verlengen?

Vanuit MijnKPN kom je in de verlengshop. Daar kan je snel en gemakkelijk online alles regelen. Als je het liever samen met een medewerker doet, kan je onze klantenservice bellen. Ook kan je naar een KPN winkel. Het voordeel daarvan is dat je onze toestellen kunt bekijken en met je nieuwe telefoon de deur uit loopt!

 

Sim Only of toestel?

Kies je voor een Sim Only abonnement of voor een abonnement met een toestel? Jij hebt de keuze! Je kiest eerst één van de abonnementen. Daarna kies je of je een toestel wilt. Je hebt zelfs de mogelijkheid om te bepalen hoeveel je daarvoor per maand betaalt.

7b11f84a-1a05-4804-86e1-bbf569fe1b18.jpg

 

Extra opties
Als je je abonnement hebt gekozen, kies je daarna voor extra opties. Denk hierbij aan bundels voor het buitenland, Spotify Premium of een ToestelVerzekering. De ToestelVerzekering kan je tot 14 dagen na aankoop van jouw telefoon aanvragen, de andere opties zijn op elk moment aan te vragen. Alle extra opties zijn maandelijks opzegbaar.

 

Ik heb net verlengd, maar ik wil toch nog wachten. Kan ik de verlenging annuleren?

Binnen 14 dagen kan je zonder opgave van reden je verlenging terugdraaien. Als je in onze winkel hebt verlengd, ga je terug naar de winkel. Anders neem je contact op met onze klantenservice via 0800-0402.

 

Ik ben tevreden met mijn abonnement, moet ik verlengen?

Je kunt je abonnement gewoon laten lopen. Als je niet wilt verlengen, hoeft dat niet! Je bent dan contractvrij en je kunt het abonnement maandelijks opzeggen.

 

Uit welke toestellen kan ik kiezen bij mijn verlenging?

Je kunt in de KPN webshop kijken welke toestellen we op dit moment aanbieden. Daar kan je een keuze uit maken. Let er wel op dat we per 1 mei 2017 moeten voldoen aan de nieuwe regelgeving omtrent het financieren van je toestel. We doen dan bij een financiering van €250 of meer een inkomenslastentoets en een BKR-check.

Heb je een vraag over het verlengen van je abonnement? Laat het dan in een reactie weten.

 

Laatste update: 27-10-2021

Onlangs heb ik mijn abonnement verlengd met een nieuw toestel. Ik heb er voor gekozen om het toestel in 1 keer te betalen. Nu vraag ik me alleen af hoe die betaling gaat? Moet ik dat zelf doen of gaat het automatisch afgeschreven worden, net als mijn abonnement?

Hoi @Kaatje39, bij een verlenging wordt zoiets inderdaad op de factuur in rekening gebracht.

Bij een volledig nieuwe aanvraag kan het zoals Nick en Roos zeggen via een koerier aan de deur worden betaald, dat is geen grap. Dat is in jouw geval niet van toepassing dus.


Ik kan ondertussen mijn abbo verlengen.
Als ik naar de verleng pagina ga zie ik dat ik €2,50 verlengkorting krijg.

Als ik dan bijv. een “Sim Only 2GB onbeperkt bellen/sms” kies, dan zou dat €12,50  p/m zijn.

Maar ik heb ook KPN voordeel van 5 euro. Gaat dit er dan ook nog vanaf? Staat namelijk nergens op de site. Daarnaast is de korting onlogisch, de “Sim Only 2GB onbeperkt bellen/sms” is oorspronkelijk €17,50 p/m.
Als ik dan €2,5 verlengkorting zou het €15,00 zijn ipv €12,50???

Kortom wat kost het nu precies?


Hoi @mmmmm1 het is precies zoals het staat op deze pagina, de kortingen zijn al van deze bedragen afgehaald.
Als je ook een KPN thuis abonnement hebt kun je het vakje bij “krijg extra voordelen” op Ja zetten om de kortingen te zien die daar bij horen. 
 


Hallo iedereen,

Mijn telefoon is 28 december kapot gevallen . Ik heb een Samsung. Ik heb gelijk gebeld naar KPN aangezien de meeste KPN winkels dicht zijn.

Er was iemand aan de telefoon die mij niet kon helpen. Hij heeft mij doorverwezen naar een KPN winkel , die was niet open. Ik ging 29 dec naar de KPN winkel en ze waren dicht.  Ik dacht ik doe een 2e poging en kijk of ze toch open zijn. Toen zag ik een vriendelijke werknemer in de winkel die de deur open deed voor mij , maar kon mij niet helpen want mij is verteld dat ik op afspraak moest. Ik zei ik moet toch wel een nieuw abonnement omdat de 2 jaren al om zijn. Ik werd weer verwezen naar de KPN.com site. Ja leuk en wel.

Ik moet een verificatiecode hebben om eventueel iets te kunnen wijzigen. Maar helaas mijn telefoonscherm is nog steeds zwart, verder nog wel intact. Maar ik kan de code niet lezen. Mijn vraag aan KPN is kan een verificatiecode per email verstuurd worden ??

Alvast bedankt voor de info.

Uitendelijk ben ik vandaag 30-12-20 nog niet geholpen

 

Enfin… 

Iemand belt op mijn huistelefoon en ik zie dit nummer verschijnen ,00441163480066.

 Is het mogelijk om dit telefoonnummer te blokkeren.

Ik heb eens een keer opgenomen en er is toen gezegd dat ze van “Microsoft”  zijn. Ik heb de persoon gelijk gezegd dat ze moeten ophouden met liegen.

Even alert zijn aub! Neem niet op . Op Radar kan je ook veel vinden :hierover https://opgelicht.avrotros.nl/dossiers/artikel/microsoft-scam/#/ . 

 

 


Beste @mobiel kapot, welkom! Het klopt inderdaad dat de winkels alleen op afspraak te bezoeken zijn. Gelukkig hóef je niet per se te verlengen: zolang je niet opzegt, loopt je abonnement vanzelf door. Vanwege fraude verzoeken we inderdaad om een verificatie per sms. Je kunt deze bijvoorbeeld ontvangen door het simkaartje even in een ander toestel te plaatsen.

 

Voor wat betreft je andere vraag: voor zover ik weet, kan je op je vaste toestel geen nummers blokkeren helaas! Goed dat je er zo alert op bent. 


Goedemiddag,

Ik heb eind oktober verlengd….voor twee jaar. En onder het mom ‘dan zijn we van die ellendige databundels af’ maar voor onbeperkte data gegaan (was wel waar duurder dan toenmalige abonnement maar goed.... 27,50 per maand….verder eigenlijk geen actie of aanbieding gehad op mijn verlenging. Des te jammerlijker dat er nu al een hele tijd de ‘actie’ is dat hetzelfde abonnement voor 25 euro per maand wordt aangeboden. De vriendelijke dame aan de helpdeks kon/mocht niks doen. Maar het blijft wel erg raar natuurlijk… helemaal omdat je elke dag met advertenties wordt bestookt. Heerlijk….ik wordt er even fijn aan herinnert dat ik gewoon 10% meer betaal dan de aanbieding die al een paar maand loopt. 


Hoi @Edzard1980, helaas is dat altijd een lastige. Ook ik heb daar geen oplossing voor. Bij een contract spreek je een bepaalde prijs af voor een bepaalde periode. Je kunt dan geluk of pech hebben als de prijs omhoog of omlaag gaat maar tot het einde van je contract is daar eigenlijk niets aan te doen.


Geachte,

Ik heb een KPN abonnement van 2016 met voordeel dat ik dubbel aantal GB's krijg. Heb voor de 10GB gekozen en heb dus 20GB. Ik wil graag verlengen MET een nieuwe mobiel. Hoe zit dit dan met mijn voordeel? Ben ik die dan kwijt aangezien ik verleng, of kan ik onder dezelfde voorwaarden toch verlengen MET nieuwe mobiel?

 

Groet.


@Robinjow Welkom op het forum. 

Op het moment dat je kiest voor een verlenging dan ga je hiermee eigenlijk een nieuw abonnement aan onder nieuwe voorwaarden. Op het moment dat je verlengd wordt je data dus niet meer verdubbeld. Maar er zijn bij KPN Hussel uiteraard ook voordelen. 


Hallo @Rutger_ ,

 

Dat zag ik eigenlijk wel een beetje aankomen dat ik onder nieuwe voorwaarde mijn abonnement aan ga. Dan rest mij niks anders dan het toestel los te kopen en mijn sim-only abonnement niet te verlengen en onder mijn huidige voorwaarden verder te gaan. Bedankt voor het snelle bericht!


Ik kan mijn abbo verlengen. dan kan je verlengaanbod opvragen, dan denk je, iets van korting, mooie deal… Ik betaal met verlening net zo veel als dat ik zou betalen wanneer ik hem niet zou verlengen maar een nieuw abbo zou afsluiten. Klopt dit? als KPN klant krijg je steeds minder als trouwe klant, helaas.

 

 

mvg


@FamKiehl, wat leuk dat je mag verlengen. Alleen wat moet het worden, dus je keek naar het verlengaanbod. Het verlengaanbod is gebaseerd op wat je nu ongeveer hebt. Je kan natuurlijk ook een van de andere abonnementen kiezen. Wanneer je kiest om meerdere abonnementen te combineren kun je leuke voordelen krijgen, zie daarvoor de Hussel voordelen


@FamKiehl, wat leuk dat je mag verlengen. Alleen wat moet het worden, dus je keek naar het verlengaanbod. Het verlengaanbod is gebaseerd op wat je nu ongeveer hebt. Je kan natuurlijk ook een van de andere abonnementen kiezen. Wanneer je kiest om meerdere abonnementen te combineren kun je leuke voordelen krijgen, zie daarvoor de Hussel voordelen

Vroeger kreeg je bij je verlengaanbod nog extra korting of andere leuke aanbiedingen. Maar nee dat zit er niet meer in. Lekker de volle mep. En de hussel korting is alleen bij duurdere abbos. Jammer dat je als vaste klant zo bedankt word voor jaren bij dezelfde provider te blijven. Het is bijna goedkoper om iedere keer naar een ander te hoppen dan bij dezelfde te blijven 🤷🏼‍♀️


Ik kan verlengen, maar als ik dat doe betaal ik €6,50 per maand meer voor het abonnement als bij een andere provider en betaal ik ook nog eens meer voor de nieuwe telefoon. Hoezo klanten binding? 


Hi @TMG1961, als je huidige abonnement je beter bevalt dan 1 van onze nieuwere abonnementen, kan je het abonnement ook ongewijzigd laten. Verlengen mag, maar het hoeft niet :slight_smile:

Prijzen van abonnementen van andere aanbieders heb ik niet paraat en ik weet ook niet hoe die tot stand komen, wat ik wel weet is dat KPN geen prijsvechter is en ook nooit zal worden. Er zullen dus providers zijn die iets voordeliger aanbieden.


Hi @TMG1961, als je huidige abonnement je beter bevalt dan 1 van onze nieuwere abonnementen, kan je het abonnement ook ongewijzigd laten. Verlengen mag, maar het hoeft niet :slight_smile:

Prijzen van abonnementen van andere aanbieders heb ik niet paraat en ik weet ook niet hoe die tot stand komen, wat ik wel weet is dat KPN geen prijsvechter is en ook nooit zal worden. Er zullen dus providers zijn die iets voordeliger aanbieden.

Als ik een nieuw abonnement afsluit is de telefoon die ik neem goedkoper dan wanneer ik datzelfde abonnement neem en verleng. Blijkt toch maar weer eens dat als je al klant bent je gewoon keihard genaaid wordt door KPN. Nieuwe klanten krijgen allerlei voordelen en vaste klanten mogen het volle pond betalen :frowning2:


Waarom is verlengen via een site vaak voordeliger, dan rechtstreeks via KPN?


Waarom is verlengen via een site vaak voordeliger, dan rechtstreeks via KPN?

Dat moet je aan die site vragen denk ik...


Beste KPN,

 

Op Mijnkpn wordt aangegeven dat ik mijn abonnement kan verlengen, maar wanneer ik mijn nummer invoer wordt aangegeven dat ik nog niet kan verlengen. Kunnen jullie mij hierover duidelijkheid geven, want ik wil graag mijn abonnement verlengen met een nieuwe telefoon.

 

 


Beste KPN,

 

Op Mijnkpn wordt aangegeven dat ik mijn abonnement kan verlengen, maar wanneer ik mijn nummer invoer wordt aangegeven dat ik nog niet kan verlengen. Kunnen jullie mij hierover duidelijkheid geven, want ik wil graag mijn abonnement verlengen met een nieuwe telefoon.

 

 

Hoi @Arjan van den Nouland, welkom. 

Je kan jouw mobiele abonnement 4 maanden voor het aflopen van het contract verlengen. Als het niet lukt via MijnKPN/de website kan je het beste even telefonisch contact opnemen met de sales-desk via 0800-0402. 


Goedemorgen KPN,

Ik wil zeer waarschijnlijk gebruik gaan maken van de nu lopende actie van extra GB’s data of korting op unlimited data, maar ik heb daar nog wel vragen over:

  1. Is de extra data of korting zolang het abonnement loopt, zoals tot nu toe altijd bij KPN zo geweest is en geldt voor mijn huidige abonnement (zie mijn profiel voor eventueel benodigde gegevens)? Of is het een actie voor bijvoorbeeld alleen de aangegane contractduur?
  2. Mocht ik besluiten een toestel erbij te nemen en deze in een keer volledig afbetalen, volgt er dan een BKR check?
  3. Hebben jullie zicht op eventuele acties rondom Black Friday en/of de feestdagen, die mogelijk nog aantrekkelijker kunnen zijn dat de lopende acties?

 

Alvast bedankt!


@JorisT als je een toestel in 1 keer afbetaald word er geen BKR check gedaan. KPN geeft nooit openheid over acties die ze in de toekomst zullen gaan doen. Volgens mij doet geen 1 bedrijf dat.


beste KPN,

ik heb een abonnement destijds afgesloten sim only € 15.00 per maand onbeperkt bellen / sms en 3 GB data. Nu betaal ik al € 22,12 per maand. Op dit forum en de kpn site staan verschillende bedragen en wat je ervoor krijgt. Erg onduidelijk allemaal. Als ik nu kies voor 10GB internet met onbeperkt bellen/sms betaal ik volgens de site € 25.00 p.m. Hierboven beschreven 5 GB € 25.00 p.m.
En is dit nu in of ex de BTW dan.

Ik heb het idee dat ik al maanden dus teveel betaal en te weinig internet krijg.
Morgen maar even bellen naar KPN en kijken hoe dit zit. Anders maar overstappen.


Bij particuliere abonnementen zijn de prijzen gewoon inclusief btw. 

Je kunt nu opnieuw 3 GB en onbeperkt bellen afsluiten voor 15 euro per maand. Er vanuitgaande dat u ook internet thuis van KPN heeft.

10 GB kost nu € 17,50. Als je internet thuis hebt. Ik weet niet waar u die 25 euro vandaan haalt?


Bij particuliere abonnementen zijn de prijzen gewoon inclusief btw. 

Je kunt nu opnieuw 3 GB en onbeperkt bellen afsluiten voor 15 euro per maand. Er vanuitgaande dat u ook internet thuis van KPN heeft.

10 GB kost nu € 17,50. Als je internet thuis hebt. Ik weet niet waar u die 25 euro vandaan haalt?

Ik had idd niet ingevuld internet thuis.
Maar alsnog conclusie ik betaal teveel.