Skip to main content
Beantwoord

Verlenging mobiel met toestel maar is dit gekoppeld aan elkaar?

• February 18, 2026
  • 3 reacties
  • 48 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik ben van plan mijn mobiele abonnement te verlengen met een nieuw telefoontoestel erbij.

Echter wil ik dit toestel niet zelf gaan gebruiken maar doorgeven aan mijn kind.

Vraag is of bij een verlenging het nieuwe toestel gekoppeld is aan mijn abonnement of kan ik deze gewoon aan mijn kind geven en haar E-Sim erin zetten met haar telefoonnummer?

Beste antwoord door Joep1965

Nee hoor die koppeling is er niet. Wat u wil kan gewoon. Kijk ook even rond op internet of u het toestel toch niet goedkoper kan kopen. Bijvoorbeeld bij Bol.com of Belsimpel.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 18, 2026

Beste ​@RonnieA67 je hebt het over jouw kind, ik neem aan minderjarig, dan staat het abonnement en toestel en betalingsverplichting gewoon op jouw naam.

• Auteur
  • Topper
  • February 18, 2026

Beste JanD, bedankt voor je reactie.

Mijn dochter is meerderjarig en heeft een eigen KPN abonnement maar haar telefoon is aan vervanging toe.

Ik kan mijn abonnement nu verlengen en als ik dit doe met een nieuwe telefoon is dat volgens mij voordeliger dan dat ik haar eenzelfde toestel los laat kopen.

Dus vandaar de vraag als ik verleng kan ik dan het toestel aan mijn dochter geven zodat zij het kan gebruiken bij haar abonnement. Of zit er een koppeling tussen mijn verlenging/abonnement en een nieuw toestel zodat ik het alleen kan gebruiken bij mijn abonnement?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 18, 2026

Nee hoor die koppeling is er niet. Wat u wil kan gewoon. Kijk ook even rond op internet of u het toestel toch niet goedkoper kan kopen. Bijvoorbeeld bij Bol.com of Belsimpel.