Skip to main content

Klopt het dat de verlengtijd veranderd is? Voorheen kon ik een toestel uitkiezen vanaf 18 maanden. En nu is dit ineens 21 maanden. Waarom? Erg jammer nu ik dus nog 6 maanden blijk te moeten ipv 3 maanden. En de telefoon het al bijna begeeft..

Sinds 7 november 2016 is de regel dat je vier maanden voor de einddatum van je contract kunt verlengen.


Je kan natuurlijk altijd je toestel afbetalen en via chat of telefonisch toch een nieuw abonnement + toestel afsluiten ondanks de huidige looptijd.

 


Ik snap dat niet helemaal met dat eerder verlengen. Wat heeft dat voor nut? Waarom zou je dat willen? Want je hebt dan 1 maling eerder je telefoon. Maar je abonnement is gewoon 2 jarig, dat word niet eerder afgebroken. Het nieuwe abonnement gaat pas in op het moment dat het huidige abonnement afgelopen is. Dus als je nu verlengd, dan heb je wel nu je telefoon, maar het abonnement wat bij dat toestel hoort start pas in augustus? En loopt tot augustus 2022? En je toestel mag je dan weer in april 2022 uitzoeken? Je kunt dus 1malig je nieuwe toestel 4 maanden naar voren halen? Raar...