Skip to main content
Vraag

Verloren KPN simkaart in Spanje, kan geen vervangende sim of eSIM regelen

• July 9, 2026
  • 2 reacties
  • 27 keer bekeken

Hallo,

Ik ben klant bij KPN Zakelijk en verblijf momenteel in Spanje. Mijn telefoon met mijn KPN-simkaart is verloren gegaan in zee. Daardoor kan ik geen sms, telefoontje of terugbelafspraak ontvangen op het telefoonnummer dat aan mijn account gekoppeld is.

Ik probeer een vervangende simkaart of eSIM te regelen, maar ik loop overal vast:

1. MijnKPN werkt niet, omdat het systeem sms-verificatie vereist.

2. Ik had online gelezen dat ik mijn account kon verwijderen en daarna opnieuw kon koppelen. Dat heb ik geprobeerd, maar opnieuw koppelen vereist opnieuw een sms-code. Daardoor is mijn abonnement nu niet meer gekoppeld aan mijn MijnKPN-account.

3. De 0800-nummers van KPN zijn vanuit Spanje niet bereikbaar; Spaanse providers herkennen die nummers niet.

4. Het nummer +31 6 1200 1200 werkt ook niet voor mij. Het systeem vraagt om het telefoonnummer waarover ik bel. Wanneer ik mijn Nederlandse KPN-nummer invoer, wordt de verbinding verbroken.

5. De webchat helpt ook niet. De chatbot biedt alleen aan om mij terug te bellen op het nummer dat aan mijn account gekoppeld is. Dat is juist onmogelijk, omdat mijn telefoon met die simkaart verloren is gegaan.

6. Als ik uitleg dat mijn telefoon kwijt is, begrijpt de chatbot het niet en blijft hij terugkomen op bellen, sms of een terugbelafspraak.

Ik ben de komende 4 à 5 maanden niet in Nederland. Ik kan dus niet naar een KPN-winkel gaan.

Mijn vraag is: hoe kan KPN Zakelijk in deze situatie handmatige verificatie uitvoeren en een vervangende simkaart of eSIM regelen zonder sms of terugbellen naar het verloren nummer?

Ik kan mij op andere manieren identificeren, bijvoorbeeld met klantnummer, factuurgegevens, adresgegevens, geboortedatum, KvK-/bedrijfsgegevens, IBAN of eventueel een identiteitsdocument.

Als KPN geen simkaart naar Spanje kan sturen, dan is verzending naar mijn geregistreerde Nederlandse adres ook goed, zodat iemand de simkaart naar mij kan doorsturen.

Graag hulp van een KPN-medewerker of moderator, want de normale telefonische route, MijnKPN en de chatbot werken in deze situatie niet.

2 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 9, 2026

Aanvulling: KPN geeft aan dat ik vanuit het buitenland 0031 8000 0402 moet bellen, maar dit werkt vanuit Spanje niet. Als ik dit nummer bel via Movistar, krijg ik de melding dat dit nummer niet bestaat of niet bij een klant hoort. Volgens de KPN Community zijn 0800-nummers vanuit Spanje niet bereikbaar.

Het alternatieve nummer +31 6 1200 1200 werkt voor mij ook niet, omdat het systeem vraagt om het KPN-nummer waarover ik bel. Wanneer ik mijn Nederlandse KPN-nummer invoer, wordt de verbinding verbroken.

Ik heb dus geen werkende telefonische route. Ik heb een menselijke medewerker nodig die handmatige verificatie kan doen zonder sms, zonder terugbellen naar mijn verloren nummer en zonder de IVR-route.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 9, 2026

Hoi ​@tzbv 
kort antwoord:

Je kunt ook via Instagram, Facebook, Bluesky of X. communiceren met de KPN