Skip to main content

Hallo

Mijn Telefoonapp is uit 2004. Ik vermoed veroudert. Kan ik een nieuwere versie gewoon instaleeren. Of moet ik bij overname van gegevens aan iets anders instaleeren.

Welkom op het Forum van KPN @IKI 
 

Over welke telefoon app uit 2004 heb je het eigenlijk?
Heb je het toevallig over de Mijn KPN app?

Daarnaast welk toestel gebruik je momenteel? en met welke besturingssysteem en softwareversie?

Ik zie je duidelijke uitleg graag tegemoet.


Ik bedoelde app groen met horen iets scheef. Die. Is

In Google play niet meer te vinden. Onder al de modellen

Is geen met vermelding installeert..  Mijn konklusie Is dat mij app veroudert is.

 


Hoi @IKI 

Ik neem aan dat je de Whatsapp bedoelt? 
Want die heeft een hoorn in zijn logo.

Als je die bedoelt, en je kunt hem niet meer vinden in de Google Play Store, dan kan dit liggen aan het feit dat het Android besturingssysteem veroudert is, en uit veiligheidsoverwegingen Whatsapp niet meer ondersteund. 

In dat geval is de app niet verouderd, maar de smartphone die jij momenteel gebruikt.

Kun je in het menu van je toestel eens kijken, op welke Android versie jouw smartphone momenteel draait?


Hallo @IKI ,

Whatsapp werd oorspronkelijk in 2009 uitgebracht voor de iPhone, later werd het ook beschikbaar gesteld voor andere besturingssystemen. 
 

Ik kan me haast niet voorstellen dat jij een smartphone hebt uit 2004. Maar al is die telefoon uit 2010, dan nog heb je daar nu anno 2023 nog maar weinig aan. 
 

Het is de hoogste tijd om een nieuwe modernere smartphone aan te schaffen. 


@IKI De phone app van google vereist android 9.0, een gsm van 2014 heeft waarschijnlijk android 4 of 5. Je kan nog de apk downloaden voor vanaf android 6 maar je moest eerst de gsm op een alternatief rom updaten, Voor jouw gsm is waarschijnlijk een CyanogenMod versie of zelfs een LineageOS rom


Hallo @IKI ,

Whatsapp werd oorspronkelijk in 2009 uitgebracht voor de iPhone, later werd het ook beschikbaar gesteld voor andere besturingssystemen. 
 

Ik kan me haast niet voorstellen dat jij een smartphone hebt uit 2004. Maar al is die telefoon uit 2010, dan nog heb je daar nu anno 2023 nog maar weinig aan. 
 

Het is de hoogste tijd om een nieuwe modernere smartphone aan te schaffen. 

 

Hoi @Noordzee 

Ik dacht exact aan hetzelfde, wat jij nu in woorden hebt omschreven in jouw bericht.
Alleen wilde in nog even wachten, totdat ik de antwoorden had ontvangen van @IKI , voordat ik het definitief als antwoord zou gaan geven.

Maar aan een smartphone uit het jaar 2004 of 2010 heb je momenteel nog heel weinig aan, die lopen zover achter met de huidige software updates, dat er al veel apps hiervoor zijn uitgesloten.
Daarnaast is de veiligheid van deze oude toestelen ook nog een belangrijk aspect!

Dus ja, het wordt dan voor @IKI de hoogste tijd om voor een nieuwe smartphone te gaan, met de hedendaagse beveiligingen en actuele software (besturingssysteem).


Hallo

Mijn A53 jis een jaar oud. Die bestanden neem ik al een tijdje mee en nee het is niet de whats app maar de telefoon app om met te bellen, die lijkt mij veroudert uit 

2004  groen plaatje met witte horen, 

Mvg. IkI

 

 

 

 


Waarom zou die verouderd zijn op een telefoon van een jaar oud? Die kan niet ouder zijn dan de leeftijd van de telefoon zelf natuurlijk.

de telefoon app om met te bellen

Dit is de gewone bel app waarmee je via je provider belt.

Die is écht niet verouderd op een telefoon van een jaar oud. 

 


Hallo

De app is uit 2004. Dus als ik het juist versta zijn er wel modificatie in de loop van tijd. En de app blijft actueel.

Dan is alles ok. Ik vond alleen maar raar dat mijn model niet meer in de Google play shop staat.

Bedankt.

Mvg. Moique Kuipers


Hallo

De app is uit 2004. Dus als ik het juist versta zijn er wel modificatie in de loop van tijd. En de app blijft actueel.

Dan is alles ok. Ik vond alleen maar raar dat mijn model niet meer in de Google play shop staat.

Bedankt.

Mvg. Moique Kuipers

Hoi @IKI 

Fijn dat het voor jouw duidelijk is, dat is vanzelfsprekend het belangrijkste.

Maar ik zelf, ben de draad een beetje kwijt in jouw verhaal.
Snap nog steeds niet wat je precies hebt bedoeld.


Ik snap niet waar je vandaan haalt dat die ‘Telefoon’ app uit 2004 is.

Het plaatje wordt misschien al sinds het begin van het smartphone tijdperk gebruikt. Maar dat wil niet zeggen dat de app ook zo oud is. Álle apps krijgen regelmatig updates, vaak zonder dat je het merkt. Deze zeker ook!


Ik snap niet waar je vandaan haalt dat die ‘Telefoon’ app uit 2004 is.

Het plaatje wordt misschien al sinds het begin van het smartphone tijdperk gebruikt. Maar dat wil niet zeggen dat de app ook zo oud is. Álle apps krijgen regelmatig updates, vaak zonder dat je het merkt. Deze zeker ook!

Hoi @PeterG 

Ik kan mij daarom ook volledig achter jouw bericht scharen.
Zeker de telefoon app waarmee je belt, wordt door de fabrikant up-to-date gehouden, zeker bij een jonge smartphone zoals de Samsung Galaxy A53.

Vandaar dat ik het verhaal van @IKI ook niet helemaal kan volgen.
Want de telefoon app uit 2004 staat echt niet op een smartphone van dit moment, dat is vrijwel onmogelijk, ook omdat deze app standaard is ingebouwd in het besturingssysteem.


Dit betreft zoals ik het hier lees een systeem app van Samsung zelf die vind u bijna zeker niet in de Google playstore, en zal verder gewoon bruikbaar zijn, ik ben heel benieuwd waar dat jaartal vandaan komt ik vind enkel een versie nummer.

 

Terzijde de dialer app kan uiteraard zeker zo oud zijn maar zal wel up to date.

Aanvullend.

Ik denk dat ik weet waar dat jaartal vandaan komt. Dat lijkt om een licentie te gaan.

 


Dat betekent dus dat de éérste versie van deze app toen is vastgelegd bij het merkenbureau.

Maar inmiddels zit het absoluut niet meer op de versie van toen.

Alleen al in de tijd dat ik mijn toestel heb, A40 uit april 2020, zijn er functies toegevoegd.


Dat betekent dus dat de éérste versie van deze app toen is vastgelegd bij het merkenbureau.

Maar inmiddels zit het absoluut niet meer op de versie van toen.

Alleen al in de tijd dat ik mijn toestel heb, A40 uit april 2020, zijn er functies toegevoegd.

Hoi @PeterG 

En bij de iPhone van Apple is het gewoon een vast onderdeel van het iOS besturingssysteem, en heeft het ook geen open bron-licentie, zoals bij Android smartphones.

Het hele iOS is eigendom van Apple, en ook door Apple zelf ontworpen en geregistreerd.
De hoorn op de iPhone ligt ook schuin in het groene vierkantje.

Ben ook een echte Apple fan kan ik je zeggen.
Ik heb de All-in-One iMac, Apple Watch Ultra, iPhone 14 Pro Max en aankomende week ook de Apple TV (ter vervanging van de KPN+ TV Ontvanger), en al deze producten werken ook nog eens naadloos samen onder mijn eigen Apple ID.


Geen idee welke functies? Deze app hoeft enkel het nummer te kiezen meer niet.


Geen idee welke functies? Deze app hoeft enkel het nummer te kiezen meer niet.

Bij mij zit ook nog standaard de Visual Voicemail in de telefoon app.
Zodat ik gelijk kan zien dat ik een voicemail heb, en dan via deze app het bericht kan afluisteren.

Zouden ze ook eens moeten implanteren in de telefoon app van Android.


Hallo

Het was zo: ik deed een telefooncheck en was aangerden via Googleplay shop de app op nieuw te instelleren. 

Maar in de shop kon ik mij app niet vinden. App die insellert achter stond. Dus dacht ik  logisch de app bestaat niet meer veroudert.   Dus dat is het eigenlijk. Maar bedankt dan hou ik het zo.

Mvg. IKi 

 


@IKI Je samsung heeft android 12 en kan prima de nieuwe phone app van google installeren

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.dialer

 


@IKI Je samsung heeft android 12 en kan prima de nieuwe phone app van google installeren

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.dialer

 

De grap is nu dat deze app blijkbaar in 2015 is uitgebracht. En is vermoedelijk ook aanwezig op die A53, het zou mij in ieder geval verbazen als dit niet zo is.

 

@Michel.uit.Arnhem met de telefoon app van Google is visiual voicemail ook mogelijk maar dan weer niet overal beschikbaar.


@IKI Je samsung heeft android 12 en kan prima de nieuwe phone app van google installeren

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.dialer

 

De grap is nu dat deze app blijkbaar in 2015 is uitgebracht. En is vermoedelijk ook aanwezig op die A53, het zou mij in ieder geval verbazen als dit niet zo is.

 

@Michel.uit.Arnhem met de telefoon app van Google is visiual voicemail ook mogelijk maar dan weer niet overal beschikbaar.

Hoi @Galdor68 

Ik ben daarom ook een grote voorstander, ondanks dat ik zelf Android mijdt, dat Visual Voicemail ook op alle Android smartphones overal beschikbaar komt, maar daar zouden dan afspraken over gemaakt moeten worden met alle providers.

Met Visual Voicemail op de iPhone kun je wel overal terecht, mist de provider dit uiteraard ondersteund, zoals KPN dat bijvoorbeeld wel doet.

Maar omdat voicemail in het algemeen niet zo heel veel meer gebruikt wordt, zal Visual Voicemail op Android toestellen niet hoog op de agenda staan bij de diverse providers.