Skip to main content
Op de camping hebben wij met WiFi nagenoeg geen ontvangst nu de camping overwegend vol is. En ben ik dus afhankelijk van mijn databundel. Is er een verschil tussen het gebruik van mijn MB’s met 3G of 4G. 4G werkt sneller en volgens mij wordt er dezelfde hoeveelheid data opgehaald. Is dit correct?



Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
Zolang je niet meer gaat downloaden in dezelfde tijd (omdat het kan...) zal het meerverbruik wel meevallen. Bestanden/e-mails e.d. worden niet opeens groter.

Pas alleen op met (evt. automatische) instellingen zoals "Video kwaliteit" binnen TV app e.d.

Als die daardoor meer data in dezelfde tijd gaan gebruiken, ben je de klos...
Als aanvulling op @RBxx wees ook voorzichtig met je telefoon als hotspot te gebruiken, en dat anderen meeliften.



Zorg dat je goed monitort op je telefoon. (merk, type?)



En vergeet het belangrijkste niet.

Vergeet zo nu en dan per ongeluk, zonder erg expres je telefoon. 😉

Geniet van je vakantie.



Fijne vakantie gewenst!
Als je je telefoon gebruikt als hotspot, dan zit daar gewoon een wachtwoord op lijkt me...
Touché😉 maar als je een lifter meeneemt in je auto dan geef je toegang tot je auto om mee te rijden. 🙂



Voorzichtigheid kan nooit kwaad.
Bedankt voor de antwoorden en goede raad. 👍🏻
Hallo @Casey, lekker even weg dus, heerlijk! De data zelf blijft hetzelfde, 1 MB blijft 1 MB. 4G is inderdaad sneller dan 3G, waardoor je in dezelfde tijd meer data kunt binnenhalen. Dat vermoeden had je zelf ook al zo te zien :)

Je hebt al een aantal tips gekregen om het dataverbruik binnen de perken te houden. In de MijnKPN app kan je jouw verbruik ook in de gaten houden, zodat je weet hoeveel je overhoudt.