Skip to main content

Ik ben in Nieuw Zeeland op vakantie en mijn mobiel is gestolen. Ik heb de SIM kaart geblokkeerd via Mijn KPN. Nu wil ik online een vervangende SIM kaart aanvragen. Ik kom dan in eerste instantie terecht bij de chat bot Dot. Alles gaat goed, totdat Dot zegt dat ik over een kwartier zal worden gebeld. Tja… dat gaat dus niet wanneer mijn telefoon is gestolen. Dus geprobeerd om online een vervangende SIM kaart aan te vragen. Ook daar gaat alles goed, totdat ik mijn telefoonnummer invul en vervolgens een SMS code toegestuurd krijg die ik moet invullen. Ik geloof niet dat KPN helemaal door heeft aan welke beperkingen in ben onerworpen nadat mijn telefoon is gestolen. Ik heb dus geen telefoon meer. Kan daardoor niet gebeld worden en ook geen SMS code ontvangen. HELP!!!!!

Wat een vervelende toestand tijdens zo'n leuke vakantie.

Inderdaad. Na diefstal kan het telefonisch (er is altijd wel een telefoon in de buurt).
Dat kan via +316 1200 1200 (standaard tarief voor internationaal gesprek v.u. N-Z)

Maar ook via dit forum.

Een simkaart wordt altijd gestuurd naar het adres die op de factuur staat. Je kunt ook bij thuiskomst direct even een kpn winkel binnenlopen. Dan ga je ook bellend de winkel weer uit.

Je hebt al weer een ander telefoontje? Koop dan daar voor zolang een lokaal prepaid kaartje.

Wat betreft via dit forum. 

De wachtrij is momenteel 5 dagen. Vul dan alvast je forumprofiel in met je (Nederlandse) NAW, mobiele klantnummer en telefoonnummer.

https://forum.kpn.com/settings/profile

Toch nog een fijne vakantie voor de rest van de duur! 😎


Hi Peter,

 

Dank voor je respons. Ik heb mijn profiel aangevuld met de gegevens die ik op dit moment kon achterhalen. Mocht meer details nodig zijn, dan hoor (lees) ik het graag. Hartelijk dank alvast!


Ik kan ze niet inzien. Alleen de moderators kunnen dat.

Het is wachten op de moderators. Voorlopig sta je voor 5 oktober in de wachtrij.

Ik adviseer voor de rest van de vakantie een prepaid Nieuw-Zeelandse kaart.


NZ prepaid SIM kaart reeds aangeschaft. 2e helft van oktober pas terug in NL, dus echt haast is er niet bij. ;-)


Bij deze aangevraagd. Wordt naar jouw huisadres opgestuurd. Nog een fijne tijd gewenst.


Per email bevestiging gehad dat een nieuwe SIM kaart onderweg is naar mijn huisadres. Alle betrokkenen: hartelijk dank!!! 🙏


Graag gedaan. :)


Ik ben inmiddels weer thuis van vakantie en de nieuwe SIM kaart lag al op me te wachten op de deurmat! Nogmaals dank aan iedereen die me hier geholpen heeft. Bijzonder gewaardeerd! 🙏🏻


Helemaal top! 

Mocht er nog weer eens iets zijn, dan zien we je graag weer verschijnen.