Skip to main content
Antwoord

Vervroegd verlengen van Sim Only naar abo met telefoon. Kan dit?

• October 10, 2025
  • 6 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik heb recent een sim only abonnement afgesloten en heb me nu bedacht dat ik toch een nieuwe telefoon erbij wil. Hiervoor moet ik echter nog 18 maanden mee wachten omdat ze niet toestaan om eerder te verlengen. Dit zou ik snappen als ik een telefoon aan het afbetalen ben, maar het enige wat ik wil is meer betalen per maand dan mijn huidige abonnement. Het lijkt me dan ook niet logisch dat KPN me dit niet toestaat. 

Ik heb verder ook gelezen dat, als je een abonnement verlengd met een telefoon naar een sim only, je alsnog binnen 3 maanden kan verlengen met een telefoon erbij (als je telefoon kapot gaat bijvoorbeeld). Waarom kan ik dit nu niet dan? Ik wil namelijk een telefoon erbij omdat mijn huidige toestel kapot is.

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Makke-14 

Nee, je kan de sim-only niet binnen 3 maanden omzetten naar een abonnement met toestel.

Ik heb verlengd met Sim Only. Kan ik over naar een abonnement met telefoon?

Dat kan! Vanaf 3 maanden na het afsluiten van je Sim Only abonnement kan je het omzetten naar een abonnement met telefoon. Kom even langs in de KPN winkel of bel ons op 0800-0402, we helpen je graag verder.

bron:  https://www.kpn.com/service/ugs/abonnement-verlengen

Aanvulling: als jouw abonnement nog 18 maanden looptijd heeft, heb je al 6 maanden erop zitten. Dan kom je hier dus voor in aanmerking.

6 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 10, 2025

Hallo ​@Makke-14 

Nee, je kan de sim-only niet binnen 3 maanden omzetten naar een abonnement met toestel.

Ik heb verlengd met Sim Only. Kan ik over naar een abonnement met telefoon?

Dat kan! Vanaf 3 maanden na het afsluiten van je Sim Only abonnement kan je het omzetten naar een abonnement met telefoon. Kom even langs in de KPN winkel of bel ons op 0800-0402, we helpen je graag verder.

bron:  https://www.kpn.com/service/ugs/abonnement-verlengen

Aanvulling: als jouw abonnement nog 18 maanden looptijd heeft, heb je al 6 maanden erop zitten. Dan kom je hier dus voor in aanmerking.

• October 10, 2025

... maar het enige wat ik wil is meer betalen per maand dan mijn huidige abonnement.

KPN maakt niet of nauwelijks winst op toestellen, dus zoveel schiet KPN daar niet mee op.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 11, 2025

Beste Ruud,

Dit was me inderdaad verteld toen ik mijn sim only abonnement afsloot. Maar zodra ik uw link volg en mijn telefoonnummer invoer verteld de website me dat ik tot 4 maanden voor het einde van m’n abonnement moet wachten. Ik had gisteren al gebeld en toen werd me ditzelfde nieuws gegeven. 
Ik zal nogmaals bellen en ik hoop dat u gelijk heeft. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 12, 2025

Hallo ​@Makke-14 

De vraag (en het antwoord) staat op de pagina die ik gelinkt heb. Scroll naar beneden naar de Veelgestelde vragen. Het ‘openbreken’ van een sim-only abonnement vanaf drie maanden na de start kan alleen in een KPN winkel of via klantenservice op 0800-0402. Niet via de website.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 13, 2025

Het is helemaal niet verplicht om een telefoon met lening, en dus in combinatie met abonnement, te kopen.

Als je een Mediamarkt, Coolblue, Expert of bel-winkel binnenloopt kun je een toestel zó kopen. Met uiteraard betaling van het hele bedrag.

In een kpn winkel zijn toestellen alleen tot € 650 te krijgen. Daar komt dan een toeslag bij, en dan zullen ze ongeveer hetzelfde kosten als elders.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 15, 2025

Beste Ruud,

Dit was me inderdaad verteld toen ik mijn sim only abonnement afsloot. Maar zodra ik uw link volg en mijn telefoonnummer invoer verteld de website me dat ik tot 4 maanden voor het einde van m’n abonnement moet wachten. Ik had gisteren al gebeld en toen werd me ditzelfde nieuws gegeven. 
Ik zal nogmaals bellen en ik hoop dat u gelijk heeft. 

Is het nu wel gelukt ​@Makke-14 ?
Bij een sim only abonnement is de "na drie maanden” regeling de enige uitzondering. In overige gevallen moet je inderdaad wachten tot 4 maanden voor de einddatum en start de verlenging aansluitend aan het aflopende contract.