Skip to main content
Hi,



Ik stap over van tele2 naar KPN met nummerbehoud en mijn kpn abonnement gaat helaas pas 06-09-2019 in terwijl mijn vorige abbonnement al is afgelopen. Nu heb ik voor de ingangsdatum de telefoon nodig voor mijn werk voor 2 FA. Kan ik de ingangsdatum vervroegen naar zo snel mogelijk? Ik vind het dan niet erg om een maand extra te betalen.
Hallo @Bastiaan248

Bij een overgang met nummerbehoud zegt de nieuwe provider (dus KPN) het abonnement op bij de oude provider (Tele2). Als KPN per 06-09 het nummer overneemt, zal je oude abonnement bij Tele2 doorlopen tot die dag. Alleen op het moment van overname zal je (kort) zonder zitten.
Mijn abonnement bij tele2 is al beeindigd en van KPN had ik bericht ontvangen dat geregeld was met oude provider dat op 06-09 overgegaan werd terwijl ik van tele2 bericht ontving dat het aan die kant op 24-08 beeindigd werd. Nu zit ik dus zonder
Hallo @Bastiaan248

Dat is vreemd en niet zoals het zou moeten gaan bij een overgang met nummerbehoud.

KPN heeft opgezegd bij Tele2 en de datum in overleg met hun bepaald als het goed is. Je hebt toch niet zelf bij Tele2 opgezegd hoop ik? Dat verstoort het proces.



Een KPN moderator zal hier binnen 1-2 dagen reageren, die kan in de systemen kijken hoe het zit.
Dat zou inderdaad best kunnen, ik weet ervan dat bij de oude provider niet opgezegd dient te worden maar het was heel wat gerommel & met contact/formulieren toen ik nog bij de oude provider zat om mijn opties te verkennen en mogelijk is deze daar uiteindelijk ook nog opgezegd. Hoe dan ook heb ik bericht gekregen dat het nummerbehoud is goedgekeurd bij kpn en ik neem aan dat mijn nummer nu bij tele2 is vrijgegeven aangezien mijn abonnement daar niet meer loopt en daarom mijn vraag of mijn nieuwe abonnement bij KPN zo snel mogelijk in kan gaan
@Bastiaan248 , welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!



Bij nummerbehoud is het inderdaad zo dat we het nummer overnemen en pas op die dag je abonnement bij de huidige provider stopgezet wordt. Werkt het simkaartje van Tele2 nu al niet meer? Want dan gaat er iets mis.. Ik zou het graag voor je willen nakijken. Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer (indien je die al gekregen hebt) en het over te nemen 06-nummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Ik hoor graag van je wanneer het gelukt is je profiel aan te vullen.
@Bastiaan248 , welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!



Bij nummerbehoud is het inderdaad zo dat we het nummer overnemen en pas op die dag je abonnement bij de huidige provider stopgezet wordt. Werkt het simkaartje van Tele2 nu al niet meer? Want dan gaat er iets mis.. Ik zou het graag voor je willen nakijken. Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer (indien je die al gekregen hebt) en het over te nemen 06-nummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Ik hoor graag van je wanneer het gelukt is je profiel aan te vullen.



Ik heb deze informatie tegevoegd aan mijn profiel. Inderdaad werkt mijn tele2 simkaart nu al niet meer en mijn kpn sim kaart is nog niet ingegaan
@Bastiaan248, ik zie dat het nummer inderdaad pas op 6 september bij ons ingaat. Wel kan je het simkaartje van KPN al gebruiken, alleen met een tijdelijk nummer. Het betekent wel dat je abonnement nog niet is ingegaan, en het gebruiken van het simkaartje op dit moment dus wel kosten met zich meebrengt. Ik zou dit alleen doen om bereikbaar te zijn, of om gebruik te maken van WiFi. Het tijdelijke nummer zou op het kaartje moeten staan waar je de simkaart uitgedrukt hebt. Kan je die niet vinden, dan stuur ik hem graag in een privéberichtje!
@Bastiaan248, ik zie dat het nummer inderdaad pas op 6 september bij ons ingaat. Wel kan je het simkaartje van KPN al gebruiken, alleen met een tijdelijk nummer. Het betekent wel dat je abonnement nog niet is ingegaan, en het gebruiken van het simkaartje op dit moment dus wel kosten met zich meebrengt. Ik zou dit alleen doen om bereikbaar te zijn, of om gebruik te maken van WiFi. Het tijdelijke nummer zou op het kaartje moeten staan waar je de simkaart uitgedrukt hebt. Kan je die niet vinden, dan stuur ik hem graag in een privéberichtje!



En kan deze ingangsdatum niet iets vervroegd worden?
@Bastiaan248, helaas niet. Ik heb dit gisteren geprobeerd, maar krijg een foutmelding. Dus dat gaat niet lukken zonder problemen te veroorzaken ben ik bang 😞

Reageer