Skip to main content

Hallo,

Ik heb sinds kort een Unlimited50 abonnement, nu heb ik de eerste 2 maanden een redelijk normaal download snelheid gehad. Ongeveer 50 Mbps. Dat ging prima met data en films kijken.

Nu heb ik zeker al een maand of 3 zeer trage internet, max 18 Mbps zowel up als down. Ik merk nu als ik meerdere dingen doe dat het gaat bufferen en af en toe stoppen met spelen. En het maakt niet uit waar ik sta in de noordelijke provincies.

Ik heb de telefoon altijd geüpdatet naar de nieuwste software, ik heb de sim nog in de telefon van mijn vriendin geprobeert en daar ook erg traag internet.

Is er iets aan de hand met het netwerk?

Mvg Martin

Ik merk nu als ik meerdere dingen doe ...

Dat lukt op een smartphone niet snel. Gebruik je hem als hotspot? 

Unlimited50 betekent niet dat je altijd gegarandeerd 50 mbit zal hebben. Dat is bij geen enkel mobiel abonnement zo. 

Hoi,

Ik gebruik hem idd ook als hotspot. In het verleden nooit problemen mee gehad. Voor dit abonnement, ook een kpn gehad en haalde snelheden van meer dan 150 Mbps.

En nogmaals in het begin van dit abonnement geen probleem gehad. Het is iets van de laatste maanden.

Hi ​@Martin2000! Met een Unlimited50 heb je een maximaal snelheid van 50 Mbit/s. Dat je hier dus niet overheen komt, klinkt heel logisch. Verder is de snelheid die je daadwerkelijk haalt, afhankelijk van diverse factoren:

1. Het type mobiele apparaat dat je gebruikt. Check op onze dekkingskaart welke snelheid haalbaar is met welke mobiele telefoon.
  2. De drukte op het internet of de internetpagina.
  3. Het aantal gebruikers dat gelijktijdig gebruik maakt van het mobiele netwerk.
  4. De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast.
  5. Obstakels, zoals muren en gebouwen, tussen je mobiele apparaat en de zendmast
  6. Weersomstandigheden, zoals onweer, kunnen een negatieve invloed hebben op de ervaren internetsnelheid.
  7. Als de klant zich bevindt in een snel voortbewegend voertuig.

Wij kunnen daarom geen belofte afgeven dat de maximale snelheid altijd behaald wordt.

Wil je graag een hogere snelheid? Kies dan voor bijvoorbeeld Unlimited400.

Hoi ,

Dank je voor je berichtje. Alle bovenstaande punten heb ik al uit kunnen sluiten door veel te testen op verschillende locaties tijdens alle weertype en zowel in de nachtelijke uren als overdag. 

Ik vind het ook geen probleem als ik af en toe de snelheid niet haal. Maar het is nu structureel te laag. Jullie kunnen dan beter de naam wijzigen naar Unlimited20 in mijn geval.

Maar goed, ik heb vanmorgen getest met een Vpn en dan wil het schijnbaar wel de snelheid behalen.

En het advies van dan moet je maar een sneller abbonement nemen tegen meer kosten, kan ik ook niets mee. 50 is voor mij meer dan voldoende en als dat al niet lukt bij Kpn dan zal 400 helemaal wel een utopie zijn.

Beste ​@Martin2000, ​@Denise van KPN ,

Er zijn al meer problemen gemeld betreft dit onderwerp. Opvallend is dat in alle gevallen met een VPN het probleem zich niet voordoet.

@Martin2000 

Nadat ik mijn toestel in flight mode aan en uit had gezet werkt het voor mij weer goed. Ik heb zelf ook Unlimited50. Merkte ook dat met vpn ik wel de snelheid haalde en zonder vpn niet de snelheid haalde. Zoals ik al schreef probeer eens je toestel in flight mode te zetten of uit en aan te zetten. 

Bedankt voor de tip, ​@Neville! Misschien kan dit ​@Martin2000 ook helpen.

Reageer