Skip to main content

Goedenavond,

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.

Ik vind het moeilijk goed te formuleren.

Onze zoon heeft 1 mobiel met kpn abonnement.

Hij krijgt steeds info over zijn verbruik van mbs welke lijken uit twee bundels te komen! Als hij net nieuwe mbs heeft kan het zo na 6 uur in 1 x op zijn.

Ook lijkt het als of er twee info stromen van verbruik zijn.

Historie: mobiel met abbonement gekocht in juni, helaas al in juli tel kwijtnin het water gevallen.

Tijdelijk een tel gebruikt met een vervangende simkaart met eigen nummer.

Toen al vreemd verbruik geconstateerd, naar kpn winkel en ze zouden het oplossen..niet.

Daarom in  oktober een nieuwe telefoon en simkaart gekocht met nummerbehoud gekocht bij Belsimpel.

Nu nog steeds het pobleem , zoon moet steeds al bijkopen anders kan hij zijn tel niet gebruiken.

Het lijkt dat we 1 telefoon met twee data bundels hebben, beide info meldingen geven andere info. Bv zoon krijgt  op 27 okt jl nieuwe mbs en deze waren volgens de melding de volgende dag al op ! .

Het lijkt alsof ze niet gesynchroniseerd zijn en de kpn hanteert 1 vd twee bundels in zijn verbruikers  mijn kpn app.

Inmiddels is de frustratie groot omdat hij student is en het zelf niet meer kan betalen om steeds bijten kopen om zijn telefoon aan te kunnen houden !

 

Kunt u eens wat schermafdrukken laten zien van de meldingen?


Hallo Nick, dat ga ik zsm doen! ..zoon nu op zijn werk met tel.


 


Hij heeft 10.000 mb 


En hij verbruikt het niet gewoon? Ik bedoel... een paar uur filmpjes kijken en de gigabytes vliegen er doorheen...


Oke, dat kan natuurlijk. Het lijkt ook of de twee meldingen van ooit ingebracht weeklimiet zijn en de andere bundelmeldingen vanuit zijn huidige bundel komen, loopt niet synchroom en is verwarrend.

Morgen naar de kpn winkel voor duidelijkheid of er iets mis is of dat mijn zoon dus veel verbruikt binnen 3 uur en razendsnel door zijn Bundel heengaat ...met het kijken van Netflix TikTok etc

 


@Irisdex70 Welkom op het forum. 

Ik zie dat @Nick83 je al goed op weg probeert te helpen. 

Ook begrijp ik dat hij een 10 GB abonnement heeft en na ongeveer 3 uur door zijn data heen is. 

Dit zou bijvoorbeeld bij het gebruik van Netflix goed kunnen kloppen. Netflix zegt zelf op hun website over verbruik het volgende: Standaarddefinitie: tot 1 GB. High definition: tot 3 GB. Ultra high definition (4K): tot 7 GB. Dit is het verbruik per uur. 

Een app als bijvoorbeeld Tiktok kan ook zorgen voor een verbruik van 1GB per uur. De data vliegt er dan dus snel doorheen. 

Wat wellicht een goedkopere optie zou kunnen zijn is om het abonnement te verhogen naar een unlimited abonnement. Hierdoor ben je maandelijks een hoger bedrag kwijt, maar het is goedkoper dan steeds bundels te moeten aanschaffen. 


Verhoogd naar unlimited abbonement..de verwarring zat zich ook dat je dus twee meldingen krijgt van je bundel en van je steeds extra aangekochte  mb's die dan ook op gaan.. De aangekochte mb's zouden bij je bundel opgeteld moeten worden qua berichtgeving, dat je maar 1 bericht krijgt wanneer je er doorheen bent. Nu was er dubbel paniek terwijl het nog niet op was...voor tieners soms lastig.

Dus opgelost.