Skip to main content

Zoals ik het in de titel ook heb aangegeven. Zou ik graag een verzoek willen indienen om de kosten voor het bellen naar Palestina gratis te maken. 

Hoi @Bkwroam 

Welkom op het forum van KPN.

Deze vraag is in het verleden al eens eerder gesteld op het forum van KPN, met helaas een negatief antwoord daarop.

Zover bekend, zal KPN het bellen naar Palestina voorlopig niet gratis gaan maken, en zul je dus gewoon de gesprekskosten moeten betalen.

Maar als je belt via Whatsapp met je contacten aldaar, dan maak je geen gesprekskosten, maar verloopt alles via je databundel of via je eigen WiFi netwerk.

Wil je dat er geen data wordt gebruikt vanuit je databundel, zet dan mobiele data uit binnen de instellingen van je smartphone en zet vervolgens WiFi aan.
Vergeet niet om daarna weer mobiele data aan te zetten, anders heb je buitenshuis geen internet.


Er wordt heel veel (naar) buiten EU gebeld via Whatsapp en Skype. Door de chaotische situatie daar is het voor providers alhier en andere landen niet bepaald mogelijk gesprekskosten te onderhandelen. Het gaat 'm dus niet worden.

Audio only bellen via Whatsapp is zowel voor jouw als de ontvanger slechts 1 MB per 4 minuten. Als jij via wifi belt kost jouw die ene MB per minuut dus helemaal niets. Anders béétje bundel. Op zal ie er echter niet van raken.


Het probleem is niet aan ons kant qua oplossingen maar aan de andere kant. Geen tot slecht bereik. Mogelijkheden om te opwaarderen daar vrijwel nihil. Geld sturen naar die kant vrijwel nihil. Er wordt naar mijn mening best makkelijk erover gepraat echter gaat dit om mensen levens. In het verleden hebben wij allen gezien hoe hiermee is omgegaan en de flexibiliteit van de grote bedrijven. 
 

Ik waardeer jullie tips echter hebben wij al zoveel mogelijke “oplossingen” al geprobeerd. Het komt er op neer dat enkel bellen de mogelijkheid biedt tot een verbinding.


Het probleem is niet aan ons kant qua oplossingen maar aan de andere kant. Geen tot slecht bereik. Mogelijkheden om te opwaarderen daar vrijwel nihil.

Daar kan KPN niets aan doen. Gratis bellen van KPN helpt daar niet voor. Als er vanuit Palestina hierheen gebeld word moet er nog steeds betaald worden.


Gratis bellen aan onze kant gaat hun slechte bereik óók niet helpen. Als je ze dan gratis ook niet kunt bereiken...

Maar goed, het komt er dus niet. Zal er ook mee te maken hebben dat het buiten Europa ligt.

Het blijft een nare situatie. 


Reageer