Skip to main content
Vraag

Verzoek nummerherstel door te zetten naar de backoffice

• May 11, 2026
  • 6 reacties
  • 59 keer bekeken

Beste moderators,

Ik loop vast bij de telefonische klantenservice en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn oude nummer wordt door de helpdesk als 'niet meer in gebruik' of 'weg' bestempeld.

Echter, een officiële check bij de ACM (zie bijgevoegde foto) toont aan dat dit nummer op 24-07-2025 is geporteerd en momenteel de status 'Toegekend' heeft aan KPN B.V.. Ik begreep van Coin dat deze status actueel blijft tot het wijzigt.

Ik heb dit nummer dringend nodig voor een eenmalige verificatie van kritieke zakelijke

data. Omdat het nummer volgens de ACM nog steeds bij KPN in beheer is en de wettelijke quarantaineperiode nog niet voorbij kan zijn, wil ik vragen of dit geëscaleerd kan worden naar de Backoffice Nummerbeheer/Porteringen. Ik wil het nummer graag administratief laten herstellen op een (prepaid) simkaart.

Mijn gegevens staan in mijn forumprofiel. Alvast bedankt voor het meekijken!

6 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 11, 2026

Je praat over wettelijke quarantaineperiode. Maar dan weet je vast ook dat je een nummerportering kan aanvragen tot 1 maand na verloop van je oude nummer. Ook dat geeft de ACM aan. (Bron)

KPN, de klantenservice of de community moderatoren kunnen dus niet helpen met het verkrijgen van een nummer na deze maand.

Op dezelfde site die ik net heb gelinkt kunt u een klacht melden bij ACM. Maar ik denk dat dat precies evenveel gaat uithalen als dit hier melden. Blijkbaar heb je dit nummer al 10 maanden niet meer, en dat is flink langer dan de 1 maand om te porteren.

Is het geen optie om contact op te nemen met het bedrijf welke een 2FA sms wilt sturen? Mogelijk kunnen hun met een kopie legitimatie of iets dergelijks het telefoonnummer wijzigen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Anoniem2026 

De kans is heel groot, dat je oude 06-nummer inmiddels weer wordt gebruikt door een andere (nieuwe) KPN mobiele klant, omdat het inmiddels alweer 10 maanden geleden is.
Omdat er een tekort is aan 06-nummers, worden 06-nummers sneller uit quarantaine gehaald, vaak al na 6 maanden.

Het kan dus niet meer geëscaleerd worden door de Backoffice wat jij graag zou willen, het 06-nummer ben je dus definitief kwijt, hoe vervelend dat ook mag zijn.

Voor de rest sta ik volledig achter de reactie van ​@Ik_Combineer .
Zoek contact met het bedrijf of instelling waarmee je die 2FA (per sms) bent aangegaan, en laat het 06-nummer wijzigen in je huidige 06-nummer.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 11, 2026

Dank voor de feedback.

Ter aanvulling: 10 maanden terug ben ik overgestapt naar kpn met nummerbehoud. Eind september/begin oktober heb ik bij KPN een nieuw nummer gekregen. Enige tijd daarna probeerde ik dit nummer weer te herstellen maar door verschillende tegenstrijdige adviezen binnen KPN is er onnodig tijd verloren gegaan. Het is voor lopende juridische zaken zeer cruciaal dat ik mijn nummer terug kan krijgen mede vanwege verschillende veiligheidsredenen.

JanD
Superuser
  • May 12, 2026

Beste ​@Anoniem2026 ik ben bang dat je je er helaas bij neer moet leggen dat dit niet mogelijk is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 12, 2026

Goedemorgen,

Kleine update ter verduidelijking voor de moderator die dit oppakt: Ik heb het nummer zojuist gebeld en krijg de melding 'Dit nummer is niet in gebruik'.

Dit bevestigt, samen met de ACM-status, dat het nummer op dit moment vrij in de pool van KPN ligt en niet aan een andere klant is uitgegeven. Omdat het nummer technisch beschikbaar is en KPN de wettelijke beheerder is, is mijn verzoek aan de moderator om dit te escaleren naar de Backoffice Nummerbeheer.

Het gaat hier niet om een standaard portering, maar om een handmatige toewijzing vanwege zwaarwegende juridische redenen. Aangezien het nummer feitelijk onbezet is, is herstel administratief mogelijk.

JanD
Superuser
  • May 12, 2026

Beste ​@Anoniem2026 om een lang verhaal kort te maken, vergeet het maar.