Skip to main content
Beantwoord

Verzoek om coulance onverwachte internetkosten in de Verenigde Staten

• September 13, 2026
  • 3 reacties
  • 116 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Tijdens mijn huidige verblijf in New York heb ik onverwachte internetkosten van €54,46 gemaakt via mijn KPN-aansluiting. Graag wil ik u vragen of u in deze situatie eenmalig uit coulance tegemoet kunt komen.

Voor mijn verblijf in de Verenigde Staten had ik vooraf een eSIM met een aparte internetbundel voor Amerika aangeschaft. Deze werkte de eerste dagen van mijn verblijf goed. Op 12 september viel de internetverbinding van de eSIM echter onverwachts weg, terwijl ik buiten mijn hotel was en geen toegang tot wifi had.

Omdat ik op dat moment dringend internet nodig had om mij in New York te kunnen verplaatsen en mijn reis te kunnen voortzetten, heb ik geprobeerd mijn internetverbinding te herstellen. Tegelijkertijd was ik bezig om een nieuwe internetbundel voor de Verenigde Staten te regelen. Om dit te kunnen doen moest ik tijdelijk mijn KPN-simkaart gebruiken. Door de onverwachte situatie en de stress op dat moment heb ik helaas niet in de gaten gehad dat er internet via mijn KPN-aansluiting werd gebruikt, waardoor de kosten uiteindelijk opliepen tot €54,46.

Ik was mij ervan bewust dat internetgebruik buiten mijn reguliere bundel kosten met zich mee kan brengen. Juist daarom had ik vooraf een aparte eSIM en internetbundel voor de Verenigde Staten geregeld. Het was dan ook absoluut niet mijn bedoeling om deze kosten via KPN te maken.

Ik ben momenteel nog steeds in New York en probeer mijn mobiele instellingen inmiddels zo in te stellen dat dit niet opnieuw gebeurt.

Omdat het om een eenmalige en onvoorziene situatie gaat en ik vooraf juist maatregelen had genomen om dergelijke kosten te voorkomen, wil ik u vriendelijk vragen of u bereid bent om deze €54,46 eenmalig uit coulance kwijt te schelden of gedeeltelijk te crediteren.

Ik hoop dat u mijn situatie kunt begrijpen en mij hierin tegemoet kunt komen. Alvast hartelijk dank voor het bekijken van mijn verzoek.

Met vriendelijke groet,

V

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Vanisha sms ‘bescherming aan’ naar 1266 om in de naaste toekomst die kosten te voorkomen.

KPN gaat dit, helaas voor jou, niet vergoeden.

3 reacties

JanD
Wijsgeer
  • Antwoord
  • September 13, 2026

Beste ​@Vanisha sms ‘bescherming aan’ naar 1266 om in de naaste toekomst die kosten te voorkomen.

KPN gaat dit, helaas voor jou, niet vergoeden.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Vanisha, welkom bij de community! 😊Wat vervelend dat je tijdens je verblijf in New York onverwacht tegen deze kosten bent aangelopen.

Een verzoek om coulance kunnen we helaas niet via de community beoordelen of regelen. Daarvoor kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen je verzoek bekijken en aangeven of er in jouw situatie iets mogelijk is. Ik kan hierbij niet beloven dat de kosten vergoed worden.

De tip van ​@JanD is daarnaast handig om te voorkomen dat je tijdens de rest van je verblijf opnieuw met onverwachte internetkosten te maken krijgt.

• Auteur
  • September 16, 2026

Hartelijk dank voor de reacties ​@JanD en ​@Serenay van KPN. Wanneer ik in Nederland ben zal ik contact opnemen met de klantenservice. Vanuit New York kan ik wel een terugbelverzoek indienen bij de klantenservice maar krijg natuurlijk dan extra kosten voor het bellen. Groet, Vanisha